نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

Black Ops احتمالا بازی سال 2020 مجموعه Call of Duty خواهد بود

به احتمال زیاد نسخه‌ی بعدی بازی Call of Duty ریبوتی از سری Black Ops خواهد بود.

طبق آخرین اخبار بازی و به گزارش سایت The Gaming Revolution، جدیدترین نسخه‌ از سری بازی Call of Duty، در واقع ریبوتی از مجموعه Black Ops خواهد بود و توسط استودیو Treyarch با همکاری دو استودیو Sledgehammer Games و Raven Software در حال ساخت است. این بازی که با اسم رمز زئوس مشغول توسعه است، قرار است تا تنها Call of Duty Black Ops نامیده شود و همان روندی را پیش گیرد که شرکت اکتیویژن سال گذشته با بازی Modern Warfare آن را آغاز کرد. 

شخصیت‌های محبوبی مانند الکس میسون و فرانک وودز به بخش داستانی بازی بازخواهند گشت اما بازیگرانی جدید نقش آن‌ها را ایفا می‌کنند. داستان بازی کاملا با نسخه‌ی قبلی سری Black Ops متفاوت خواهد بود اما حال و هوای کلی مجموعه را حفظ خواهد کرد اما بیشتر سازندگان فضای بازی نخست سری را مد نظر خود قرار داده‌اند؛ به طوری که بازی قرار است تا حول محور داستان‌های واقعی دوران جنگ ویتنام و جنگ سرد بچرخد. گفته شده که بازی روندی بسیار واقع‌گرایانه را پیش خواهد گرفت و بسیار خشن‌تر از نسخه‌ی پارسال یعنی Modern Warfare خواهد بود و شامل صحنه‌هایی شوکه کننده و بازجویی‌هایی قابل توجه می‌شود. داستان بازی از چند زاویه روایت خواهد شد؛ به عنوان مثال برخی از قسمت‌های بازی از دید آمریکا و برخی دیگر از دید ویتنام جنوبی یا حتی گروه Viet Cong روایت می‌شود. 

بازی با موتور توسعه یافته توسط استودیو Infinity Ward، ساخته می‌شود و انتظار می‌رود تا شامل نقشه‌هایی بزرگ با قابلیت پشتیبانی از ۶۴ بازیکن همزمان در بخش Ground War شود. کیل استریک‌های بازی نیز شامل موارد بسیار متنوعی خواهند بود و اوپراتور‌ها نیز به بازی بازخواهند گشت بنابراین Specialist‌ها به نظر نمی‌رسد که جایی در نسخه جدید داشته باشند. 

بسته‌های الحاقی بخش چند نفره مانند بازی Modern Warfare رایگان خواهند بود اما سیزن پسی نیز برای بخش زامبی در نظر گرفته می‌شود. بخش زامبی قرار است تا خط داستانی جدید و واقع‌گرایانه‌تری را روایت در دوران جنگ ویتنام روایت کند؛ بنابراین این بخش با فضای فانتری‌ای که در چند سال گذشته شاهد آن بودیم، تفاوت خواهد داشت. 

هنوز مشخص نیست که این بازی بخشی بتل رویال را در خود خواهد داشت یا خیر. با این حال سایت The Gaming Revolution اعلام کرده است که استودیو Sledgehammer در حال حاضر مشغول ساخت یک بازی رایگان از سری برای عرضه در سال ۲۰۲۱ است که از قرار معلوم جهان باز است و المان‌های بتل رویال زیادی را نیز در خود دارد. 

شرکت اکتیویژن اعلام کرده است که بازی جدید سری Call of Duty در ربع چهارم سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. سری Black Ops میان بازیکنان و طرفداران بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب است به طوری که چندی پیش گروه NPD اعلام کردند که هر چهار نسخه‌ی این سری در میان ۱۰ بازی پرفروش دهه‌ی اخیر بوده‌اند که این موضوع بسیار شگفت‌انگیز است. 

همچنین چندی پیش نیز یکی از طراحان ارشد استودیو Treyarch به نام Jason Blundell این استودیو را پس از ۱۳ سال ترک کرد. 

نظر شما راجع به نسخه‌ی جدید سری Call of Duty چیست؟ آیا تمایل دارید تا باری دیگر بازی حول محور جنگ سرد روایت شود؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده