کارگردان هنری سابق DICE به استودیو سازنده Metroid Prime 4 یعنی Retro پیوست
براساس جدیدترین اخبار منتشر شده، Jhony Ljungstedtکارگردان هنری سابق DICEکه سابقه کار روی بازیهای برجستهای مانند Battlefield 5، Medal of Honor 2010 و Mirror’s Edge: Catalyst را در کارنامه دارد، به استودیوی Retro پیوست. بااینکه هنوز به صورت رسمی مشخص نشده که لیونگستد برای کار روی کدام یک از پروژههای رترو به این استودیو اضافه شده است، همهی نشانهها به بازی Metroid Prime 4 ختم میشوند.
لیونگستد با اضافه شدن به این تیم، در کنار دیگر توسعهدهندگان برجستهی این استودیو شامل کایلی هلفی سرپرست، طراحی کاراکتر بازیهای Halo که به تازگی در رترو استخدام شده و همچنین استفن دوپری، طراح ارشد بازی Donkey Kong Country: Tropical Freezeکه بعد از گذشت دو سال به این استودیو بازگشته است، قرار خواهد گرفت.
فرایند ساخت بازی Metroid Prime 4 که اولینبار در خلال کنفرانس نینتندو در مراسم E3 2017 با یک لوگو معرفی شد، سال گذشته مجدداً از ابتدا آغاز شد و حتی تاریخ انتشار آن به میزان قابل توجهی به تأخیر بیافتد. ضمن این که نینتندو تیم توسعه دهندگان این بازی را نیز به طور کلی تغییر داده و مسئولیت ساخت قسمت چهارم مجموعهی Metroid Prime را مجدداً به استودیوی رترو سپرد. سرپرستی تیم توسعهدهندگان رترو به کنسوکه تانابی که سابقهی ساخت مجموعهی سه قسمتی Metroid Prime را در کارنامه دارد، سپرده شد.
مدیر نینتندو، شینیا تاکاهاشی در آن زمان گفته بود که «این شرکت با توجه به عدم تطبیق نتیجهی کار با استانداردهای مورد نظر نینتندو برای مجموعهی Metroid Prime تصمیم کمسابقهای را مبنیبر آغاز مجدد روند ساخت این بازی گرفته است.» تاکاهاشی در زمان اعلام اجرای این تصمیم میگفت:
وضعیت فعلی توسعهی این بازی بسیار چالشبرانگیز بوده و ما به عنوان تیم سازندگان این بازی مجبور به اتخاذ یک تصمیم دشوار شدیم. نهایتاً تصمیم گرفتیم تا ساختار کلی این بازی را مورد بازبینی قرار داده و تغییرات گستردهای را در آن اعمال کنیم.