نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

صداپیشه شخصیت دیکن جان در بازی Days Gone درگذشت

فیلیپ دوارته، صداپیشه شخصیت دیکن جان در نسخه پرتغالی بازی Days Gone در سن ۴۶ سالگی بر اثر حمله‌ی قلبی درگذشت.

طبق آخرین اخبار بازی، اعلام شده است که فیلیپ دوارته (Filipe Duarte) بازیگر پرتغالی و صداپیشه‌ی شخصیت اصلی بازی Days Gone یعنی دیکن جان (Deacon St. John) روز جمعه بر اثر حمله قلبی در سن ۴۶ سالگی دار فانی را وداع گفته است. این خبر در حالی منتشر شده است که کمتر از یک سال از عرضه‌ی بازی Days Gone برای پلی استیشن 4 می‌گذرد. اریک جنسن، طراح جهان این بازی در حساب کاربری توییتر خود در مورد خبر در گذشت دوارته چنین نوشت: 

خبر درگذشت بازیگر پرتغالی، فیلیپ دوارته بسیار تلخ است. او صداپیشه‌ی نقش Deacon برای ما و بازیکنان پرتغالی بازی Days Gone بود. در این روزهای سخت برای خانواده‌اش آرزوی صبر و آرامش داریم.

با اینکه دوارته اخیرا توانایی خود را در بازی Days Gone به دیگران نشان داده است، اما او در زمینه‌ی سینما و تلویزیون چهره‌ای بسیار شناخته شده‌تر است و در آثاری مانند Variacoes: Guardian Angel، A Utra Margem، Cintezto e Negro و The Invisible Life ایفای نقش کرده است که مورد آخر برای او جایزه گلدن گلب پرتغال را در سال ۲۰۱۵ به ارمغان آورده است. آخرین کار او یعنی دوبله‌ی فیلم Nothing Ever Happened نیز در آخرین مراحل تولید به سر می‌برد. 

بنابر صفحه‌ی IMDB او، دوارته کار بازیگری را در سال ۱۹۹۷ و در فیلم کوتاهی به نام 13 Buraco آغاز کرد. دو سال بعد او فعالیت تلویزیونی خود را با سریال Jardim Da Celeste شروع کرد. در ادامه او اولین فیلم بلند خود را در سال ۲۰۰۱ بازی کرد. در صفحه‌ی IMDB او هیچ اشاره‌ای به بازی‌های ویدیویی نشده است اما ما خوب می‌دانیم که او چه کار فوق‌العاده‌ای را با بازی Days Gone انجام داده است. 

یاد و خاطره‌ی فیلیپ دوارته در قلب همسر، فرزند و تمامی دوست‌داران سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی زنده خواهد ماند. 

این هفته‌ی خوش‌آیندی برای طرفداران بازی‌های ویدیویی نبود چرا که روز گذشته پاول حداد، صداپیشه‌ی شخصیت لیان کندی در نسخه‌ی اصلی بازی Resident Evil 2 و کجی فوجیوارا، صداپیشه‌ی بازی‌های همچون فاینال فانتزی و Kingdom Hearts نیز جان خود را از دست دادند. 


منبع Comic Book
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده