نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۰

شیوع ویروس کرونا عرضه بازی Wasteland 3 را با تاخیر مواجه کرد

با توجه به اینکه تحت تاثیر بحران جهانی کرونا فرآیند تولید بازی Wasteland 3 در فاز دورکاری درجریان است،؛ موعد انتشار آن به تاریخ ۷ شهریور موکول شد.

ویروس کرونا این روزها به موضوع شماره‌ی یک صحبت تمامی مردم جهان تبدیل شده است. به هرحال این ویروس حقیقتا ترسناک و مرگ‌بار طی ماه‌های اخیر ثابت کرده که اصلا با هیچ‌کس شوخی ندارد و اگر فعالیت‌های پیشگیرانه را با جدیت کافی انجام ندهیم، ممکن است سراغ ما هم بیاید و دردسرساز شود. پیش‌گیری و مقابله با ویروس کرونای جدید (کووید 19/COVID 19) تقریبا تمامی فعالیت‌های تحصیلی و کاری مردم دنیا را با شرایطی خاص و عجیب مواجه کرده است. صنعت سرگرمی هم از این قائده مستثنی نبود و طی روزهای اخیر دیدیم که اکران برخی از مهم‌ترین و موردانتظارترین فیلم‌های سال با تاخیر مواجه شده است. در این وضعیت، استودیوهای بازیسازی هم فعالیت‌های دورکاری را پیش گرفتند و حالا قرار است تولید آثار خود را از این طریق جلو ببرند.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی،‌ استودیو InXile Entertainment با انتشار  یک بیانیه رسمی، مشخص کرد که عرضه‌ی تازه‌ترین ساخته‌ی آن‌ها یعنی بازی Wasteland 3 تحت تاثیر شرایط رقم‌خورده ناشی از شیوع ویروس کرونا، با تاخیر مواجه می‌شود؛ این تاخیر، موعد عرضه‌ی بازی را از ۱۹ می (۳۰ اردیبهشت) به ۲۸ آگست (۷ شهریور) تغییر می‌دهد. در بیانیه‌ی تیم تولید بازی پیرامون این موضوع می‌خوانیم:

مثل اکثر شرکت‌ها، ما نیز طی هفته‌های اخیر تصمیم گرفتیم که ادامه‌ی فعالیت‌هایمان را از خانه پیگیری کنیم؛ موضوعی که سختی‌های خاص خودش را داشت و همه‌ی ما درگیر مدیریت آن هستیم. طی ماه‌های اخیر، واکنش‌های مثبت به نسخه‌ی بتای Wasteland 3 ما را هیجان‌زده کرد اما حقیقت این است که این شرایط و چالش‌های جدید، موعد انتشار بازی را تحت تاثیر قرار خواهند داد. به لطف دو کمپانی دیپ سیلور و مایکروسافت،‌ ما در یک موقعیت عالی قرار داریم و برای اطمینان از عرضه‌ی یک بازی کامل و کم‌ایراد در روز اول عرضه، مدت زمان بیشتری را برای تولید آن سپری خواهیم کرد؛ در نتیجه، بازی ویستلند ۳ در تاریخ ۲۸ آگست سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. ما برای ساخت این بازی از صمیم قلب‌های خود انرژی می‌گذرایم و تلاش می‌کنیم؛ چرا که می‌خواهیم نتیجه‌ی پروسه‌ی تولید این بازی، محصولی باشد که همه‌رقمه به کیفیت آن ایمان داریم. طی این ماه‌هایی که قرار است بیشتر روی بازی کار کنیم، از هیجان و پشتیبانی هواداران تشکر می‌کنیم. بازی Wasteland 3 دقیقا همان تجربه‌ای است که منتظرش بودید.

بازی Wasteland

بازی Wasteland 3 برای انتشار روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی برنامه‌ریزی شده است. در این بازی، زندگی به عنوان یکی از اعضای رسته‌ی رنجرهای تیم November را تجربه خواهیم کرد؛ تیمی که در یک جهان پساآخرالزمانی با مشکلات ایجادشده دست‌وپنجه نرم می‌کند. با وجود وضعیتی که ویروس کرونا برای تیم سازنده‌ی بازی رقم زده، عرضه‌ی آن در روز ۷ شهریور رقم می‌خورد. امیدواریم که ویروس کرونا دیگر بازی‌های مورد انتظار سال جاری را با تاخیر مواجه نکند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده