// یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۹

بهترین اکشن فیگورهایی که می‌توان در ایران خرید

در این مقاله به سراغ اکشن فیگور هایی از شخصیت‌های سینمایی و بازی‌های ویدیویی مانند کریتوس و بتمن می‌رویم که در ایران برای خریداری در دسترس هستند.

شخصیت‌های داستانی در بازی‌های ویدیویی و سینما به مرور محبوبیت زیادی را میان اقشار جامعه پیدا می‌کنند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا شرکت‌های تولید کننده اکشن فیگور به فکر تولید محصولاتی برای علاقمندان و به اصطلاح طرفداران بیفتند. در مقاله پیش رو می‌خواهیم تا نگاهی به اکشن فیگور‌ها یا اسباب‌بازی‌های موجود در بازار ایران بیندازیم که از روی شخصیت‌های محبوب دنیای سینما، بازی یا کامیک تولید شده‌اند. هر یک از این محصولات باتوجه‌به قیمت و شرکت تولید کننده دارای کیفیت متفاوتی هستند. از این‌رو در این مقاله درکنار نگاهی به شخصیت، اشاره‌ای نیز به شرکت تولید کننده محصول خواهیم داشت تا بیشتر با کیفیت نهایی آشنا شویم.

طبیعتا باتوجه‌به خطرات خرید محصولات از شرکت‌های جانبی، در این مقاله تنها به محصولاتی اشاره می‌کنیم که در فروشگاه دیجی‌کالا فروخته می‌شوند. رنج قیمت کالا‌های معرفی شده از ۶۵ هزار تومان را تا نزدیک به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود. باتوجه‌به شرایط اقتصادی و امکان ناموجود شدن یا تغییر قیمت، تنها به قرار دادن لینک اکتفا می‌کنیم. شما می‌توانید با کلیک روی لینک از قیمت محصولات مطلع شوید.

Gears of War

Gears of War

  • تولید کننده: پلی آرتز کای
  • ارتفاع: ۲۳ سانتی‌متر
  • نوع: مفصلی

شخصیت مارکس فینیکس از جایگاه‌ ویژه‌ای میان طرفدارای ایکس‌باکس و مجموعه Gears of War برخوردار است. اکشن فیگور Gears of War به‌دلیل قطعات همراه محصول به خریدار اجازه می‌دهد تا ظاهر متفاوتی را به اکشن‌فیگور بدهد. در جعبه این اکشن فیگور ۶ عدد دست با ژست‌های متفاوت، سلاح معروف مارکس فینیکس و همچنین چاقو قرار گرفته است. تمامی مفاصل این محصول قابل حرکت هستند، در نتیجه می‌توانید شیوه ایستادن یا شیوه قرار گیری دست‌های فینیکس را تغییر دهید. تولید کننده این محصول شرکت شناخته شده‌ی Play Arts Kai است که تاکنون محصولات زیادی با از شخصیت‌های دنیای بازی‌ و سینما را تولید کرده‌ است.

God Of War 4

God Of War 4

  • تولید کننده: نامشخص
  • ارتفاع: ۱۸ سانتی‌متر
  • نوع: مفصلی

متاسفانه اکشن فیگورهای شخصیت میانسال کریتوس در ایران به‌سختی برای خریداری پیدا می‌شود. اکشن فیگور کریتوس از لحاظ کیفیت ساخت در سطح متوسط و شاید متوسط به پایین قرار داشته باشد اما هنوز هم می‌تواند طرفداران این مجموعه را راضی نگه دارد. عمدتا اکشن فیگورهای دارای هویت با جعبه‌های به‌خصوص فروخته می‌شوند، اما اکشن فیگور God of War این ویژگی را ندارد. اگر به شخصیت کریتوس علاقه دارید بد نیست نیم نگاهی به این محصول داشته باشید.

DC Comics Batman limited color edition

DC Comics Batman limited color edition

  • تولید کننده: پلی آرت کای
  • ارتفاع: ۲۷ سانتی‌متر
  • نوع: مفصلی

شوالیه تاریکی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای کامیک در سطح جهان‌ است و درکنار محصولات سینمایی پرشمار، تاکنون شاهد تولید و انتشار بازی‌هایی با موضوع بتمن بوده‌ایم. DC Comics Batman limited color edition نسخه محدود اکشن فیگور بتمن براساس نسخه کامیک این شخصیت است که توسط شرکت Play Art Kai تولید شده است. نسخه موجود در ایران باتوجه‌به قیمت به نظر می‌رسد، کپی شده از نسخه اوریجینال باشد. اکشن فیگور بتمن شامل تجهیزات همراه، از جمله یک شمشیر، سه عدد دست قابل تعویض و یک سلاح همراه می‌شود. برخی از بخش‌های بدن اکشن‌فیگور فوق مفصلی است و می‌توانید حرکت دهید.

Lots O Laughs WOODY

Lots O Laughs WOODY

  • تولید کننده: دیزنی
  • ارتفاع: ۳۶ سانتی‌متر
  • نوع: پارچه‌ای

شخصیت‌ وودی از مجموعه داستان اسبا‌ب‌بازی‌ها به‌ویژه میان کودکان و نوجوانان محبوبیت بسیار زیادی دارد. اکشن فیگور Lots O Laughs WOODY،‌ به‌دلیل ابعاد بزرگش می‌تواند هدیه‌ای عالی باشد. از جمله ویژگی‌های Lots O Laughs WOODY می‌توان به ۲۰ جمله انگلیسی اشاره کنیم که با کشیدن نخ پشت عروسک یا فشردن شکم وودی بیان می‌شود. از طرفی کلاه وودی قابلیت درآوردن دارد در صورت علاقه می‌توانید کلاه او را روی سرش قرار دهید. Lots O Laughs WOODY نسخه‌ای اوریجینال از شرکت دیزنی زیر مجموعه لیدل (LIDL)‌ است که کیفیت بالایی دارد. نکته مهم‌ در رابطه با این اسباب بازی توجه به جزئیات شخصیت اصلی از جمله پوتین‌ها،‌ نماد روی کمربند و نماد کلانتر روی سینه وودی است.

اگر احیانا به شخصیت جسی نیز علاقه دارید اسباب بازی این شخصیت با عنوان «Jessie Talking» نیز با ویژگی‌های مشابه و قیمت برابر در بازار ایران موجود است.

Final Fantasy XV Kingsglaive

Final Fantasy XV Kingsglaive

  • تولید کننده: پلی آرتز کای (Play Arts Kai)
  • ارتفاع: ۲۷ سانتی‌متر
  • نوع: مفصلی

این‌روزها به‌دلیل انتشار نسخه ریمیک فاینال فانتزی ۷، نام این مجموعه بیشتر از گذشته به گوش می‌رسد. اگر علاقمند به این مجموعه هستید احتمالا اکشن فیگور فاینال فانتزی Kingsglaive نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. این محصول توسط شرکت پلی آرتز کای تولید شده است که عمدتا محصولاتی پیرامون بازی‌های ویدیویی و شخصیت‌‌های سینمایی را تولید می‌کند. به‌دلیل مفصلی بودن Final Fantasy XV Kingsglaive، شما می‌توانید آن را در ژست‌های متفاوت قرار دهید. به همراه این اکشن فیگور دو جفت دست، یک کلاه‌خود و دو شمشیر قرار دارد. اکشن فیگورهای مفصلی در صورت حرکت دادن متوالی مفاصل خراب می‌شوند،‌ در نتیجه خرید آن‌ها برای کودکان توصیه نمی‌شود.

Mantis Alien with Chest Buster

Mantis Alien with Chest Buster

  • تولید کننده: نکا (Neca)
  • ارتفاع: ۱۸ سانتی‌متر
  • نوع: مفصلی

برخلاف اسباب بازی وودی که به لحاظ پارچه‌ای بودن بیشتر مناسب نوجوانان و کودکان است، اکشن فیگور Mantis Alien with Chest Buster از سری «بیگانه» برای بزرگسالان ساخته شده است. مفصل‌های این اکشن فیگور حساس هستند و در صورت حرکت مداوم مقاومت‌شان را از دست می‌دهند. بااین‌حال محصولات شرکت آمریکایی Neca را می‌توانیم در دسته‌ محصولات با کیفیت متوسط به بالا معرفی کنیم. به‌ویژه این شرکت لایسنس تولید محصولات متفاوتی از شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی، سینما و کامیک را نیز به‌دست آورده است؛ درنتیجه می‌توانید محصولات متنوعی از این شرکت را در بازه قیمتی متفاوت شاهد باشید. محصولات شرکت نکا مانند اکشن فیگور بیگانه، عمدتا مفصلی هستند. به همراه این اکشن فیگور، یک مینی کامیک Dark Horse نیز موجود است.

Tintin

Tintin

  • تولید کننده: نامشخص
  • ارتفاع: ۹ سانتی‌متر
  • نوع: ثابت

شاید این روزها کمتر نام شخصیت تن تن را بشنوید اما بچه‌های دهه ۵۰ و ۶۰ خاطرات زیادی با این مجموعه دارند. مجموعه اکشن فیگورهای تن تن ارزان‌ترین در فهرست ما به‌حساب می‌آید. این مجموعه شامل ۶ مجسمه از شخصیت‌های ماجراهای تن تن از جمله، تن تن، میلو، کاپیتان هادوک، پروفسور کلکولس و دوپونت و دوپونط می‌شود. طبیعتا باتوجه‌به قیمت نسبتا پایین این اکشن‌فیگورها نسبت به نمونه‌های مشابه در این بازار، نباید توقع کیفیت بالا را داشته باشید. بااین‌حال، هنوز هم برای علاقمندان گزینه‌ی خوبی خواهد بود.

Uzumaki Naruto

Uzumaki Naruto

  • تولید کننده: نامشخص
  • ارتفاع: ۱۸ سانتی‌متر
  • نوع: پلاستیک سخت

برخلاف اکشن فیگورهای فیلم‌های سینمایی یا بازی، اصولا اکشن فیگورهای ساخته شده از روی انیمه‌ها مفصلی نیستند؛ هرچند می‌توانید با کمی گشت‌و‌گذار در ایران نیز مدل‌های مفصلی را پیدا کنید اما قبل از خرید باید از کیفیت آن مطلع شوید، در غیر این صورت با محصولی بی کیفیت و خراب روبه‌رو خواهید شد. اکشن فیگور ناروتو ۱۸ سانتی‌متر است و می‌توانید برای علاقمندان به این انیمه پرطرفدار گزینه مناسبی باشد.

Ninja Turtles Premium

Ninja Turtles Premium

  • تولید کننده: نامشخص
  • ارتفاع: ۱۷ سانتی‌متر
  • نوع: مفصلی

مجموعه Ninja Turtles Premium شامل چهار شخصیت لاکپشت‌های نینجا از جمله لئوناردو، رافائل، میکل‌انجلو و داناتلو می‌شود که هرکدام به‌صورت جداگانه فروخته می‌شوند. ویژگی مهم این اکشن فیگور/اسباب‌بازی، تعبیه مفصل در تقریبا نقاط مختلف محصول است، همین موضوع آزادی زیادی را برای جابه‌جا کردن و ژست‌گیری متفاوت اکشن فیگور فراهم می‌کند. البته هرچند هریک از شخصیت‌ها به‌تنهایی قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه دارند، اما خریداری هر چهار شخصیت هزینه‌بر خواهد بود. تمام شخصیت‌های ابزار مبارزه خودشان را دارند

 

اما بگذارید دو محصول بسیار گران‌قیمت را نیز برای افرادی معرفی کنیم که علاقمند به خرج میلیونی برای داشتن اکشن‌فیگورهای متفاوت هستند. اولین اکشن فیگور مربوط‌به شخصیت آیرون من (مردآهنی) از دنیای مارول است. 

Iron Man Mark VII and Hall of Armor

Iron Man Mark VII and Hall of Armor

  • تولید کننده: بندای (Bandai)
  • ارتفاع: ۱۵ سانتی‌متر
  • نوع: مفصلی

مانند بتمن، محصولات ساخته‌شده براساس آیرون‌من هم تنوع زیادی دارند و می‌توانید با کمی گشت‌و‌گذار در فروشگاه‌ها اکشن فیگورهای متنوعی را از مرد آهنی پیدا کنید. Iron Man Mark VII and Hall of Armor را می‌توانیم یکی از اکشن فیگورهای گران‌قیمت معرفی کنیم که با وجود ابعاد کوچک به‌دلیل تنوع مفصل‌ها برای تغییر ظاهرا آیرون‌من، قیمت بالایی دارد. به‌ویژه شما می‌توانید از جعبه این اکشن فیگور به‌عنوان پایه‌ای برای ایستادن آن استفاده کنید در نتیجه یادتان باشد جعبه را حتما نگه‌ دارید. سه جفت شعله آتش، سه جفت دست قابل تعویض و چهار جفت تجهیزات قابل تعویض زره از جمله‌ی اقلام همراه اکشن فیگور هستند. مانند سایر محصولات بندای، Iron Man Mark VII and Hall of Armor نیز قیمت بالایی دارد.

Star Wars Darth Vader Animatronic Interactive Talking

Star Wars Darth Vader Animatronic Interactive Talking

  • تولید کننده: دیزنی
  • ارتفاع: ۴۲ سانتی‌متر
  • نوع: مفصلی

اما به‌دلیل محبوبیت بی‌چون و چرای شخصیت‌های جنگ ستارگان، این‌روزها به وفور می‌توانید اکشن فیگورهای مرتبط با این مجموعه را حتی در کشور ایران نیز پیدا کنید. اکشن فیگور Star Wars Darth Vader Animatronic Interactive Talking یکی از محصولات گران فهرست زومجی است. دست، پا و سر اکشن ‌فیگور دارت ویدر قابلیت حرکت دارد و شما می‌توانید شنل را نیز به شکلی که علاقه‌ دارید جابه‌جا کنید. دیزنی عمدتا اکشن‌فیگور و اسباب‌بازی‌های باکیفیتی را روانه بازار می‌کند و این محصول نیز کیفیت قابل قبولی دارد. از طرفی با فشردن شکم این اکشن فیگور صداهای از پیش ضبط شده‌ای پخش می‌شود.

دیدگاه شما در رابطه با اکشن فیگورهای معرفی شده چیست؟‌ آیا شما نیز در خانه خود اکشن فیگوری دارید که خیلی به آن علاقه داشته باشید یا بخواهید در آینده خریداری کنید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده