نویسنده: تیم زومجی
// شنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: آیرون‌من در مقابل سوپرمن

سوپرمن یا آیرون‌من؟ کدام یک حریف بتمن در فینال مسابقه نبرد ابرقهرمانان می‌شود؟

پس از به پایان رسیدن مسابقه اول از مرحله نیمه‌نهایی نبرد ابرقهرمانان بین جوکر و بتمن، حال زمان دومین رقابت این مرحله رسیده تا از بین آیرون‌من و سوپرمن، یکی رقیب بتمن در فینال مسابقه شود. نبرد بین آیرون‌من و سوپرمن، تا ساعت ۱۶ شنبه ۹ فروردین جریان خواهد داشت و در این مدت می‌توانید با رای دادن به شخصیت محبوب خودتان و به‌اشتراک گذاری مسابقه با دوستان‌تان، باعث شوید تا کاراکتری که دوست دارید به مرحله فینال مسابقه برسد. پس در ادامه توضیحات مختصری از این دو شخصیت محبوب داریم و بعد هم به سراغ رای‌گیری می‌رویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

برای شرکت در نظرسنجی آیرون‌من و سوپرمن وارد لینک زیر شوید

آیرون‌من

لوکی

اگر بتمن را ابر قهرمان پولدار دی‌سی بنامیم، می‌توان به آیرون من لقب ابر قهرمان پولدار مارول را اهدا کرد. کاراکتری که از تمام دارایی‌ها و منابع مالی خود برای کمک به‌دیگران و همچنین نجات انسان‌ها استفاده می‌کند. آیرون من همانند بتمن فاقد نیروی ابرقهرمانی خاصی است و چیزی که او را از سایر قهرمان‌های مارول متمایز می‌کند، منابع مالی، گجت‌ها و لباس مخصوصی است که از او محافظت می‌کند. لباس جنگی تونی استارک که درواقع یک زره آهنی است، به‌نحوی ساخته شده است که در برابر فشار و ضربه توانایی بالایی دارد و همچنین به‌صورت ضدگلوله طراحی شده است. ازطرفی سلاح‌هایی که روی لباس جنگی آ‌یرون من قرار داده شده، به تونی استارک اجازه می‌دهد که به‌خوبی جلوی هر تهدیدی بایستد. تونی استارک یک کاراکتر احساسی است که بعضی وقت‌ها این احساس جلوی عملکرد او را گرفته است.

بااین‌حال آیرون من همیشه تلاش خود را کرده است که احساس او نتواند بر منطق و واقعیت چیره شود. البته بخشی از این اخلاقیات تونی استارک، از دوران نوجوانی او سرچشمه می‌گیرد. تونی استارک فرزند ماریا و هاوارد استارک است که به‌خاطر وجود پدرش و صنایع استارک، هیچ‌وقت کمبود مهر و محبت و بی‌پولی را تجربه نکرده است. صنایع استارک همانند یک شرکت خانوادگی میان استارک‌ها است و روی تجهیزات نظامی کار می‌کند. دوران خوب و خوش تونی استارک زمانی پایان یافت که در یک اتفاق غیرمنتظره و مشکوک، پدر و مادر تونی استارک کشته شدند. از آن روز صنایع استارک به تونی رسید و جدا از تحمل و کنار آمدن با غم از دست دادن خانواده، باید وظایف خود را هم به‌درستی انجام می‌داد. در ادامه و پس از دزدیده شدن تونی استارک در یکی از مأموریت‌های کاری، مجبور به ساخت سلاح برای دشمن شد. در این مأموریت و دزدیده شدن، ترکش‌های حاصل از انفجارها در بدن تونی استارک، جان او را تحدید می‌کردند.

ازاین‌رو درکنار تظاهر برای ساخت سلاح، هو یینسن، دستیار و دوست تونی استارک، یک صفحه فلزی و مغناطیسی را برای او ساخت تا مانع از نزدیک شدن ترکش‌ها به قلب استارک شود. رفته رفته در این ماجرا تونی استارک یک لباس جنگی فلزی هم برای خود ساخت تا دشمنان خود را از بین ببرد. پس از فرار از مخفیگاه و از دست دادن همکار خود، وی روی مدل‌های بهتر و فنی‌تر لباس جنگی خود استفاده کرد تا توانست مدل امروزی را به‌وجود بیاورد. از آن روز که تونی استارک تصمیم‌ گرفت از دانش و تجهیزات شرکت استارک برای محافظ مردم استفاده کند، نام آیرون من را به‌عنوان یک پوشش و لقب برای خود انتخاب کرد. آیرون من در ادامه مقابله با شرارت مردم و سایر دشمنان زمین، گروه انتقام جویان را درکنار اشخاصی مثل کاپیتان آمریکا راه‌اندازی کرد.

البته تونی استارک در این راه با مشکلات مختلفی هم دست‌وپنجه نرم کرده است. در جریان جنگ داخلی، قرار بر این بود که سازمانی راه‌اندازی شود تا تمامی ابرقهرمان‌ها خود را به آن معرفی کنند و لایسنس یک مأمور امنیتی را دریافت کنند. ازاین‌رو می‌توانستند با آموزش‌های مختلف مهارت‌های خود را کنترل کنند. دراین‌میان کاپیتان آمریکا با این ایده مخالفت کرد و ابر قهرمان‌هایی را که مخالف این ساختار بودند، وارد تیم خود کرد. رفته رفته یک نبرد میان گروه آیرون من و کاپیتان آمریکا شکل گرفت و در نهایت کاپیتان آمریکا برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی به شهروندان، تسلیم شد؛ البته او در یک نبر توانسته بود آیرون من را به‌صورت کامل شکست دهد. پس از تمام شدن این اتفاقات و تأسیس گروه جدید انتقام جویان توسط تونی استارک، کاپیتان آمریکا در یک سانحه به‌قتل رسید؛ اتفاقی که خیلی از ابرقهرمان‌ها تونی استارک را به‌خاطر آن سرزنش می‌کردند. تونی استارک شاید در زندگی خود تصمیم‌های غلط زیادی گرفته باشد، اما همواره یک حامی بزرگ برای ابر قهرمان‌ها و ناجی برای انسان‌ها به‌حساب می‌آید و محبوبیت آیرون من هیچ‌وقت مانع از گمراه شدن او نشده است.

سوپرمن

گرین ارو

بارها و بارها شنیدیم که سوپرمن، آخرین بازمانده سیاره کریپتون است. در کتاب‌های کمیک اینگونه آمده که پدر سوپرمن از مدتی قبل از سرنوشت وحشتناک کریپتون خبر داشت. به همین دلیل پیش از اینکه این سیاره منفجر شود، پسر کوچک خود یعنی کال-ال را در یک وسیله نقلیه آزمایشی قرار داد و آن را به سمت زمین فرستاد. از آنجایی که کال-ال کاملا ظاهری انسانی داشت، مارتا و جاناتان کنت تا مدت‌ها تصور می‌کردند که این کودک، قربانی یک سری آزمایشات است. قدرت‌های کلارک در زمان کودکی اصلا مشخص نبود و به مرور زمان، این توانایی‌ها هم در بدن کریپتونی او ظاهر می‌شد.

در ابتدا کلارک اصلا دوست نداشت که از قدرت‌های خود در عموم استفاده کند به همین دلیل به طور مخفیانه به مردم کمک می‌کرد. اما در نهایت بعد از گذشت مدتی مجبور شد که برای جلوگیری از سقوط یک هواپیمای ناسا، در ملاءعام از قدرت‌هایش استفاده کند. یکی از اتفاقات جالبی که در زندگی سوپرمن رخ داد این بود که او به یک «جهان جیبی» رفت که کریپتون و زمین مخصوص به خودش را داشت. او در آنجا با سه کریپتونی برخورد کرد که تمام مردم ساکن در سیاره زمین را به قتل رسانده بودند. سوپرمن بعد از شکست این سه نفر، آنها را اعدام کرد.

سوپرمن معتقد بود که به جز اعدام، هیچ راه دیگری برای متوقف کردن آنها وجود نداشت. او نه تنها بعد از این اتفاق یک عذاب وجدان وحشتناک هم داشت، بلکه یکی از بزرگترین دشمنانش به نام برینیاک هم به سراغ او آمد و ذهن او را تحت تاثیر خود قرار داده بود؛ کاری که باعث شد تا سوپرمن اختلال چند شخصیتی پیدا کند. او تصور می‌کرد که برای بشریت بسیار خطرناک است. از همین رو خودش را به فضا تبعید کرد و به خودش قول داد که دیگر هیچکس را نکشد. سوپرمن بارها و بارها ثابت کرده که یک قهرمان واقعی است. او حاضر است برای درست کردن یک کار اشتباه یا نجات جان یک فرد، هر کار شجاعانه‌ای مانند قربانی کردن خودش را انجام دهد.

از جمله دشمنان بزرگ سوپرمن می‌توان به سایبورگ سوپرمن، برینیاک، دارک ساید، لکس لوثر، بیزارو، Mr. Mxyzptlk و غیره اشاره کرد. اغلب افراد تصور می‌کنند که قدرت فیزیکی سوپرمن بینهایت است اما این تصور اصلا درست نیست. با اینکه بینهایت نیست، اما هنوز کسی نتوانسته حد و اندازه آن را به درستی تخمین بزند. می‌توان گفت که تقریبا بدن او غیرقابل تخریب است و هیچ چیز نمی‌تواند به آن آسیب وارد کند. البته او در برابر کریپتونایت، حملات صوتی، جادو و برخی افراد مانند برینیاک آسیب‌پذیر است. شنوایی سوپرمن چندین برابر انسان‌های معمولی است. او می‌تواند چیزهایی را ببیند که هیچ انسان دیگری حتی نمی‌تواند به دیدن آنها فکر کند. دید ایکس-ری به سوپرمن این توانایی را می‌دهد تا درون اشیاء مختلف را ببیند. یکی از جذاب‌ترین توانایی‌های سوپرمن این است که می‌تواند از چشمان خود اشعه قرمزی خارج و گرمای زیادی را به هدف خود وارد کند. سوپرمن می‌تواند خیلی بیشتر از سرعت صدا، حرکت کند، بدود، واکنش نشان دهد و حتی فکر کند. او برای پرواز به سمت فضا، باید به طور کامل ریه‌های خود را با اکسیژن پر کند و حتی می‌تواند برخلاف قانون جاذبه هم عمل کند.

حال نوبت شما است تا ازطریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین آیرون‌من و سوپرمن انتخاب کنید:

برای شرکت در نظرسنجی آیرون‌من و سوپرمن وارد لینک زیر شوید

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده