نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

فروش Resident Evil 2 در سال ۲۰۱۹ از ۵.۸ میلیون نسخه عبور کرد

براساس آمار جدیدی که از فروش جهانی بازی‌های پلاتینیوم شرکت کپکام منتشر شده، مجموع فروش بازی Resident Evil 2 از ۵.۸ میلیون نسخه عبور کرده است.

کپکام (Capcom) اخیراً فهرست بازی‌های موسوم به پلاتینیوم خود را تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی کرده است. این فهرست به بازی‌هایی تعلق دارد که در طول مدت زمانی‌که از تاریخ عرضه‌ی آن‌ها می‌گذرد، به فروشی بالاتر از یک میلیون نسخه دست پیدا کرده‌اند. در شرایطی که بازی Monster Hunter World با آمار فروش ۱۴.۹ میلیون واحد بالاترین جایگاه‌ را در میان تمامی بازی‌های این فهرست به خود اختصاص می‌دهد، جالب است ببینیم که وضعیت فروش بازی‌های این شرکت در سال ۲۰۱۹ به چه شکلی بوده است. به‌عنوان مثال، بازی Resident Evil 2 سال گذشته به بیش از ۵.۸ میلیون واحد فروش دست یافته است. باتوجه به اینکه در چهارم دسامبر ۲۰۱۹ اعلام شد که مجموع فروش این بازی از ۵ میلیون نسخه عبور کرده است، به‌نظر می‌رسد که ایام تعطیلات آخر سال چیزی در حدود ۸۰۰ هزار نسخه را به مجموع فروش این بازی اضافه کرده است.

resident evil 2

Devil May Cry 5 نیز با ثبت آمار ۳.۱ میلیون نسخه فروش، در این مدت به نقطه عطف بسیار خوبی دست یافته و نهایتاً به موفق‌ترین نسخه در مجموعه‌ی Devil May Cry تبدیل شده است. البته بازی Devil May Cry 4 با ۳ میلیون نسخه فروش آمار قابل رقابتی را از خود به جا گذاشته اما باید توجه داشت که این میزان در طول حدود ۱۲ سال و از سال ۲۰۰۸ به‌دست آمده است. پنجمین و جدیدترین بازی این مجموعه در کمتر از یک سال به این آمار دست پیدا کرده است.

از دیگر بازی‌هایی که در نمودارهای فروش این شرکت به آن‌ها اشاره شده می‌توان به Street Fighter 5 با ۴.۱ میلیون و Resident Evil 7 با ۷ میلیون نسخه فروش اشاره کرد. آمار فروش بازی Monster Hunter World: Iceborne نیز ۳.۲ میلیون واحد ذکر شده که این میزان فروش نسخه پی‌ سی این بازی که ژانویه سال جدید میلادی منتشر شد را در بر نمی‌گیرد. براساس آخرین گزارش‌ها منتشر شده، میزان فروش جهانی بسته‌های الحاقی این بازی به ۴.۵ میلیون واحد رسیده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده