// جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱

شرکت سگا از مواد بازیافتی در بسته‌بندی بازی‌های پی‌سی استفاده می‌کند

بخش اروپایی شرکت SEGA اعلام کرد که در بسته‌بندی بازی‌های فیزیکی برای رایانه‌های شخصی، از مواد کاملا بازیافتی استفاده خواهد کرد.

شعبه‌ی اروپای شرکت SEGA روز گذشته در توییتر خود اعلام کرد که تمام بازی‌هایی که از این پس برای پلتفرم پی سی به شکل فیزیکی عرضه می‌شوند، در بسته‌بندی‌هایی ارائه خواهند شد که از مواد صد در صد بازیافت شده تولید شده‌اند. در توییتر این شرکت آمده‌ است:

ما مفتخریم که اعلام کنیم از این پس تمامی نسخه‌های فیزیکی بازی‌های پی‌سی، در بسته‌بندی‌های کاملاً بازیافت شده روانه‌ی بازار می‌شوند. اولینِ این بازی‌ها، Total War: ROME II - Enemy at the Gates Edition از استودیوی Creative Assembly است که نشان‌گر قصد ما برای شروع این طرح دوست‌دار محیط‌ زیست خواهد بود.

تا جایی که به یاد داریم، بازی‌های جدید همیشه در جعبه‌های پلاستیکی عرضه می‌شدند؛ اما پلاستیک تنها چند بار قابل بازیافت است و معمولا در نهایت باعث آلودگی محیط و آسیب به اکوسیستم‌های طبیعی می‌شود. کوه زباله‌ی اقیانوس آرام که بین کالیفرنیا و هاوایی شکل گرفته، خود نشان‌گری از اثر انسان‌ها روی کره‌ی زمین و آسیب به زندگی موجودات زنده‌ است.

SEGA Recyclable Packaging

با این اوصاف، اینکه سگای اروپا قصد دارد فقط بسته‌بندی این بازی‌ها را تغییر دهد کمی عجیب است. زیرا درحال حاضر صنعت بازی‌‌های PC تحت سلطه‌ی فروشگاه‌های اینترنتی همانند Steam ،Epic و Origin است. اکثر بازی‌هایی که نسخه‌ی فیزیکی دریافت می‌کنند هم فقط شامل یک کد دانلود درون آن‌ها است و خبری از دیسک نیست. بنابراین، این پرسش پیش می‌آید که چرا این نسخه‌های فیزیکی اصلا وجود دارند؟

به هر حال، این تغییر رویه در سگا می‌تواند یک تغییر مثبت به سمت استفاده از مواد بازیافتی باشد. علاوه‌بر این، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که کلکسیونی فیزیکی از بازی‌ها داشته باشند. اگر این تغییر به دنیای کنسول‌ها هم وارد شود، می‌توانیم یک حرکت اثر بخش را از طرف صنعت بازی‌سازی شاهد باشیم؛ همان‌طور که احتمال دارد سونی و مایکروسافت نیز در محصولات خود برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، از این مواد بازیافتی استفاده کنند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده