نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۲

بازگشت احتمالی سری Crysis با فعالیت دوباره بلاگ و صفحه توییتر این سری

با توجه به بروزشدن صفحه‌ی بلاگ رسمی سری کرایسیس و فعالیت دوباره‌ی صفحه‌ی توییتر بازی بعد از حدود ۴ سال، به‌نظر می‌رسد که باید خودمان را برای بازگشت این سه‌گانه آماده کنیم.

سه‌گانه‌ی کرایسیس از آن مجموعه‌هایی است که هر گیمر و علاقه‌مند به صنعت بازی و سرگرمی، احتمالا نام آن را شنیده است؛ مخصوصا پی‌سی‌بازها و طرفداران ژانر شوتر به احتمال خیلی زیاد از دوست‌داران این سه‌گانه هستند و حسابی با آن خاطره دارند. سری کرایسیس که از ساخته‌های تحسین‌شده و مورد توجه‌ استودیو کرایتک (Crytek) است، در سال ۲۰۰۷ و با عرضه روی پی سی متولد شد. این شوتر اول‌شخص، گیمر را در نقش سربازی با نام نومد (Nomad) قرار می‌داد که از نیروهای ویژه‌ی ارتش آمریکا بود و همراه با سربازانش، باید با بحران حمله‌ی موجودات فضایی مقابله می‌کرد. در این بازی، گیمرها یک لباس فوق پیشرفته با نام نانوسوت (NanoSuit) را بر تن داشتند که طبق انتخاب بازیکن، در هر لحظه می‌توانست نیروهایی همچون قدرت نامرئی شدن، افزایش شدید نیروی بازوها، افزایش کارایی زره ضدگلوله و مواردی از این دست را به گیمر اعطا می‌کرد. همین ایده، کنار طراحی مراحل جذاب بازی،‌ کاری کرد که بازی کرایسیس با استقبال شدید گیمرها مواجه شود و گیمرهای بسیار زیادی را به خود جذب کند. گرافیک بازی به‌اندازه‌ای قدرتمند و شگفت‌انگیز بود که آن را رسما به یک بنچمارک برای پی‌سی‌ها تبدیل می‌کرد و عملکرد اجرایی بازی روی هر کامپیوتر، به‌نوعی یک سنگ محک برای آن پی سی به‌حساب می‌آمد.

تا سال ۲۰۱۳ میلادی، دو قسمت دیگر از این بازی منتشر شد و کرایسیس را به یک سه‌گانه‌ی پرطرفدار و یکی از مهم‌ترین بازی‌های ناشرش یعنی EA تبدیل کرد. سال ۲۰۱۳ اما آخرین سال حضور این بازی در سطح اول ویدیوگیم بود و پس از آن، دیگر هیچ خبری از پرافت (Prophet) و لباس فوق‌پیشرفته‌اش نشد. اگر یادتان باشد، چندی پیش شرکت EA اعلام کرد که قصد دارد تا برخی از سری‌های محبوب و پرطرفدار خود را ریمستر بکند. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز در اولین قدم، قصد دارد که سه‌گانه‌ی کرایسیس را به میادین بازگرداند. ساعاتی پیش، صفحه‌ی توییتر رسمی بازی کرایسیس که آخرین توییت آن به سال ۲۰۱۶ برمی‌گشت، با انتشار یک توییتر که جمله‌ی "درحال دریافت اطلاعات" را بازگو می‌کرد، دوباره نام این سه‌گانه را بر سر زبان‌ها انداخت. بلاگ رسمی بازی هم به‌تازگی به‌روزرسانی شده و اگر همین الان به آن مراجعه کنید، تصویر شخصیت نومد را می‌بینید که اولین لحظه از بازی Crysis 1 را یادآور می‌شود؛ دقیقا به همین دلیل هم هست که احتمال می‌رود قرار است با نسخه‌ی ریمستر این سری طرف شویم. کسی چه می‌داند؛ شاید کرایتک قصد دارد با معرفی نسخه‌ی نسل نهمی کرای‌انجین (Cry Engine) این مجموعه را با بازسازی تمام‌عیار قسمت اول از سه‌گانه، دوباره احیا کند.

بازی کرایسیس - Crysis

بلاگ رسمی بازی با این تصویر جدید، بروزرسانی شده است

باید صبر کنیم و ببینیم که در روزهای آتی، کرایتک و EA چطور می‌خواهند فعالیت‌هایشان پیرامون این سری را جهت بدهند. در هر حال، گویا باید خودمان را برای پوشیدن دوباره‌ی نانوسوت و ذوب شدن کارت‌های گرافیک‌مان آماده کنیم. نظرتان چیست؟ دیدگاه‌های خود پیرامون بازگشت سری کرایسی را به زومجی درمیان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده