// جمعه, ۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

گیم استاپ بیش از ۳۰۰ فروشگاه خود را به صورت دائم بسته است

فروشگاه گیم استاپ در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرده است که ۳۲۱ فروشگاه خود را برای جلوگیری از غیر متراکم شدن فروشگاه‌ها به صورت دائم بسته است.

در سال مالی که گذشت، فروشگاه گیم استاپ تغییرات مختلفی را روی سیستم فروشگاه‌های خود اعمال کرده است. این فروشگاه در تلاش است تا جلوی متراکم شدن شعبه‌های خود را بگیرد. طبق جدیدترین اخبار بازی، در گزارش مالی اخیر GameStop اعلام شده است که بیش از ۳۰۰ شعبه گیم استاپ برای همیشه بسته شده‌اند.

جورج شرمن، مدیرعامل گیم استاپ،‌ در گزارش مالی اخیر این فروشگاه اعلام کرده که ۳۲۱ شعبه در سال مالی گذشته بسته شده است و در تلاش هستند در سال مالی جدید هم این رقم را افزایش دهند. هم‌اکنون شعبه‌های گیم استاپ در ۵۵۰۰ نقطه مختلف جهان قرار دارند. در حال حاضر هنوز مشخص نشده است که کدام فروشگاه‌ها بسته می‌شوند یا چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد. همچنین با وجود شیوع ویروس کرونا و بسته شدن اجباری فروشگاه‌های گیم استاپ در آمریکا، فروش کلی ماه مارس گیم استاپ تنها دو درصد از مارس ۲۰۱۹ بیشتر بوده است.

در ادامه مشخص شده که درآمد خالص گیم استاپ در سه ماهه چهارم سال مالی گذشته، ۲۱ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که درآمد کامل سال مالی گیم استاپ نسبت به سال قبل از آن، ۲۲ درصد کاهش یافته است و به ۶.۴۷ میلیارد دلار رسیده است. به بیان دیگر، ضرر خالص گیم استاپ در سال مالی که گذشت، ۴۷۰.۹ میلیون دلار بوده است. مدیرعامل گیم استاپ دراین‌باره می‌گوید:

با ورود به سال مالی ۲۰۲۰ ما همچنان روی اولویت‌های کلیدی خود تمرکز می‌کنیم. با این وجود تشخیص ما این است که همچنان فروش نرم افزار و سخت‌افزارهای نسل فعلی روند کاهشی داشته باشد، زیرا خریداران منتظر آغاز نسل بعد و خرید کنسول‌ها هستند و خریدهای خود را به تاخیر می‌اندازند.

در انتها گیم استاپ اعلام کرده است که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا و شرایط موجود، نمی‌تواند راهنمای مالی سال جاری را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد، اما سه ماهه ابتدایی را چالش‌برانگیز می‌داند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ 


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده