نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

خاطره جالب مؤسس راک استار سن دیگو از ملاقات با شیگرو میاموتو

مؤسس استودیوی سازنده‌ی Red Dead Redemption سال‌ها قبل ملاقات جالبی با شیگرو میاموتو داشته است.

استودیو راک استار سن دیگو (Rockstar San Diego) را بیش از هرچیز به‌عنوان خالق بازی Red Dead Redemption می‌شناسیم، ولی این استودیو سابقه‌ای به‌مراتب قدیمی‌تر از این‌ها دارد؛ شرکتی که سال‌ها قبل قرار بود یک بازی ریسینگ متفاوت برای نینتندو 64 آماده کند و به‌تازگی مؤسس آن از اولین ملاقات خود با شیگرو میاموتو در آن روزها صحبت کرده است.

دیگو انجل این استودیو را در سال ۱۹۸۴ تحت‌عنوان انجل استودیوز (Angel Studios) تأسیس کرد و آن‌ها قرار بود در دهه‌ی ۱۹۹۰ بازی ریسینگی برای نینتندو 64 تولید کنند به‌نام Buggy Boogie. به‌همین مناسبت هم شیگرو میاموتو قصد داشت به استودیو سر بزند تا روی مراحل تولید بازی نظارت داشته باشد و در صورت داشتن کیفیت مناسب، آن‌را تأیید کند.

حضور پیدا کردن میاموتو در استودیوی کوچکی مثل انجل برای اعضای آن افتخار بزرگی محسوب می‌شد و آن‌ها از ۴۵ روز قبل از آمدن میاموتو در حال آماده‌سازی این ملاقات بودند و به‌سراغ آماده کردن کتابچه‌ای در مورد پروژه رفته بودند تا از طریق آن میاموتو را تشویق به سرمایه‌گذاری روی بازی کنند. ولی در نهایت به‌گفته‌ی انجل، بعد از حضور میاموتو در استودیو تنها چند دقیقه زمان لازم بود تا او پروژه را کنار بگذارد:

آقای میاموتو از راه رسید و ۱۰،۱۵ دقیقه به کتابچه‌ی ما و طراحی‌ها و نوشته‌های درون آن نگاه کرد، سپس کتابچه‌ی لعنتی را بست و آن‌را به‌سمت من هُل داد و به من نگاه کرد و گفت: «دیگو، من همچین چیزی رو نمی‌خوام.»

این واکنش میاموتو من را به‌شدت شوکه و غافل‌گیر کرد و گفتم: «لعنت به من، گند زدم!» و او هم گفت: «این چیزی نیست که من دنبالش باشم.»

بعد از آن انجل از میاموتو راهنمایی بیشتری خواست تا به او و تیمش بگوید باید چه‌کار کنند و این بازی‌ساز بزرگ هم به آن‌ها گفت به‌جای تغییر در طراحی‌های بصری بازی، باید سه ماه بیشتر وقت بگذارند و روی تکنولوژی‌های بازی کار کنند تا حس خوبی به مخاطب بدهد.

دیگو انجل

دیگو انجل

البته در نهایت Buggy Boogie هرگز به مرحله‌ی انتشار نرسید و تولید آن متوقف شد؛ بازی‌ای که قرار بود گیم‌پلی آن مبتنی بر رقابت تعدادی ماشین باشد که با خوردن یکدیگر، قدرت‌های رقبا را جذب می‌کنند. در سال ۲۰۰۸ هم کلینتون کیت، یکی از کارگردانان سابق راک‌استار سن‌دیگو به صحبت در مورد آن روزها پرداخته و از فلسفه‌ی خاص نینتندو برای این نوع پروژه‌ها گفته بود؛ فلسفه‌ای تحت‌عنوان Fail Fast که طبق آن وقتی در مورد پروژه‌ای اطمینان خاطر وجود ندارد و آینده‌ی روشنی برای آن دیده نمی‌شود، بهتر است پروژه‌ی موردنظر را هرچه زودتر متوقف کرد، به‌جای اینکه به‌شکل بیهوده‌ای برای آن خرج کرد و در نهایت به‌جایی نرسید.

هرچند Buggy Boogie سرنوشت خوبی نداشت، ولی انجل استودیوز بعدها بازی‌های دیگری را برای نینتندو 64 آماده کرد، از جمله Major League Baseball Featuring Ken Griffey Jr و Ken Griffey Jr.'s Slugfest و همین‌طور پورت نسخه‌ی نینتندو 64 بازی رزیدنت ایول 2 (Resident Evil 2). از دیگر بازی‌های معروف این استودیو در آن دوران هم می‌توان به Midtown Madness و Midnight Club اشاره کرد.

سرانجام در سال ۲۰۰۲ بود که این استودیو توسط کمپانی مادر راک‌استار یعنی Take-Two Interactive خریداری شد و نام آن به راک‌استار سن‌دیگو تغییر کرد. پس از آن هم Red Dead Revolver را از آن‌ها شاهد بودیم؛ بازی‌ای که در ابتدا قرار بود کپکام انتشار آن‌را برعهده داشته باشد ولی در نهایت توسط راک‌استار عرضه شد. سرانجام هم این Red Dead Redemption بود که نام و آوازه‌ی استودیو را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخت و به یکی از بهترین بازی‌های این سال‌ها تبدیل شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده