نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

یکی از کارمندان استودیو کوجیما پروداکشنز به ویروس کرونا مبتلا شد

پس از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای یکی از اعضای استودیوی کوجیما پروداکشنز، با انتشار بیانیه‌ای مشخص شد که تمام کارمندان این استودیو از این پس به‌صورت دورکار به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

این‌روزها یکی از مشکلات و دردسرهای مشترک بین تمام مردم جهان چیزی نیست جز ویروس جدید کرونا. ویروسی که در ابتدا در شهر ووهان چین پدیدار شد و به‌صورت غیر قابل کنترلی به کل جهان سرایت کرد. ویروس کرونا (Covid-19) حالا نه‌تنها زندگی روزانه و شخصی افراد را هدف قرار گرفته، بلکه کسب‌وکار و روند معمول و همیشگی شرکت‌ها را نیز تحت تاثیر قرا داده است.

صنعت بازی‌های ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به‌طوری‌که در ابتدا برگزاری مراسم‌های مهم و بزرگی چون E3 2020 به‌دلیل نگرانی از شیوع این ویروس مرگبار لغو و در ادامه باعث تعطیلی استودیوهای بزرگ بازی‌سازی و به‌دنبال آن تعویق در عرضه آثار آنها نیز شد.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، پس از اینکه شرکت‌هایی چون سونی، بانجی و راک استار دفتر کار خود را تعطیل کرده و به کارمندان خود امکان ادامه فعالیت به‌صورت دورکار را دادند، به‌نظر می‌رسد اعضای استودیوی هیدئو کوجیما تحت عنوان کوجیما پروداکشنز نیز از این پس همین رویه را طی کرده و به‌صورت دور کار و در خانه‌های خود به فعالیت‌های این شرکت ادامه خواهند داد. نکته قابل توجه این است که کوجیما این تصمیم را پس از اینکه آزمایش کرونای یکی از کارمندان مثبت اعلام شده، گرفته است.

باتوجه به بیانیه منتشر شده توسط استودیوی کوجیما پروداکشنز، در تاریخ یک فروردین (بیست مارچ) به یکی از افراد شاغل در این استودیو مرخصی داده شده است. پس از انجام آزمایش PCR از آن فرد، روز گذشته بالاخره مثبت بودن آزمایش کرونای او به‌صورت رسمی تایید شد.

استودیوی کوجیما پروداکشنز

پس از این ماجرا، مقامات دولتی اما تاکید کردند از آنجایی که فرد مبتلا در روزهایی که نشانه‌های بیماری مشخص شده در محل کار خود حضور نداشته و در نتیجه سایر همکاران با او ارتباط نزدیکی برقرار نکرده‌اند، خطر خاصی در باز بودن این استودیو نیز وجود ندارد. هیدئو کوجیما اما به‌دلیل رعایت نکات ایمنی و گسترش پیدا نکردن ویروس در بین همکاران خود، این ریسک را نپذیرفت و به آنها اجازه انجام فعالیت‌ها در داخل خانه‌های خود را داد.

جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ نشان می‌دهد درحالیکه کشور ژاپن در مقایسه با همسایه خود یعنی کره جنوبی وضعیت به‌مراتب بهتری را دارد اما از بین ۲.۰۰۷ فرد مبتلا در این کشور، بالغ‌بر ۴۴۳ نفر تنها در شهر توکیو زندگی می‌کنند. این آمار و ارقام حکایت از این واقعیت دارد که تصمیم مدیران استودیوی کوجیما پروداکشنز کاملا منطقی و صحیح بوده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده