نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Bloodshot - بلادشات

فیلم بلادشات (Bloodshot)، اثر جدید کلمبیا پیکچرز، با بازی وین دیزل اخیرا به روی پرده سینماها رفت اما نتوانست امتیازات خوب و بالایی را از منتقدان مطرح دنیا کسب کند.

فیلم Bloodshot یا در زبان فارسی «بلادشات» یکی از جدیدترین آثار اکشن، علمی تخیلی، درام و فانتزی شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست کارگردان تازه‌کاری به نام دیوید اس. اف. ویلسون، ساخته شده است. در فیلم بلادشات، بازیگران و هنرمندان بااستعدادی مانند وین دیزل در نقش ری گریسون/بلادشات، ایزا گونزالس در نقش کیتی/ کی تی، سم هیوین در نقش جیمی دالتون، توبی کبل در نقش مارتین اکس، گای پیرس در نقش دکتر امیل هارتینگ، تالولا رایلی در نقش جینا گریسون، الکس هرناندز در نقش تیبز، یوهانس هویکور یوهانسون در نقش نیک باریس و تامر بورجاق در نقش مومباسا گان من و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم بلادشات در تاریخ ۱۳ مارس (۲۲ اسفند ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، برای اولین‌بار به‌صورت عمومی به‌نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۴۳ را از بین ۲۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده جف وادلو و اریک هیسرر بوده است. طرح اولیه داستان را هم خود جف وادلو مطرح کرده است. این دو هنرمند فیلمنامه این اثر را براساس شخصیت بلادشات که توسط کوین ون هوک خلق شده بود، نوشتند. نیل اچ. موریتز، توبی جف، دینش شامداسانی و همچنین وین دیزل تهیه‌کنندگی این فیلم درام را برعهده داشتند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلف زیادی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها در حد متوسط و ضعیف بودند. برخی از منتقدان صحنه‌های اکشن این اثر را خیلی دوست داشتند. اما این در حالی بود که انتقاد اصلی را به داستان و فیلمنامه‌ای که نوشته شده بود و همچنین اجرا و عملکرد وین دیزل داشتند. آن‌ها همچنین معتقد بودند که در قسمت‌های مختلف، تن و لحن فیلم، هیچ هماهنگی‌ای نداشت. از طرف دیگر هم ۳۱ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر اکشن را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم Bloodshot به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Bloodshot از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

ری گریسون (با بازی وین دیزل) یک سرباز به شمار می‌رود که اخیرا در طی عملیاتی به قتل رسیده بود و حالا توسط سازمان RST به زندگی بازگشته است؛ آن هم در قالب یک ابرقهرمان به‌نام بلادشات. حالا دیگر او مقدار زیادی از فناوری‌های نانو را در رگ‌های خود دارد و همین باعث شده تا او یک نیروی غیرقابل توقف و قدرتمند به شمار برود؛ او قدرتمندتر از همیشه شده است و می‌تواند بلافاصله خودش را درمان کند. اما شرکت برای اینکه بتواند کنترل بدن او را در دست بگیرد، تغییراتی را در ذهن و خاطراتش ایجاد کرده است. با این اوصاف، حالا دیگر ری نمی‌داند که چه چیزی واقعی است و چه چیزی غیرواقعی؛ اما او در ماموریتی قرار دارد که خودش به درک همه چیز برسد.

فیلم Bloodshot

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Bloodshot بیندازیم:

اوون گلیبرمن | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

بلادشات یک زباله‌ی فشرده‌شده، حاصل از یک فیلم کامیک بوکی است؛ البته یک زباله هوشمندانه به شمار می‌رود. این فیلم یک اثر سراسر اکشن است که تماشا کردن آن لذت زیادی دارد.

متیو موناگل | آستین کرونیکل

۶۷ از ۱۰۰

تعداد زیادی از فیلم‌ها، سرگرمی مناسبی دارند و بازیگران مناسبی را انتخاب می‌کنند تا نقش شخصیت‌های درجه دوم آثار بلاک باستری را ایفا کنند؛ به طوری که فیلم بلادشات در میان آن‌ها یک اثر کلاسیک کالت محسوب می‌شود. این بهترین راه فرار هالیوود از واقعیت است؛ درست زمانی‌که ما بیشتر از هر وقت دیگری به آن نیاز داشتیم.

جسی هاسنگر | پالیگان

۵۲ از ۱۰۰

این فیلم کمی شبیه به یکی از پروژه‌های از دست رفته‌ی تونی اسکات است؛ اما نه خیلی زیاد، چون سبکی که در آن به کار رفته، خیلی لمس‌کردنی نیست. بخش بیشتر صحنه‌های مسخره این فیلم از بازی دیزل ناشی می‌شود. او تا به امروز، اجراهای بهتری را ارائه کرده است. اما اینجا، او فقط نقش مردی را دارد که رسما معتقد است که هیچ کاری برای انجام دادن وجود ندارد.

جیک کویل | اسوسیتد پرس

۵۰ از ۱۰۰

بلادشات آنقدر هوشمند است که صرفا یک زباله نباشد و از طرف دیگر هم آنقدر زباله است که هیچ هوشمندی‌ای در آن یافت نمی‌شود. اگر شما نگاه ساده‌ای به آن داشته باشید و توقع یک اثر خوب را نداشته باشید، می‌تواند فیلم خوبی به نظر بیاید.

Bloodshot

مالی فریمن | اسکرین رنت

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Bloodshot چرخش حیرت‌انگیز و هوشمندانه‌ای را به داستان منشاء این ابرقهرمان داده است که هم سرگرم کننده و هم خنده‌دار است. اما اجرا و عملکرد وین دیزل باعث می‌شود که همه چیز خراب شود.

ایان فریر | امپایر

۴۰ از ۱۰۰

با وجود صحنه‌های بسیار عجیب و غریبی که دارد، این فیلم یک اثر ضعیف محسوب می‌شود.

چارلز بارفیلد | پلی فهرست

۲۵ از ۱۰۰

این فیلم ابرقهرمانی، با بدترین کودک در زمین بازی دوران کودکی، برابری می‌کند.

لازم به ذکر است که این فیلم اکشن و علمی تخیلی توانست رتبه ۲۶ را در فهرست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ به‌دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Bloodshot نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده