نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

پلی استیشن 5 احتمالا از یک سیستم خنک‌ کننده بسیار گران قیمت بهره می‌برد

به نظر می‌رسد سونی برای جلوگیری از داغ شدن کنسول پلی استیشن 5 قرار است در این دستگاه از یک سیستم خنک کننده قوی و گران قیمت استفاده کند.

با شروع سال ۲۰۲۰، هیجان بین گیمرها به اوج خود رسیده است. سالی که در انتهای آن قرار است به‌صورت رسمی وارد نسل نهم کنسول‌های خانگی شویم. مایکروسافت با معرفی و نمایش کنسول Xbox Series X و سونی نیز با پلی استیشن 5 خون تازه‌ای را وارد صنعت بازی‌های ویدیویی خواهند کرد. تا امروز برخلاف سونی، مایکروسافت اطلاعات نسبتا زیادی را چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری ارایه داده است.

در کنار سخت‌افزار قوی، یکی از مهم‌ترین موارد در موفقیت یک کنسول، قیمت نهایی آن است. تنش‌های تجاری بین دولت امریکا و چین که منجر به اعمال تعرفه‌های گمرکی زیادی می‌شد، نگرانی‌های زیادی را هم در بین اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی و همچنین مردم ایجاد کرد. خوشبختانه چندی پیش توافقی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، و لیو هی، نخست وزیر جمهوری چین برقرار شد تا حداقل فعلا کمی از این نگرانی‌ها کاسته شود. اگر زومجی را دنبال کرده باشید احتمالا اطلاع دارید که گزارشی منتشر شده است که طبق آن به‌نظر می‌رسد قیمت کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس بدون در نظر گرفتن این تعرفه‌ها نیز قابل توجه هستند.

حال اما در تازه‌ترین اخبار کنسول‌ های بازی، طبق ادعای وبسایت بلومبرگ، سونی تمام تلاش خود را می‌کند که باتوجه به هزینه‌های تولید بالا، قیمت نهایی پلی استیشن 5 را پایین نگه دارد. در این گزارش به هزینه‌های بالای اجزای داخلی این کنسول به‌ویژه سیستم خنک کننده آن اشاره شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، سونی به‌منظور اطمینان از به‌وجود نیامدن مشکلات ناشی از گرمای ایجاد شده به‌وسیله اجزای قدرتمند کنسول خود، هزینه زیادی را برای سیستم خنک‌کننده این کنسول در نظر گرفته است.

باتوجه به اینکه کنسول پلی استیشن 4 در خصوص سیستم خنک کننده خود مشکلات فراوانی داشت و سر و صدای زیادی ایجاد می‌کرد، اقدام اخیر سونی مبنی‌بر رفع این مشکل در کنسول‌ نسل بعدی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

علی‌رغم اینکه چند روز پیش شایعه‌ای منتشر شده بود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، احتمال دارد کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با تاخیر عرضه شوند، اما باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده سونی و مایکروسافت چه تدبیری می‌اندیشند و آیا در همان بازه زمانی پیش‌بینی شده این دو دستگاه روانه بازار خواهند شد یا خیر.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده