نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۵

قیمت پلی استیشن 5 احتمالا بعد از مشخص شدن قیمت ایکس باکس سری ایکس اعلام خواهد شد

سونی گویا فعلا قصد ندارد قیمت کنسول نسل بعدی خود را اعلام کند و احتمالا پس از مشخص شدن قیمت کنسول جدید مایکروسافت، سونی هم قیمت PS5 را مشخص خواهد کرد.

با توجه به اتفاقات اخیر و اعلامیه‌های رسمی دو شرکت سونی و مایکروسافت، سال ۲۰۲۰ را باید سال ورود به نسل نهم از ویدیو گیم بدانیم. کنار بازی‌های مختلف و مورد انتظاری که قرار است در نسل جدید منتشر شود، این قیمت کنسول‌ها است که برای گیمرها بالاترین میزان اهمیت را دارد.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مسئول بخش نیروهای انسانی و فعالیت‌های اقتصادی سونی، پیرامون قیمت کنسول پلی استیشن 5 صحبت‌هایی داشته که از آن‌ها می‌توانیم نتیجه بگیریم شرکت سونی فعلا قصد ندارد از برنامه‌های خود پیرامون قیمت کنسول نسل بعدی خود پرده‌برداری و آن را به‌طور رسمی اعلام کند. در جریان گردهمایی برگزار شده در کمپانی سونی برای بررسی سود دریافتی این کمپانی، توتوکی اعلام کرد که سونی به‌دنبال این است که یک گذار آرام را از نسل هشت به نسل نه داشته باشد. در جریان این رویداد، یکی از خبرنگاران بلاگ VGC از توتوکی پیرامون مواردی که می‌توانند به‌این گذار کمک کنند سوال پرسید و توتوکی نیز در پاسخ چنین گفت:

در ابتدا، بدون ذره‌ای شک باید هزینه‌ی نیروهای کار را کنترل کنیم. هزینه‌ی پرسنلی که روی تولیدات ما کار می‌کنند باید کنترل شوند. علاوه‌بر این، ما باید خودمان را برای اولین قدمی که قرار است برداریم، آماده کنیم؛ ما به تولید محصول خواهیم پرداخت و باید از همین حالا برای تعداد محصولی که قرار است به‌بازارها ارسال شود و فروشی که خواهد داشت، خودمان را آماده کنیم.

از آنجایی که درحال حاضر نسل نهم شروع نشده و رقابت ما با دیگر کمپانی‌ها به‌صورت غیرمستقیم دنبال می‌شود، صحبت کردن از قیمت نهایی کنسول بسیار سخت است. ما باید هزینه‌ی تبلیغات و دیگر هزینه‌هایی که باید متقبل شویم را آماده و بررسی کنیم و به‌همین دلیل، صحبت از قیمت نهایی کنسول در حال حاضر بسیار سخت است.

ps5

با توجه به‌صحبت‌های توتوکی، به‌نظر می‌رسد که سونی حالا حالاها قرار نیست قیمت نهایی کنسول نسل نهمی خود را مشخص کند و فاکتورهایی را درنظر دارد که شاید بخشی از آن‌ها، به‌سیاست‌های رقیب مستقیم‌اش یعنی مایکروسافت ارتباط داشته باشد و به‌نظر می‌رسد که سونی منتظر است تا ببیند مایکروسافت چطور می‌خواهد کنسول نسل نهمی خود را تبلیغ و چه قیمتی را قرار است برای ایکس باکس سری ایکس تعیین کند. سونی در نسل هشت نیز دقیقا پس از رونمایی از کنسول و قیمت ایکس باکس وان، قیمت پلی استیشن 4 را به‌صورت رسمی اعلام و توجه‌ها را به‌خود جلب کرد؛ به‌نظر می‌رسد که سونی نسل نهم را نیز می‌خواهد با سیاست‌های این چنینی جلو ببرد. توتوکی در ادامه، برنامه‌های سونی برای پلی استیشن 5 و مواردی همچون قیمت این کنسول را یک «عمل تعادلی» نامید و گفت:

همه‌ی این مسائل حول محور ایجاد یک تعادل می‌گردند و یک «عمل تعادلی» برای مدیریت کردن آن‌ها لازم است؛ درنتیجه، صحبت قطعی از قیمت پلی استیشن 5 در این لحظه، بسیار سخت است.

پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهند شد. سونی فعلا یک نگرش چراغ‌خاموش و ساکت را پیرامون کنسول نسل بعدی خود اتخاذ کرده و فعلا قصد ندارد بیشتر درمورد آن صحبت کند. باید صبر کنیم و ببینیم که سونی بالاخره چه زمانی تصمیم می‌گیرد به‌سکوت خود پایان دهد و پلی‌استیشن 5 را معرفی کند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده