نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

برگزاری رویداد QuakeCon 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد

بتسدا و اید سافتور برگزاری رویداد QuakeCon 2020 را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرده‌اند و به این ترتیب این رویداد در تابستان جاری برگزار نخواهد شد.

قرار بود سال ۲۰۲۰ برای رویداد سالانه QuakeCon که توسط کمپانی‌های بتسدا (Bethesda) و اید سافتور (id Software) برگزار می‌شود، سالی بزرگ باشد. در این سال نه تنها با عرضه کنسول‌های جدید صنعت ویدیوگیم وارد نسل نهم خواهد شد، که قرار بود شاهد تولد ۲۵ سالگی رویداد QuakeCon در همین رویداد باشیم. متاسفانه اما، رویداد سالانه QuakeCon مانند اکثر رویدادهای حوزه بازی‌های ویدیویی، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

بتسدا و اید سافتور امروز خبر رسمی و دلایل لغو این رویداد را که در تگزاس برگزار می‌شود در توییتر QuakeCon منتشر کردند. در بیانیه منتشر شده آمده است که «در هفته‌های اخیر زمان زیادی را صرف این کردیم که چطور می‌توانیم رویداد QuakeCon را در سال جاری برگزار کنیم، خصوصا آن‌که امسال مصادف با ۲۵ سالگی رویداد نیز شده است.» در بخش دیگری از بیانیه‌ی بتسدا و اید سافتور چنین آمده است که «به‌هرحال، با تمام چالش‌ها در برنامه‌ریزی و شبهاتی که به دلیل شیوع کوید-۱۹ با آن‌ها روبه‌رو هستیم، تصمیم سخت لغو کردن رویداد QuakeCon در سال جاری را اتخاذ کرده‌ایم.».

بیانیه‌ی لغو رویداد QuakeCon 2020 برای روشن شدن این موضوع منتشر شد که حتی اگر شیوع کوید-۱۹ تا ما آگوست که زمان برگزاری QuakeCon است، متوقف شود؛ بتسدا همچنان زمان مناسب برای آماده‌سازی و هماهنگی با همکاران خود در سرتاسر دنیا جهت برگزاری QuakeCon 2020 را نخواهد داشت. برنامه‌ریزی رویدادهایی چون QuakeCon به هشت تا ده ماه زمان نیاز دارند. در حالی که انتظار می‌رود شیوع کرونا در کشور امریکا تا ماه آگوست متوقف شده باشد، اما لغو برگزاری رویداد QuakeCon در سال جاری منطقی به نظر می‌رسد.

یادآوری می‌شود که لغو برگزاری رویداد QuakeCon 2020 به وضوح خبری عجیب نیست، اما این اتفاق یکی دیگر از تاثیرات مضر ویروس کرونا روی رویدادهای سرتاسر دنیا است. دیگر رویدادی که در تقویم به چشم می‌خورد، Gamescom 2020 است که ممکن است تحت تاثیر ویروس کرونا، برگزار نشود. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده