نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

تمجید مدیر ارشد بتسدا از کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5

پیت هاینز از شرکت بتسدا به اظهار نظر درباره‌ی کنترلر جدید کنسول پلی استیشن 5 پرداخته است.

به تازگی پیت هاینز از شرکت بتسدا (Bethesda) گفته که به‌شدت تحت تاثیر قابلیت‌های جدید کنترلر کنسول پلی استیشن 5 یعنی بازخورد لمسی (Haptic Feedback) و تریگر‌های تطبیقی (Adaptive Triggers) قرار گرفته است. این کنترلر که حالا به جای نام همیشگی دوال‌شاک، «دوال‌ سنس» (DualSense) نام گرفته، به عنوان کنترلر کنسول پلی استیشن 5 شناخته می‌شود.

من شانش این را داشتم که Haptic Feedback و تریگرهای منطبق‌شونده را روی این (کنترلر دوال سنس) تجربه کنم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. فکر می‌کنم بازی‌ها قرار است کارهای خیلی جالبی با آن‌ها انجام دهند.

دو روز پیش بود که پلی استیشن کنترلر دوال سنس را رسما برای پلی استیشن 5 معرفی کرد و همانطور که پیت هاینز اشاره کرد، این کنترلر قابلیت‌هایی تحت عنوان Haptic Feedback و تریگر‌های تطبیقی دارد. این کنترلر همچنین یک میکروفون درون خودش دارد که می‌تواند صدا را ضبط کند، یک پورت USB-C روی آن به چشم می‌خورد و درونش یک باتری با قابلیت شارژ مجدد وجود دارد. روی این کنترلر دکمه‌ای به نام «ساختن» یا «Create» قرار دارد که در واقع جایگزینی برای دکمه‌ی Share روی کنترلر دوال‌شاک ۴ است. قابلیت Haptic Feedback، قرار است جایگزینی برای سیستم لرزش کنترلر دوال‌شاک 4 باشد و حس بسیار بهتری از لرزش در هنگام بازی را برای بازیکنان به ارمغان آورد. قابلیت تریگر‌های تطبیقی هم باعث می‌شود حس بسیار بهتری در هنگام فشرده ماشه‌ها یا کشیدن زه تیر و کمان به بازیکنان منتقل شود. در واقع میزان فشار و نیروی لازم برای فشردن ماشه‌ها، بر اساس آنچه سازندگان درون بازی تصمیم می‌گیرند اعمال می‌شود و حس واقعی‌تری را به‌همراه دارد. جیم رایان، مدیر عامل بخش سرگرمی‌های سونی درباره‌ی کنترلر کنسول پلی استیشن 5 می‌گوید:

دوال سنس نشان‌دهنده‌ی پیشرفت واضح ما نسبت به آنچه کنترلر قبلی‌مان ارائه می‌کرد است و ثابت می‌کند ما تا چه اندازه قصد داریم جهش میان نسلی‌مان با پلی استیشن 5 را بیشتر کنیم.

کنترلر جدید در کنار قابلیت‌های پرتعداد کنسول پلی استیشن 5 باعث تحولی در تجربه‌ی بازی‌ها می‌شوند. ما در پلی استیشن همچنان به ماموریت‌مان که جابه‌جا کردن مرزهای بازی کردن است، ادامه خواهیم داد؛ چه حالا و چه در آینده. و خطاب به جامعه‌ی طرفداران پلی استیشن؛ من می‌خواستم به‌واقع از شما بابت اشتراک‌گذاری هیجانتان از این سفر با ما، تشکر کنم. ما قصد داریم پلی استیشن 5 را در تعطیلات سال ۲۰۲۰ منتشر کنیم و می‌خواهیم اطلاعات بیشتری را درباره‌ی این کنسول در ماه‌های آینده به اشتراک بگذاریم؛ اطلاعاتی که شامل طراحی کنسول و شکل‌وشمایل آن می‌شوند.

معرفی این کنترلر، اندکی پس از معرفی مشخصات سخت‌افزاری کنسول پلی استیشن 5 انجام شد و با گذشت زمان، به مرور شاهد انتشار اطلاعات بیشتری درباره‌ی این کنسول هستیم. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این کنسول چه ظاهری دارد و می‌توانیم منتظر انتشار چه بازی‌هایی برای آن باشیم. گفته شده با اینکه شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از پروژه‌ها مشکلات بسیاری ایجاد کرده اما انتشار کنسول پلی استیشن 5 و کنسول رقیب آن یعنی ایکس باکس سری ایکس قرار نیست تغییری در زمان‌بندی انتشارشان ایجاد کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی کنترلر جدید دوال‌سنس چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده