نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

تاریخ حدودی انتشار نسخه آزمایشی بازی Diablo Immortal برای برخی از مناطق اعلام شد

بازیکنان برخی مناطق خاص، در اواسط سال ۲۰۲۰ بالاخره به بازی جدید بلیزارد با نام Diablo Immortal برای اندروید و iOS دسترسی پیدا خواهند کرد.

بازی Diablo Immortal تا رسیدن به زمان انتشار خود، راه پر پیچ و خمی را پشت سر گذاشته، اما به‌نظر می‌رسد که بالاخره می‌توانیم زمان مشخصی را برای فراهم شدن امکان دسترسی برخی از بازیکنان به این‌بازی در نظر داشته باشیم. اکتیویژن بلیزارد در خلال گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ تأیید کرده که بازی موبایلی و پرحرف و حدیث Diablo Immortal که توسط استودیوی NetEase ساخته می‌شود، «اواسط سال ۲۰۲۰» اولین «آزمایش‌های منطقه‌ای» خود را آغاز خواهد کرد.

راه‌اندازی محدود و آزمایشی یک‌بازی، اقدام رایجی در میان بازی‌های موبایلی به شمار می‌رود. طی این حرکت، یک نسخه‌ی آزمایشی از بازی مورد نظر را قبل از انتشار در بازارهای بزرگتری مانند آمریکای شمالی یا در بازارهای کوچکی مانند فیلیپین عرضه می‌کنند. از آن‌جایی که بلیزارد تاکنون بارها از اعلام زمان انتشار این بازی شانه خالی کرده، مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی Diablo Immortal مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است.

درحالی‌که این شرکت در زمان رونمایی از این‌بازی در مراسم Blizzcon 2018 شور اشتیاق زیادی را از خود نشان می‌داد، واکنش طرفداران نسبت به آن بسیار منفی بود. این واکنش بیشتر به این دلیل بود که بازی Diablo 4 در آن تاریخ هنوز معرفی نشده بود و طرفداران شدیداً به دنبال شنیدن اخبار جدیدی در رابطه با این‌بازی بودند.

بلیزارد از آن تاریخ تاکنون صحبت‌های پراکنده و گاه‌ وبیگاهی را در رابطه با این‌بازی ارائه کرده است. به‌عنوان مثال، معاون مالی استودیوی NetEase در اوایل سال ۲۰۱۸ گفته بود که زمان زیادی تا فرارسیدن تاریخ انتشار این بازی باقی نمانده است. بااین‌حال، بلیزارد تا مراسم Blizzcon 2019 خبری از Diablo Immortal منتشر نکرد. سخنگوی این‌شرکت، حتی در سال ۲۰۱۹ نیز تنها به ارائه‌ی یک توضیح کلی بسنده کرده می‌گوید:

برای دست‌یابی به سطح کیفی مورد نظر بلیزارد، زمان قابل توجهی مورد نیاز است. ازطرفی ما اهداف جاه‌طلبانه‌ای را برای Diablo Immortal در نظر داریم.

حالا برای نخستین‌بار یک تاریخ حدودی برای زمان انتشار این بازی اعلام شده و می‌توان امیدوار بود که در آینده اخبار بیشتری دررابطه با Diablo Immortal منتشر شود.

Diablo Immortal

اگر به‌طور کلی از ورود بلیزارد به حوزه‌ی موبایل گیمینگ ناراضی هستید، قاعدتاً از تحکیم حضور این شرکت با عرضه‌ی بازی‌هایی مانند Diablo Immortal نیز خوشحال نخواهید شد. به گزارش وبسایت PCGamesInsider.biz، جی.آلن برک، در کنفرانس سه‌ماهه‌ی چهارم بلیزارد می‌گوید:

وقتی که درباره فعالیت‌های بلیزارد در حوزه موبایل گیمینگ نظر می‌دهیم، باید ابتدا توجه داشته باشیم که ما دراصل ریشه‌های خود را در پی‌سی گیمینگ قرار داده‌ایم و قصد داریم تا از این‌پس نیز کاملاً به پلتفرم پی‌سی متعهد باشیم. اما از طرفی می‌دانیم که فرصت‌های خوبی برای تجربه‌ی بازی‌ها به روش‌های مختلف و درگیر شدن با دستگاه‌های متفاوت نیز وجود دارند.

بلیزارد، پلتفرم موبایل را به‌عنوان راهی برای جذب مخاطبانی می‌داند که تاکنون به پی‌سی و کنسول‌ها جذب نشده‌اند. بنابراین ما موبایل را فرصت بسیار قابل‌توجهی برای بلیزارد می‌دانیم و به‌طور ویژه، بازی Diablo Immortal را اولین بازی در راستای سیاست‌های قرار گرفتن موبایل در اولویت در نظر می‌گیریم. ضمن این‌که از این‌پس نیز فعالیت‌های ما در حوزه موبایل گیمینگ در کنار پی‌سی و کنسول ادامه خواهد داشت.

فارغ از این‌که از طرفداران بازی Diablo Immortal هستید یا خیر، باید گفت که این‌بازی در اواسط سال ۲۰۲۰ بالاخره فرصت ثابت کردن خود به بازیکنان را به‌دست خواهد آورد. کاربران زومجی در ادامه می‌توانند تریلر بازی Diablo: Immortal را در یوتیوب تماشا کنند.

تماشا از یوتیوب


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده