نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱

استودیوی کلیف بلزینسکی قرار بود یک بازی شوتر در دنیای Alien تولید کند

استودیو Boss Key Productions قرار بود بازی‌ای را تولید کند که داستان آن سال‌ها بعد از Aliens رخ می‌داد.

حدود دو سال از تعطیل شدن استودیو باس کی پروداکشنز (Boss Key Productions) می‌گذرد؛ استودیویی که یکی از بنیان‌گذاران آن کلیف بلزینسکی ملقب به «کلیفی بی»، طراح بازی Gears of War بود. در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که این استودیو قرار بوده است یک بازی شوتر براساس دنیای بیگانه (Alien) تولید کند که البته این بازی هم مثل خود استودیو سرنوشت خوبی نداشت.

بلزینسکی به‌تازگی به صحبت پیرامون این اثر پرداخته و از این گفته است که در برنامه‌های اولیه برای تولید بازی قرار بود داستان آن به سال‌ها بعد از فیلم بیگانه‌ها (Aliens) مربوط شود و نیوت، دخترک آن فیلم که اکنون بزرگ شده است، نقش اصلی آن را برعهده داشته باشد. همچنین قهرمان مجموعه‌ی بیگانه یعنی الن ریپلی هم جایگاه خاص خود را در بازی داشته و از پشت‌صحنه به هدایت بازیکن می‌پرداخته است:

قبل از این‌که استودیو باس کی پرواکشنز تعطیل شود، مذاکراتی با فاکس قرن بیستم در مورد تولید اثری در دنیای بیگانه داشتیم. ولی بعد از آن والت دیزنی از راه رسید و با خرید فاکس باعث شد این پروژه هم به جایی نرسد.

ریپلی در این بازی حضور داشت ولی نه به‌عنوان شخصیت اصلی، بلکه در قالب افرادی مثل کورتانا و آنیا (شخصیت‌هایی که در بازی‌های Halo و Gears of War با صدای خود بازیکن را همراهی می‌کنند). شما در این بازی نقش نیوت را برعهده داشتید که بزرگ شده بود و روی کره زمین به انجام مأموریت‌های خود می‌پرداخت. در داستان این بازی، شرکت Weyland-Yutani روی زمین در حال انجام آزمایشاتی روی زنومورف‌ها و استفاده از آن‌ها به‌عنوان سلاح‌هایی مرگبار در تشکیلاتی مثل Black Mesa (تشکیلات بازی Half-Life) بود و با از کنترل خارج شدن اوضاع، مشکلاتی پیش می‌آمد و...

همچنین قرار بود در این بازی به‌جای دستیار رباتی معروف بیگانه یعنی بیشاپ، از دستیاری به‌نام کیسی استفاده کنیم که نام آن از عروسک نیوت در فیلم بیگانه‌ها گرفته شده بود.

کلیف بلزینسکی در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که پروژه‌ی موردنظر یک بازی شوتر بوده است؛ بازی‌ای که قرار بود داستان تمام نسخه‌های بعد از بیگانه‌ها یعنی Prometheus ،Alien: Resurrection ،Alien 3 و Alien: Covenant را درون سطل آشغال بیاندازد و هیچ کاری با آن‌ها نداشته باشد.

با توجه به صحبت‌های بلزینسکی مشخص می‌شود که برنامه‌ریزی برای تولید این پروژه بعد از همکاری موفقیت‌آمیز Creative Assembly و سگا با فاکس در تولید بازی Alien: Isolation شکل گرفته است؛ بازی‌ای که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و احتمالاً پروژه‌ی باس کی نسبت به آن اکشن بیشتری داشته است.

باس کی پروداکشنز تنها چهار سال عمر کرد و بعد از این‌که اولین اثر این استودیو یعنی LawBreakers نتوانست با Overwatch رقابت کند و بازی بعدی آن‌ها به‌نام Radical Heights هم موفقیتی به‌دست نیاورد، استودیو برای همیشه تعطیل شد. بلزینسکی چند روز قبل از ابراز علاقه‌ی خود برای مشورت دادن به سازندگان بازی Gears of War صحبت کرده بود و باید منتظر ماند و دید که واکنش مایکروسافت در این زمینه چه خواهد بود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده