نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

شخصیت جدید Bleeding Edge با نام Mekko معرفی شد

شخصیت جدید بازی Bleeding Edge در واقع یک دلفین سایبورگ با نام Mekko است و بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

اگر تاکنون شکی در مورد حضور خلاق‌ترین طراحان در استودیو نینجا تئوری (Ninja Theory) وجود داشت، امروز با معرفی آخرین شخصیت بازی Bleeding Edge به نام مکو، این شک کاملا از بین رفت. طبق آخرین اخبار بازی، شخصیت مکو که به‌تازگی توسط سازندگان به‌عنوان آخرین شخصیت قابل بازی بازی Bleeding Edge معرفی شده است، درواقع یک دلفین سایبورگ است که در دل خود تنگ ماهی روباتیکی را حمل می‌کند. شاید چنین شخصیتی در ابتدا عجیب و غریب به نظر برسد اما با درنظرگرفتن قابلیت‌های بسیار جذابی که نینجا تئوری برای او تدارک دیده است احتمالا مکو بتواند به یکی از شخصیت‌های محبوب بازی Bleeding Edge تبدیل شود چرا که او یکی از شخصیت‌های بسیار خاص این بازی است. 

در مورد این شخصیت اینگونه بیان شده است که مکو یکی از چند دلفینی بود که تحت آزمایش‌ها مربوط‌به امواج سونار قرار گرفت و به همین دلیل او می‌تواند سخن بگوید و از سلاح‌های مختلف استفاده کند اما تنها مکو توانست از این آزمایش‌ها جان سالم به در ببرد و به همین دلیل او قسم خورده است تا انتقام خود را از انسان‌هایی که باعث درد و رنج او شده‌اند، بگیرد. بااین‌حال در میانه‌های راه او متوجه می‌شود که همه‌ی انسان‌ها موجودات پلیدی نیستند و با سایر شخصیت‌های بازی Bleeding Edge آشنا می‌شود و آن‌ها با آغوش باز مکو را به دوستی با خود تشویق می‌کنند. 

برخی از قابلیت‌هایی که برای مکو در نظر گرفته شده‌اند شامل موارد زیر می‌شوند: 

  • Sonar Gun: که درواقع سلاح استاندارد مکو محسوب می‌شود و می‌تواند از فاصله‌ی قابل قبولی به دشمنان ضربه‌هایی جدی وارد کند. 
  • Bubble Block: با استفاده از این ویژگی می‌توان ضربات دشمن را مسدود کرد و با این کار علاوه‌بر حفظ شدن حد زیادی از جان خود، گوی‌های قدرتی نیز تولید می‌شوند که می‌توان آن‌ها را جمع‌آوری کرد. 
  • Power Orbs: این گوی‌ها را که در زمان بلاک‌ کردن ضربات دشمنان تولید می‌شوند، می‌توان جمع‌آوری کرد و برای تولید قابلیت‌های بیشتر در سایر ویژگی‌ها آن‌ها را مورد استفاده قرار داد. 
  • Surge: در این نوع حمله، بازیکن به جلو هجوم می‌برد، به دشمنان آسیب رسانده و آن‌ها را به عقب می‌راند. همچنین اگر این ویژگی به همراه گوی قدرت استفاده شود، باعث می‌شود تا هنگام حمله به نوار سلامتی نیز افزوده شود. 
  • Safety Zone: منطقه‌ای آبکی را در زمین قرار می‌دهد که باعث بهبود سلامت زره و جان هم تیمی‌ها می‌شود. اگر با گوی قدرت استفاده شود می‌تواند باعث کاهش جان دشمنان شود. 
  • Lifeline: نوار سلامتی بازیکن را به یکی از همراهان متصل می‌کند و این کار باعث می‌شود که ۴۰ درصد از آسیبی که به آن‌ها وارد می‌شود، به بازیکن انتقال می‌یابد. همچنین در صورت لزوم می‌توان هم تیمی را به سمت خود کشید و از خطر دور کرد. در صورت استفاده از گوی قدرت، سپر محافظی نیز به هم تیمی اضافه می‌شود. 
  • Ultimate Sonic Barrage: به دشمنان تا شعاع خاصی آسیب می‌رساند و آن‌ها را به عقب می‌راند. 
  • Ultimate Exclusion Bubble: دشمن را در حبابی به تله می‌اندازد. زمانی‌که دشمن در تله است، از آسیب به دور است اما تنها یاران دشمن می‌توانند به حباب آسیب بزنند و هم تیمی خود را نجات دهند. 

Bleeding Edge

همان‌طور که مشاهده کردید، قابلیت‌های بسیار زیادی برای مکو در نظر گرفته شده است که این شخصیت را بسیار جالب جلوه می‌دهند. مکو یکی از شخصیت‌های غول‌پیکر بازی است و با پاهایی عنکبوت مانند طراحی خیره کننده‌ای دارد. او که شخصیتی مانند یک تانک در بازی دارد، می‌تواند با استفاده از قابلیت Surge به دشمنان حمله کند و این در حالی است که با استفاده از Lifeline می‌توان یاران را از موقعیت‌های خطرناک نجات داد. همچنین مکو به‌دلیل طراحی تانک مانندش از قابلیت‌های مربوط‌به سپر زیادی بهره می‌برد. زمانی‌که دشمنان به سپر‌های بازیکن حمله‌ور می‌شوند، گوی‌های قدرتی به‌دست می‌آید که می‌توان از آن‌ها استفاده‌های مختلفی کرد. به‌عنوان مثال استفاده از این گوی‌ها در قابلیت Surge، نه‌تنها حمله طبیعی آن را فعال می‌کند بلکه یک مؤلفه بازسازی سلامت را نیز به آن اضافه می‌کند و این قابلیت را به یک ابزار تهاجمی و در عین حال دفاعی قدرتمند تبدیل می‌کند. 

درکنار معرفی شخصیت مکو، نقشه‌ی Landslide نیز برای بازی رونمایی شد

از طرف دیگر مکو به‌دلیل جثه‌ی بزرگش، توانایی جاخالی دادن از ضربات دشمنان را ندارد و این در حالی است که دیگر شخصیت‌های بازی از این ویژگی بهره می‌برند. این موضوع باعث می‌شود که او بیش از دیگر سایر شخصیت‌ها متسعد دریافت ضربات مختلف از سوی دشمنان شود. بااین‌حال قابلیت‌های دفاعی مکو باعث می‌شوند که او از نظر دفاع شخصیت بسیار قدرتمندی باشد. بازیکنانی که در استفاده از شخصیت مکو ماهر شوند، شفاگر فوق‌العاده‌ای خواهد بود چرا که آن‌ها این توانایی را دارند تا بازیکنان را از چنگ ضربات کمبو دشمنان با استفاده از قابلیت Lifeline نجات دهند و همزمان با استفاده از گوی قدرت سپر‌هایی را نیز به آن‌ها اعطا کنند. این قابلیت همچنین روی سطوح ناهموار نیز کار می‌کنند و بنابراین می‌توان در صورت لزوم همراهان را از خطر بالا کشید. 

با دانش مناسب از نقشه‌ی بازی، استفاده از قابلیت Sonic Barrage نیز می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. با استفاده از این قابلیت می‌توان دشمنان را به داخل تله‌های مختلف یا قطار‌های در حال عبور هول داد. استفاده از این قابلیت و ترکیب آن با دانش محیطی فرصت‌های بیشماری را برای آن دسته از افراد خلاقی که در استفاده از شخصیت مکو ماهر شده‌اند، به‌وجود می‌آورد. 

همچنین درکنار معرفی شخصیت مکو، نقشه‌ی Landslide نیز برای بازی رونمایی شد که همان‌طور که اشاره شد شامل قطار‌ها و تله‌های مختلف می‌شود. از این قطار‌ها می‌توان علاوه‌بر ازبین‌بردن خلاقانه‌ی دشمنان، برای حرکت سریع در اطراف نقشه نیز استفاده کرد که این مورد بستگی به مهارت بازیکن دارد. 

نینجا تئوری اعلام کرده است که در زمان انتشار بازی Bleeding Edge، شخصیت مکو در دسترس نخواهد بود و علاقه‌مندان به این شخصیت جذاب باید به انتظار اضافه شدن آن به بازی بنشینند؛ انتظاری که البته به‌گفته‌ی سازندگان زیاد طول نخواهد کشید و گویا تنها چند هفته صبر برای اضافه شدن مکو به بازی کافی خواهد بود. بااین‌حال نقشه‌ی Landslide در روز اول عرضه برای بازیکنان در دسترس خواهد بود بنابراین بازیکنان می‌توانند تا زمانی‌که مکو به بازی اضافه شود، حسابی با محیط این نقشه آشنا شده و به آن مسلط شوند تا بتوانند در آینده با مکو به نابود کردن دشمنان به روش‌های خلاقانه‌ای که گفته شد بپردازند. 

Bleeding Edge

بازی Bleeding Edge در تاریخ ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) آخرین بتای خود را برای کاربران سرویس ایکس‌ باکس گیم پس دریافت خواهد کرد و پس از آن در تاریخ ۲۴ مارس (۵ فروردین) به‌صورت عمومی برای تمامی کاربران ایکس‌ باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد. تا به این جا به نظر می‌رسد که نینجا تئوری توانسته است تا به تلفیق سبک MOBA و شوتر به تعادل خوبی برسد و درواقع بتواند اثری را میان آن چه بازی Overwatch و Smite ارائه داده بودند، به بازار عرضه کنند. اگر بازی‌ای که تا چند وقت دیگر منتشر خواهد شد به خوبی نمایش‌هایی که تاکنون از آن‌ها دیده‌ایم باشد، می‌توان گفت که سازندگان کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند و بازی Bleeding Edge کاملا ارزش تجربه کردن را خواهد داشت. 

نظر شما راجع به بازی Bleeding Edge چیست؟ آیا این بازی می‌توان نقطه‌ی درخشان دیگری در کارنامه‌ی استودیو نینجا تئوری باشد؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Windows Central
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده