نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۵

لاندون مونتگومری، بنیان‌گذار استودیوی Gearbox، درگذشت

حساب رسمی توییتر Gearbox، روز گذشته طی بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که لاندون مونتگومری، بنیان‌گذار این استودیو و کسی که روی خلق آثاری چون Half-Life نقش زیادی داشته است، درگذشت.

روز گذشته متاسفانه خبری در فضای مجازی منتشر شد که بسیاری از اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی را در غم شدیدی فرو برد. لاندون مونتگومری ۴۵ ساله که به‌عنوان بنیان‌گذار شرکت Gearbox به شهرت رسید و در پروژه‌های بزرگ این استودیو چون Half-Life همکاری زیادی داشته است، درگذشت. هنوز دلیل فوت او اما مشخص نشده است. استودیوی گیرباکس ضمن تایید این خبر، با انتشار بیانیه‌ای، از مونتگومری به‌خاطر تمامی زحمات و تاثیراتی که به‌جا گذاشته است، تشکر کرد:

در سالهای اولیه، مونتگومری نقش و تاثیر بسیار زیادی در تعیین راه و مسیرمان داشت. ما همواره از تمام کمک‌های او سپاس‌گذاری می‌کنیم و یاد او را به‌عنوان بخشی از وجودمان زنده نگه می‌داریم. در این لحظات سخت، حمایت و پشتیبانی کامل از تمام دوستان و نزدیکان او خواهیم کرد.

در زمان مونتگومری، استودیوی گیرباکس درحال تولید مجموعه‌های بزرگ و محبوبی چون Half-Life، بوردرلندز و Halo بوده و او همواره در مقام سرپرست و ناظر روی تمام آنها نظارت داشته است. در کارنامه کاری او، کارگردانی و تهیه‌کنندگی Half-Life: Opposing Force، اولین بازی مستقل گیرباکس یعنی Brothers in Arms و همچنین James Bond: Nightfire نیز به چشم می‌خورد.

Landon Montgomery

مونتگومری تا پیش از سال ۱۹۹۹ و تاسیس استودیوی گیرباکس، به‌عنوان هنرمند و طراحل مراحل در استودیوی بتسدا (Bethesda Softworks) سابقه کار داشته است. جالب است بدانید در این بازه زمانی او روی ساخت بازی The Elder Scrolls Adventures: Redguard و An Elder Scrolls Legend: Battlespire نقش زیادی ایفا کرده بود.

پس از یازده سال فعالیت در گیرباکس، او در سال ۲۰۱۰ تصمیم به جدایی از این استودیو گرفت. او پیش از پیوستن به تیم انویدیا، به مدت نسبتا کوتاهی در شرکت Daybreak Games (خالق و ناشر بازی Z1 Battle Royale) نیز حضور داشته است.

از زمان تایید رسمی این خبر ناگوار، باتوجه به تاثیر بسیار زیاد مونتگومری روی زندگی افراد مختلف، بسیاری در فضای مجازی ابراز تاسف کردند. در همین رابطه یکی از بازی‌سازها از تاثیرات او بر زندگی شخص و حرفه‌ای خود چنین می‌گوید:

اگر بازی Halo: Combat Evolved وجود نداشت، من هم به احتمال خیلی زیاد اصلا وارد فضای طراحی بازی نمی‌شدم. من به شدت از شنیدن این خبر دل‌شکسته هستم؛ چراکه لاندون مونتگومری و آثاری که با کمک او خلق شده‌اند در زندگی شخصی من و داستان‌هایی که دوست دارم بیان کنم، تاثیر زیادی داشته‌اند.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده