// شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

فروش بازی های پلی استیشن 4 از مرز یک میلیارد نسخه عبور کرد

سونی اعلام کرد که با اضافه شدن فروش ۲۷۴ میلیون نسخه‌ای بازی‌های پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۹، مجموعه فروش بازی‌های این کنسول به بیشتر از یک میلیارد نسخه رسیده است.

سونی با کنسول پلی استیشن 4 توانست نسل هشتم را از آن خود کند و فروش بسیار خوبی را کسب کند. از نظر فروش کنسول، تابه‌حال ۱۰۲.۸ میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 فروخته شده است. ازاین‌رو پلی‌استیشن 4 به‌دومین کنسول پرفروش تاریخ سونی تبدیل شده است و رتبه اول، از آن پلی‌استیشن 2 با فروش ۱۵۵ میلیون دستگاه است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، سونی اعلام کرده است که فروش بازی‌های ویدیویی روی پلی‌استیشن 4 از مرز یک میلیارد نسخه عبور کرده است. به‌عبارتی در مجموع تابه‌حال ۲۷۴ میلیون بازی در سال 2019 روی PS4 فروخته شده که فروش کلی بازی‌ها روی کنسول نسل هشتمی سونی را به ۱.۱۸۱ میلیارد نسخه رسانده است. دراین‌میان اشاره کنم که تنها فروش دیجیتالی و فیزیکی بازی‌ها لحاظ شده است و محتوای دانلودی مثل بسته‌های الحاقی، درنظر گرفته نشده است. همچنین منظور از فروش بازی‌ها روی پلی‌استیشن 4، بازی‌های انحصاری و چندپلتفرمه درکنار یکدیگر است.

پلی‌استیشن 2 از نظر فروش بازی‌ها هم در صدر کنسول‌های سونی قرار دارد و ۱.۵۳ میلیارد نسخه از بازی‌های ویدیویی روی پلی‌استیشن 2 به‌فروش رسیده است. کنسول پلی استیشن 3 هم در دوره خود توانسته بود به فروش ۸۷.۴ میلیون دستگاه دست پیدا کند. همچنین از نظر فروش بازی‌ها، ۹۹۹.۴ میلیون نسخه از بازی‌های ویدیویی روی پلی‌استیشن 3 به‌فروش رفته است. در ادامه می‌توانید توضیحات جیم رایان در مورد کنسول نسل بعد سونی را در زومجی تماشا کنید که مربوط به رویداد CES 2020 است. 

دانلود ویدیو از آپارات


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده