نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

نسخه آزمایشی سرویس Project xCloud در یازده کشور جدید اروپایی منتشر می‌شود

مایکروسافت  اعلام کرد که نسخه آزمایشی سرویس استریم Project xCloud به‌زودی در یازده کشور اروپایی جدید از جمله آلمان و فرانسه در دسترس قرار خواهد گرفت.

مدتی است که غول‌های صنعت تکنولوژی به‌ فکر ایجاد انقلابی جدید در زمینه بازی‌های ویدیویی و نحوه تجربه آنها هستند؛ انقلابی که قرار است روش سنتی و رایج را کنار زده و بازی‌ها را از طریق استریم و پردازش ابری در اختیار مخاطب قرار دهد. در این زمینه شاهد تلاش‌های زیادی نیز بوده‌ایم که اغلب آنها با شکست مواجه و پس از مدتی از یادها فراموش شده‌اند. یکی از جدیدترین و شاید امیدوارانه‌ترین حرکات صورت گرفته شده در این زمینه، سرویس گیمینگ گوگل تحت عنوان استیدیا بوده است که پس از سروصدای فراوان بازهم نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت موفق ظاهر شده و کنسول‌ها و راه و روش فعلی را به چالش بکشد. شاید یکی از دلایل مهم و کلیدی در محبوب نبودن این روش و سرویس، نیاز مبرم به یک اینترنت با سرعت بسیار بالا برای پردازش همزمان بازی‌ها است که متاسفانه فعلا مردم کشورهای زیادی از این نعمت برخوردار نیستند.

داستان مایکروسافت و صنعت بازی‌های ویدیویی با گوگل اما تفاوت‌های زیادی دارد که باعث می‌شود، بتوان به موفقیت سرویس Project xCloud امید زیادی پیدا کرد. گوگل علی‌رغم اینکه از نظر پردازش ابری قدرت بالایی دارد، اما از طرفی از تجربه بالای مایکروسافت در این صنعت و مهم‌تر از آن، پشتیبانی ناشران و بازی‌سازهای بزرگ بی‌بهره بوده است.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، پس از اینکه چندی پیش مایکروسافت امکان امتحان سرویس خود را برای برخی کشورها فراهم کرد، به‌نظر می‌رسد به‌زودی قرار است مقیاس بزرگتری از مردم جهان شانس تجربه پروژه ایکس‌کلاود را به‌دست آورند. باتوجه به بیانیه منتشر شده، مایکروسافت اعلام کرد که یازده کشور جدید اروپایی به‌زودی می‌توانند این سرویس استریم را روی سیستم عامل اندروید خود تجربه کنند. باید توجه داشته باشید که علاقه‌مندان در این کشورها که تمایل دارند این سرویس را آزمایش کنند، هم‌اکنون می‌توانند ثبت‌نام کرده و بلافاصله پس از اینکه مایکروسافت آمادگی خود را اعلام کند، ایملی حاوی دستورالعمل‌های بعدی برای آنها ارسال خواهد شد.

ما کاملا در جریان هستیم که در این روزهای سخت، بازی می‌تواند یکی از مهمترین روش‌هایی برای حفظ کردن ارتباط با سایرین به‌حساب آید. از طرف دیگر اما ما نیز باید تشخیص دهیم که چگونه قرار است پهنای باند اینترنت برای این میزان از تقاضای مردم که در حال حاضر در خانه‌های خود هستند، تحت فشار قرار می‌گیرد. به همین منظور و برای جلوگیری از اختلال در دسترسی به اینترنت، فعلا سرویس Project xCloud در هر کشوری در اختیار تعداد محدودی قرار خواهد گرفت و رفته رفته و در طول مدت به این تعداد نیز اضافه می‌شود.

کشورهایی که به‌زودی این سرویس گیمینگ مایکروسافت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت فرانسه، بلژیک، دانمارک، فنلاند، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا و سوئد هستند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، در طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که سرویس‌های استریم بازی باید به راحتی و آسایش گیمرها کمک کنند، می‌توان انتظار داشت که بالاخره سیستم‌های سخت افزاری کنار رفته و در آینده سرویسی چون نتفلیکس برای صنعت بازی‌های ویدیویی عرضه شود یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده