// سه شنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

بررسی بازی Half-Life: Alyx از دید سایت‌های معتبر دنیا

دیروز بازی Half-Life: Alyx عرضه شد و توانست نمرات درخشانی را از سوی سایت‌های معتبر دنیا کسب کند.

سال‌ها است که هواداران مجموعه Half-Life، خواهان ساخت و عرضه نسخه جدید این مجموعه محبوب و دوست داشتنی هستند. این در حالی است که شرکت ولو (Valve)، سازنده و ناشر مجموعه هف-لایف، در سال ۲۰۱۹ نسخه جدید این مجموعه را در حالی معرفی کرد که یک بازی انحصاری برای واقعیت مجازی است. داستان بازی Half-Life: Alyx بین نسخه اول و دوم روایت می‌شود و بازیکنان در نقش کاراکتری به نام الیکس وانس قرار می‌گیرند؛ شخصی که یکی از مؤسسین گروه مقاومت به‌حساب می‌آید. الیکس و سایر اعضای مقاومت در این بازی با یک سازمان به نام Citadel مبارزه می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های گیم‌پلی بازی Half-Life: Alyx، تلپورت کردن است. بازیکنان به‌واسطه‌ی آیتم مخصوصی که دارند، می‌توانند بین سنگرهای محیط تلپورت کنند و موقعیت خود را برای نابودی دشمنان تغییر دهند. همچنین از این ویژگی‌ می‌توان برای مخفی‌کاری هم استفاده کرد. ولو سعی کرده به‌واسطه‌ی ویژگی نقل مکان، از المان‌های اشاره و کلیک در بازی خود استفاده کند. یکی از مشخصه‌های مجموعه Half-Life، هیولاها هستند که در نسخه Alyx هم شاهد آن‌ها هستیم و جدا از انسان‌ها، باید هیولاها را هم از بین ببرید. 

بازی Half-Life: Alyx دیروز چهارم فروردین ماه عرضه شد و توانست نمرات عالی‌ را کسب کند. در ادامه نگاهی به بعضی از نمرات سایت‌های معتبر دنیا در ارتباط با Half-Life: Alyx خواهیم انداخت.

Half-Life: Alyx

  • سازنده: ولو
  • ناشر: ولو
  • سبک: شوتر اول شخص
  • پلتفرم: کامپیوتر (واقعیت مجازی)

Half-Life: Alyx

آی‌جی‌ان: ۱۰۰ از ۱۰۰

Half-Life: Alyx نشان می‌دهد که چطور یک سازنده با کلاس کار جهانی، می‌تواند محصولی را برای واقعیت مجازی توسعه دهد که از نظر تعامل، جزئیات و طراحی مراحل در سطح عالی قرار دارد.

دوال شاکرز: ۱۰۰ از ۱۰۰

به‌عنوان یک تجربه که از ابتدا تمامی المان‌های آن طراحی شده است و جهانی گیرا و قابل تعامل را به‌وجود آورده است، Half-Life: Alyx یک تغییر دهنده شرایط برای واقعیت مجازی به‌حساب می‌آید.

پی سی گیمر: ۹۲ از ۱۰۰

با وجود دوستان قدیمی، دشمنان جدید و داستانی جذاب، بازدید مجدد از City 17 تجربه‌ی هیجان‌انگیزی در Half-Life: Alyx به‌حساب می‌آید.

گیم اینفورمر: ۹۰ از ۱۰۰

Half-Life: Alyx جزو آن دسته از بازی‌هایی است که تجربه آن ارزشمند است. جدا از بعضی از مقابله‌ها و پازل‌ها، تجربه‌ی کلی شما از بازی بسیار قوی و ارزشمند است. جهان زیبا و داستان غنی بازی ثابت می‌کند که مهم نیست بازی روی چه پلتفرمی عرضه شده، ولو بازگشت شکوهمندانه‌ای داشته است. اگر منتظر یک بازی ارزشمند برای ورود به واقعیت مجازی بودید، زمان آن فرا رسیده است.

گیم اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

Half-Life: Alyx نشان می‌دهد که تمامی المان‌های موفق این مجموعه، به لطف واقعیت مجازی بهتر شده است. معماهای محیطی که نیازمند چشمانی تیز است، Headcrapها و احتمال پریدن روی صورت شما و داستانی مرموز از ویژگی‌های این بازی است. مجموعه هف-لایف به‌واسطه Half-Life: Alyx در بهترین شرایط خود به سر می‌برد و نشان می‌دهد که چرا بازی نمی‌توانست ساختار دیگری [غیر از واقعیت مجازی] داشته باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده