// یکشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

سازندگان بازی Dying Light 2 برای عرضه آن روی کنسول های نسل بعد هیجان‌زده هستند

این‌گونه که به‌نظر می‌رسد شرکت Techland نه‌تنها از تأخیر خوردن زمان عرضه‌ی بازی Dying Light 2 ناراضی نیست، بلکه بیشتر از نسل فعلی برای انتشار آن روی کنسول‌های نسل نُهُم با پشتیبانی از Ray tracing هیجان دارد.

بازی Dying Light را می‌توان یکی از آن آثار خوبی در دنیای ویدیوگیم دانست که از بسیاری جهات می‌توانستند بهتر شوند. پس باید خوشحال بود که به‌نظر می‌رسد Techland دقیقا می‌خواهد دنباله‌ی محصول مورد بحث را تبدیل به یک بازی جهان باز و جریان‌یافته در پسا-آخرالزمان کند که از بسیاری جهات نسخه‌ی بهبودیافته‌ی قسمت اول سری محسوب می‌شود. Dying Light در اولین ماه سال ۲۰۱۵ میلادی با همکاری Warner Bros. Interactive Entertainment در دسترس قرار گرفت و بازی Dying Light 2 به احتمال زیاد در اواخر سال ۲۰۲۰ توسط Techland Publishing تقدیم طرفداران خواهد شد. البته تا پیش از اعلام خبر یک تأخیر طولانی برای عرضه‌ی Dying Light 2، ساخته‌ی جدید Techland قرار بود در تاریخ نامشخصی از بهار ۲۰۲۰ به بازار برسد و اکنون این بازی تاریخ انتشار مشخصی ندارد.

این وسط یکی از واضح‌ترین تفاوت‌های Dying Light با Dying Light 2 در فهرست‌های پلتفرم‌های مقصد آن‌ها دیده می‌شود. بازی اول برای پلی استیشن 4، کامپیوتر و ایکس باکس وان آماده شده بود و Dying Light 2 همزمان با عرضه برای این سه پلتفرم، تقدیم دارندگان پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز خواهد شد؛ یک بازی جدید با جهانی پرشده از زامبی‌های ترسناک و کشنده که باتوجه‌به رونمایی در نمایشگاه E3 2018 احتمالا به‌زودی دومین سال‌روز معرفی خود به گیمرها را بدون اعلام تاریخ عرضه‌ی رسمی قطعی خود جشن می‌گیرد. اعضای Techland اعتقاد دارند اگر کسی فکر کند که باتوجه‌به تازه‌نفسی کنسول‌های نسل نُهُم، نسخه‌های PlayStation 5 و Xbox Series X یک بازی مثل Dying Light 2 تفاوتی با نسخه‌های نسل هشتمی آن‌ها نخواهند داشت، سخت در اشتباه است. چون آن‌ها باور دارند نسخه‌های نسل نهمی بازی جدیدشان قطعا از بخشی از توانایی‌های کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت بهره می‌برند و با استفاده از قابلیت‌هایی چون Ray tracing سخت‌افزاری، Dying Light 2 را به یک بازی بهتر و تنش‌زاتر تبدیل می‌کنند.

Dying Light 2

تک‌لند نه‌تنها از مدت‌ها قبل، بین نسلی بودن بازی Dying Light 2 را قطعی می‌دانست، بلکه همیشه اعتقاد داشت که عملا اگر کسی واقعا می‌خواهد این بازی را با همه‌ی داشته‌هایش درک کند باید روی پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس یا کامپیوترهای شخصی رده بالا به تجربه‌ی آن بپردازد. اما به‌تازگی یکی از کارگردان‌های این شرکت مثل تیمون اسمکتالا، طراح ارشد Dying Light 2 که پیش‌تر از اهمیت بالا نگه داشتن نرخ فریم این بازی گفته بود، در گفت‌وگو با OPM (مجله‌ی رسمی پلی‌ استیشن/OfficialPlayStationMagazine) به توضیح چرایی اهمیت بهره‌برداری از قدرت ری تریسینگ سخت‌افزاری کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت برای اجرای بهتر Dying Light 2 پرداخت.

بازی Dying Light 2

Tomasz Szałkowski، کارگردان Rendering شرکت تک‌لند و بازی Dying Light 2: این اثر جدید عظیم‌ترین پروژه‌ی انجام‌شده با موتور بازی‌سازی اختصاصی شرکت ما یعنی C-engine است. پس برای ما به‌شدت اهمیت دارد که Dying Light 2 در دستیابی به جاه‌طلبی‌های تک‌لند در بخش گرافیک فنی موفق باشد. به همین خاطر Dying Light 2 نخستین بازی شرکت Techland است که از فناوری «ری تریسینگ» پشتیبانی می‌کند. ما برای پیاده‌سازی آن در نسخه‌ی PC بازی تازه‌ی خود با شرکت انویدیا همکاری کردیم تا از تازه‌ترین دستاوردهای این حوزه بهره ببریم. به خاطر این تکنولوژی سایه‌های حاضر در بازی ما وقتی محیط آفتابی باشد، دقیقا به مانند سایه‌های قابل دیدن در دنیای واقعی به نظر می‌رسند. سایه‌هایی که از همان ابتدا با جزئیات زیاد و دقت به ابعاد اجسام و منابع نوری گوناگون دخیل در ایجاد آن‌ها خلق شدند و با «ری تریسینگ» به حداکثر چشم‌نوازی خویش می‌رسند. البته که افکت‌های نوری قرارگرفته درون محیط‌های بسته‌ی بازی نیز با این فناوری به پایداری بیشتری دست یافتند.

تازه به خاطر استفاده از ری تریسینگ، «دایینگ لایت 2» از قبل هم ترسناک‌تر خواهد بود. محیط‌های تاریک بخش‌هایی کلیدی از بازی ما را تشکیل می‌دهند و تکنولوژی مورد بحث کاری می‌کند که با جلوه کردن بهتر واکنش تمام اجزای این مکان‌ها به منابع نور مصنوعی همچون چراغ قوه‌ی شخصیت اصلی، تنش‌زایی Dying Light 2 [نسبت به تریلرهای اول، دوم، سوم و چهارم آن] افزایش بیابد.

باتوجه‌به تأخیر بزرگ اعلام‌شده توسط استودیو در نخستین ماه سال جاری میلادی و شیوع ویروس کرونا که حتی زمان عرضه‌ی بازی‌های آماده و بی‌نیاز به پذیرش تأخیر مجدد را هم عقب می‌اندازد، نباید تعجب کرد اگر بازی Dying Light 2 درنهایت همزمان برای هر پنج پلتفرم مقصد خود عرضه شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده