بازی Session از سیستم کنترل بازی کلاسیک Skate 3 استفاده خواهد کرد
سیستم هدایت فعلی بازی Sessionبسیار دشوار بوده و بازیکنان را ملزم به تجدید نظر درباره نحوه استفاده از استیکهای کنترلر میکند. در این سبک، از استیکهای راست و چپ کنترلر، به منظور هدایت پای راست و چپ کاراکتر بازی استفاده میشود. درحالی که کلیدهای تریگر پشت کنترلر، برای تنظیم نحوه توزیع وزن و هدایت کاراکتر بازی در جهتهای مختلف به کار میروند.
براساس توضیحاتی که توسط توسعهدهندگان استودیوی کریچر (Crea-ture Studios) ارائه شده است، این روش میتواند تجربه واقعی ورزش اسکیت بورد را در یک بازی ویدیویی شبیهسازی کند. بنابراین، درست مثل دنیای واقعی، شما در ابتدا هرگز قادر به کنترل کاراکتر بازی روی اسکیتبورد نبوده و برای حرفهای شدن در این کار، به زمان نیاز خواهید داشت.
بااینحال، در بهروزرسانی بعدی بازی Session که قرار است فردا نوزدهم فوریه منتشر شود، سبک هدایت گیمپلی این بازی به نحوی تغییر میکند که به گفتهی توسعهدهندگان استویدیو کریچر، بازیکنان «آشنایی بیشتری» با آن خواهند داشت. در مجموعه بازیهای کلاسیک Skate شرکت الکترونیک آرتز، استیک سمت چپ کنترلر برای هدایت جهت حرکت بازیکن و استیک سمت راست برای اجرای ترفندها و حرکات نمایشی مورد استفاده قرار میگرفتند. در توییت جدیدی که توسط اکانت رسمی این استودیو منتشر شده میخوانیم:
اهالی San Van، خیلی خوش آمدید! ما میدانیم که شما در شهر خودتان، کارها را به شکل متفاوتی انجام میدهید، بنابراین برای اینکه میزبانان بخشنده و مهماننوازی برای مهمانان خارجی خود باشیم، با ارائهی یک سیستم کنترل آشناتر در آپدیت بعدی بازی Session، تجربه اسکیتسواری در دنیای این بازی را کمی راحتتر خواهیم کرد. این بهروزرسانی از تاریخ ۱۹ فوریه در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت.
مارک آندره هود از استودیوی Crea-ture در مصاحبه با VG247در اواخر سال ۲۰۱۷ میگفت:
اسکیت، ورزش بسیار دشواری محسوب میشود، اما وقتی که به اندازه کافی سختکوشی به خرج داده و در آن مهارت کسب کردید، بسیار لذتبخش خواهد بود. من فکر میکنم که سخت بودنِ تجربه این بازی، هویت اصلی این پروژه را تشکیل میدهد. بازیکنان بهشدت درگیر استفاده از تریگرها و هردو استیک کنترلر شده و با خود فکر میکنند که چرا این بازی اینقدر پیچیده و دشوار است. فکر میکنم که اصلاً هدف از طراحی سیستم کنترل این بازی همین باشد. بااینحال، ما از یک جنبهی دیگر نیز به بازی نگاه میکنیم. با در نظر گرفتن این فرض، نگاه شما نسبت به بازی متفاوت خواهد بود. ما از شما نخواستیم تا با فشار دادن یک کلید تریگر، روی اسکیتبورد دور بزنید، ما از شما میخواهیم تا درست مثل واقعیت، با تغییر مرکز ثقل بدن و فشار آوردن به کامیونهای درحال حرکت، جهت حرکت کاراکتر بازی را تغییر دهید. این کار به مراتب بیشتر منطقی بهنظر میرسد. دلیل استفاده از هردو استیک کنترلر نیز این است که معمولاً بیشتر حرکات و ترفندهایی که در ورزش اسکیت مورد استفاده قرار میگیرند، همزمان با دو پا انجام میشوند. لذا ما استیکهای کنترلر را بهعنوان هردو پای بازیکن در نظر گرفتهایم. ما تمام تلاشمان را میکنیم تا نحوهی تأثیر وزن روی اجرای حرکات در اسکیت بوردینگ را در بازی وارد کنیم.
حالا که بازی Session برای مدتی در حالت Early Access ارائه شده، بهنظر میرسد که توسعهدهندگان Crea-ture در تفکرات خود تجدید نظر کرده و کمی ملایمتر با موضوع برخورد کردهاند. درحالی که اضافه شدن یک سیستم کنترل جدید میتواند موجب ایجاد اختلاف بین بازیکنان و طرفدارن Session شود، Crea-ture همچنان امکان استفاده از سیستم کنترل قبلی این بازی را در کنار نسخه جدید فراهم خواهد کرد. در یکی دیگر از توییتهایی که در ادامهی این خبر منتشر شده میخوانیم:
البته سیستم کنترل ما در Session
ضمن این که بعد از اعلام خبر تأخیر در زمان انتشار نسخه ایکس باکس وان بازی Session، بهنظر میرسد که به زودی اطلاعات جدیدی در این خصوص منتشر خواهد شد. در انتهای این توییت، به انتشار اخبار جدیدی برای کاربران ایکسباکس وان اشاره میشود.