// سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

خالق Gran Turismo از نرخ فرم آینده بازی های این مجموعه می‌گوید

کازونوری یامائوچی، در جریان رویداد FIA اعلام کرد که بازی‌های آینده مجموعه Gran Turismo از نرخ فریم ۱۲۰ بر ثانیه یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

قطعا کاربران پلی استیشن، با عرضه پلی استیشن 5 منتظر عرضه نسخه‌های جدید Gran Turismo هستند تا بتوانند تجربه‌ای خاص و لذت بخش از سبک شبیه‌ساز رانندگی را کسب کنند. باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، در جریان رویداد اخیر FIA، از کازونوری یامائوچی، رئیس استودیو پالیفونی دیجیتالی (Polyphony Digital)، در مورد آینده مجموعه گرن توریسمو پرسیده شد. 

وی در جواب به این سوال اعلام کرد که برای آینده این سری، بیشتر علاقه‌مند به نرخ فریم بالای ۶۰ فریم بر ثانیه است تا اینکه بازی را با رزولوشن 8K در دسترس مخاطبان قرار دهد. وی دراین‌باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم که مناسب‌ترین رزولوشن، رزولوشن 4K است. 

بااینکه یامائوچی مستقیما اسم پلی‌استیشن 5 را نبرد، اما باتوجه‌به گفته‌های او می‌توان نتیجه گرفت که به کنسول نسل بعدی سونی اشاره داشته است. وی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

برخلاف یک رزولوشن بسیار بالا که شما از آن صحبت می‌کنید، من بیشتر به پیشرفت‌هایی که می‌توانیم روی زمان رزولوشن داشته باشیم، علاقه‌مند هستم. از نظر نرخ فریم هم به‌جای ماندن روی ۶۰ فریم بر ثانیه، من علاقه‌مند به افزایش آن به ۱۲۰ فریم بر ثانیه یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه هستم. به‌نظرم این چیزی است که تجربه‌ آینده را نسبت‌به امروز تغییر می‌دهد.

سونی اعلام کرده است که کنسول نسل آینده آن‌ها تا رزولوشن 8K را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و اینکه چه اندازه می‌تواند واقع‌گرایانه باشد، به سخت‌افزار کنسول بستگی دارد. بااین‌حال اجرای یک بازی با رزولوشن 8K امکان دارد مانع از این شود که شاهد نرخ فریمی بالاتر از ۳۰ فریم بر ثانیه باشیم. باید منتظر بمانیم و ببینیم که استودیو پالیفونی دیجیتال و سایر استودیوهای انحصاری سونی می‌توانند به‌جای تمرکز روی رزولوشن روی نرخ فریم تمرکز کنند یا خیر. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده