مایکروسافت: هدست هولولنز اصلی ترین دلیل خرید بازی Minecraft بود
ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت اخیرا در طی مصاحبهای با نیویورک تایمز اعلام کرد که هدست هولولنز اصلیترین دلیل چنین تصمیم بزرگی بوده است. نادلا در ادامه توضیح داد که:
قضیه این بود که با خود گفتیم بیایید یک بازی داشته باشیم که بتواند از اساس دسته بندیهای جدید را تغییر دهد. هدست هولولنز هنوز مراحل تکمیل و ساخت خود را طی میکرد که خرید را اعلام کرد و ما از این قضیه اطلاع داشتیم.
ژانویه سال گذشته هنگامی که مایکروسافت به صورت رسمی از هولولنز رونمایی کرد در نمایش خود بخشی را هم به بازی Minecraft و یک دموی تکنیکی از بازی اختصاص داد. با اینکه این کمپانی همان زمان تاکید کرد که نمایشهای ارائه داده شده هنوز مراحل ساخت و تکمیل خود را طی میکنند اما واقعا تصور اینکه بتوانیم چنین بازی معتاد کنندهای را در محیطی بسیار بزرگتر و فراتر از صفحههای کامپیوتر و موبایل خود تجربه کنیم هم بسیار لذت بخش است.
منتقدینی که آن سال موفق به تجربه این دمو شدند بسیار از نتیجه به دست آمده راضی بودند و به گفته آنها تنها با یک اشاره انگشت میتوانستید با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کرده و از انجام این بازی لذت ببرید.
با اینکه شاید زمان بسیار زیادی تا بتوانیم یک بازی و تجربه کامل از Minecraft مشاهده کنیم اما این مجموعه همین الان هم برای مایکروسافت شروع به سودآوری کرده است. در جدیدترین گزارش مالی این کمپانی برای سال اقتصادی گذشته با اینکه بخش ایکسباکس با افت درآمد مواجه شده بود اما بازی Minecraft با درآمد بالای خود جزو موفقیتهایشان حساب میشد.
مایکروسافت هنوز بازی واقعی و کاملی برای هدست هولولنز رونمایی نکرده و جدا از آنهم تاریخ انتشار و قیمت مشخصی برای خود هدست تعیین نشده است اما از آنجایی که آنها اعلام کردند این هدست واقعیت افزوده در کنفرانس E3 امسالشان حضور خواهد داشت لذا قطعا به زودی اطلاعات بیشتری دستگیرمان خواهد شد. جدا از آن نیز این کمپانی اخیرا قراردادی با شرکت صاحب موتور بازیسازی معروفِ یونیتی (HearthStone: Heroes of Warcraft) امضا کرده که قطعا بخش بازیسازی برای این هدست را به شدت رونق خواهد داد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Gamespot