نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

نیل دراکمن از دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part II می‌گوید

نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us Part II در مصاحبه‌ای با پادکست بلاگ پلی‌استیشن از وضعیت کنونی تیم ناتی داگ و دلایل تأخیر در عرضه‌ی بازی می‌گوید.

به‌گفته‌ی نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us Part II مراحل تولید این بازی، «تقریبا به پایان رسیده است». پس از اینکه خبر تأخیر مجدد بازی The Last of Us Part II به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان پیچید، کارگردان این بازی یعنی نیل دراکمن به پادکست بلاگ پلی‌استیشن ملحق شد تا درباره‌ی این تأخیر و آخرین اخبار از وضعیت استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) صحبت کند. او همچنین درباره‌ی تاثیر اتفاقات اخیر روی تیم سازنده‌ی بازی، تصمیمات نهایی درباره‌ی انتشار، مشکلاتی که اجازه نمی‌دهند دمویی از بازی منتشر شود و اینکه چقدر کار باقی مانده تا مراحل تولید به پایان برسد صحبت کرد.

به‌گفته‌ی دراکمن:

هنوز تعدادی باگ در بازی وجود دارد که مشغول پیدا کردن و برطرف کردن آن‌ها هستیم. ما می‌خواهیم بازی را تا آن‌جا که می‌توانیم پولیش کنیم؛ به‌طوری که هر بخش را به‌طور مجزا بررسی می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که کیفیت آن در حد و اندازه‌ی استاندارد ناتی داگ است.

تقریبا تمام شده؛ بخش عذاب‌آورش هم دقیقا همین است. بازی تمام شده ولی ما باید همچنان بنشینیم و منتظر بمانیم تا تصمیم بگیریم بهترین راه برای عرضه‌ی آن به طرفدارانمان چیست.

هر بخش را به‌طور مجزا بررسی می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که کیفیت آن در حد و اندازه‌ی استاندارد ناتی داگ است.

زمانی‌که ناشر این بازی یعنی بخش سرگرمی‌های سونی اخبار مبنی‌بر تأخیر بازی را منتشر کرد، مشکلات تدارکاتی‌ای که باتوجه‌به بحران جهانی به‌وجود آمده، علت اصلی این تأخیر عنوان شد. اما باتوجه‌به اینکه بازار دانلود دیجیتالی بازی‌ها هر روز داغ‌تر می‌شود و در سرتاسر دنیا از آن استقبال شده، طرفداران این سؤال را می‌پرسند که چه مشکلی پیش می‌آید اگر سازندگان بازی را به‌صورت دیجیتالی در فروشگاه پلی‌استیشن عرضه کنند. سید شومن که وظیفه‌ی اجرای پادکست بلاگ پلی‌استیشن را برعهده داشت، از دراکمن درباره‌ی امکان عرضه‌ی دیجیتالی و تاریخ عرضه‌ی قبلی بازی سؤال کرد.

بازی The Last of Us Part II

به‌گفته‌ی دراکمن، هنوز تصمیمی در این‌باره گرفته نشده اما توضیح داد که رساندن نسخه‌ی فیزیکی بازی به دست مردم و توجه به زیرساخت‌های متفاوت اینترنت در سرتاسر جهان هم مسئله‌ای است که باید درنظر گرفته شود.

این یک بازی جهانی است که مردم در همه‌ی کشورها منتظر تجربه‌ی آن هستند و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که برای همه با عدالت رفتار می‌کنیم. اگر ما بازی را برای بخش کوچک‌تری از مردم فراهم کنیم، برای آن‌هایی که قادر به تهیه‌اش نیستند چه اتفاقی می‌افتد؟

پس ما درحال‌حاضر مشغول درنظرگرفتن همه‌ی گزینه‌های مختلف هستیم تا ببینیم بهترین و سریع‌ترین راه ممکن برای فراهم کردن بازی برای همه‌ی طرفدارانمان چیست. این کار قرار است مدتی وقت ما را بگیرد تا شرایط را بسنجیم، بهترین تصمیم را بگیریم و شرایطی که دنیا در آن قرار گرفته را بررسی کنیم؛ در این دوره، شرایط روزبه‌روز تغییر می‌کند.

مسئله‌ی عرضه‌ی دمویی که پیش‌تر برای خبرنگاران و پشت درهای بسته نشان داده شده بود هم در این پادکست به میان آمد. دمویی که عرضه شدنش در این شرایط می‌توانست امید طرفداران را زنده نگه دارد و به آن‌ها دلگرمی دهد. این ایده روی کاغذ خوب به‌نظر می‌رسد و باعث می‌شود طرفداران تا موعد انتشار بازی راضی بمانند؛ اما به‌گفته‌ی دراکمن، چنین چیزی به این سادگی‌ها نیست.

اینکه شما دمویی داشته باشید که آن را برای یک رویداد خبری نمایش می‌دهید و کارمندانی از ناتی داگ آن‌جا باشند که هر ثانیه از آن را ببینند و مطمئن شوند که به درستی کار می‌کند، مسئله‌ی کاملا متفاوتی است.

دموی مخصوص خبرنگاران، درواقع نسخه‌ای کامل از بازی را روی دیسک داشت و به‌گفته‌ی دراکمن، تیمی که قصد نشان دادن آن را داشتند، بازی را ادامه دادند تا به مرحله‌ای که مدنظرشان بود رسیدند. به‌گفته‌ی او، حجم عظیمی از کارهای مختلف لازم است تا یک دمو، محدودیت‌های لازم را دریافت کند و به‌درستی روی پلتفرمی مانند پی اس ان عرضه شود. تیم ناتی داگ ترجیح می‌دهد از این زمان برای کار کردن روی بازی اصلی و تمام کردن هرچه سریع‌تر آن صرف کند. او همچنین اضافه کرد که بازی از زمان نمایش دمو، پیشرفت‌های عالی‌ای کرده و دمویی که حدود هفت ماه پیش به نمایش در آمد، باتوجه‌به وضعیت کنونی بازی تاریخ‌مصرف گذشته به‌نظر می‌رسد.

بازی The Last of Us Part II

براساس گفته‌های دراکمن، کارمندان استودیوی ناتی داگ کار کردن در خانه را پیش از اینکه دستورها مربوط‌به کار در خانه از سوی کشور صادر شود آغاز کردند. او در این زمینه بابت فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای کار در خانه، قدردانی مهمی هم از بخش فناوری و اطلاعات استودیوی ناتی داگ کرد. به‌گفته‌ی او کار کردن روی بازی به‌طور کامل از راه دور و در خانه، تاکنون برای آن‌ها یک گزینه نبوده اما حالا این امکان برایشان فراهم شده است.

به توجه به وضعیت کنونی، در اولویت‌ها هم تغییرات مختلفی پدید آمده است.

به‌طور واضح، میزان بهره‌وری حالا کمی با قبل متفاوت است. مردم در خانه فرزند و خانواده دارند؛ خودم هم همینطور. به همین خاطر است که در این شرایط باید درکنار ساختن بازی‌ها، میان مسئولیت‌های خود تعادل ایجاد کنیم. اما ما همگی سعی می‌کنیم روحیه‌های‌مان را در وضعیت خوبی نگه داریم و با قدرت ادامه دهیم.

اگر قرار است به تاریخ‌مان نرسیم، مهم نیست، نمی‌رسیم؛ یک فکری برایش می‌کنیم. اما شما از همه‌چیز مهم‌تر هستید.

فرهنگ کاری استودیوی ناتی داگ، برای مدت زیادی است که زیر ذره‌بین قرار گرفته است. از زمانی‌که وبسایت کوتاکو، گزارشی موشکافانه درباره‌ی کرانچ (کار بیش از حد) کارکنان این استودیو منتشر کرده و شرایط کارکنان آن را زیر ذره‌بین برده است، توجه افراد بسیاری به این موضوع جلب شده. باتوجه‌به این مسئله، کار کردن از خانه برای کارمندان این استودیو، اگرچه مشکلات را حل نمی‌کند اما می‌تواند از میزان فشار وارد شده بر آن‌ها بکاهد.

ما به آن‌ها گفتیم که: ببینید؛ الان در دنیا اتفاقات زیادی در جریان است. زمانی را برای مراقبت از خودتان صرف کنید. برای بودن با خانواده‌هایتان وقت بگذارید.

دراکمن حتی درباره‌ی منتقل شدن تیم از استودیو به خانه گفت:

به آن‌ها گفتیم ببینید؛ اگر قرار است به تاریخ‌مان نرسیم، مهم نیست، به تاریخ‌مان نمی‌رسیم؛ یک فکری برایش می‌کنیم. اما شما از همه‌چیز مهم‌تر هستید.

و حتی حالا هم که در حال تمام کردن تولید بازی هستیم، به کارکنان‌مان می‌گوییم اگر به استراحت نیاز دارید، یکی دو روزی به خودتان استراحت دهید. هر کاری که برای مراقبت از خودتان لازم است بکنید. بازی همچنان سر جایش می‌ماند.

به‌گفته‌ی دراکمن، بعد از سال‌ها کار و تلاش روی این بازی و کنجکاوی برای اینکه ببینند مردم چگونه قرار است به آن واکنش نشان دهند، دیدن اینکه تاریخ عرضه‌ی The Last of Us Part II وضعیت مشخصی ندارد، برایشان دشوار و دردآور است.

از نظر خودمان، ما می‌دانیم که بازی خوبی ساخته‌ایم ولی باید کمی بیشتر صبر کنیم تا آن را به دست طرفدارانمان برسانیم. من می‌دانم که طرفداران ناامید شده‌اند و حرفم را باور کنید وقتی این را می‌گویم؛ ما هم به همین اندازه، اگر نه بیشتر، از اینکه نمی‌توانیم بازی را به موقع به دست آن‌ها برسانیم، ناامید و ناراحت هستیم.

بازی The Last of Us Part 2 قرار بود در تاریخ  ۹ خرداد ۱۳۹۹ برای پلی استیشن 4 عرضه شود اما به‌دلیل گسترش ویروس کرونا با تاخیر مواجه شد. تاریخ عرضه جدید این بازی هنوز مشخص نشده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی صحبت‌های کارگردان بازی The Last of Us Part 2 چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده