نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

برخی از مشخصات گرافیکی کنسول‌های نسل جدید توسط انیماتور The Last of Us فاش شد

به لطف تکنولوژی جدید اضافه شده به Unreal Engine 4، می‌توان نگاه اجمالی و کوتاهی به برخی از مشخصات گرافیکی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس داشت.

باتوجه به نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس، باید چه انتظاراتی از مشخصات گرافیکی کنسول‌های نسل جدید داشت؟ براساس اطلاعات جدیدی که توسط طراح انیمیشن بازی‌های The Last of Us و Assassin’s Creed منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که باید انتظارات بالایی از سیستم‌های نسل جدید داشته باشیم. با توجه به برخی از ویژگی‌های جدید موتور گرافیکی آنریل انجین ۴، زمانی که صحبت از فیزیک فوق العاده و Real-Time طراحی حرکات موی سر به میان می‌آید، تکنولوژی Ray-Tracing ممکن است در حاشیه قرار بگیرد.

جاناتان کوپر اوایل این هفته، در اکانت توییتر شخصی خود، به اطلاعات جدیدی از ویژگی‌های جذاب گرافیکی کنسول‌های نسل بعد اشاره کرده است. درحالی‌که طی چند ماه گذشته، تکنولوژی Ray-Tracing بود که به موضوع داغ ویژگی‌های گرافیکی کنسول‌های جدید تبدیل شده بود، کوپر با اشاره به این موضوع، صحبت از فیزیک فوق العاده‌ی موی سر را به میان می‌آورد. اما بهتر از آن، ویدیوی منتشر شده در این پست است که این قابلیت را به‌صورت عملی به تصویر می‌کشد:

دانلود ویدیو از آپارات

اگر چهره‌ی طراحی نشده و پس‌زمینه‌ی سیاه‌رنگ این ویدیو نبود، تشخیص واقعی یا غیرواقعی بودن شخصی که در ویدیو حضور دارد، مشکل می‌شد.

باتوجه به‌این‌که Epic نیز اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی جدیدی را شامل ارتقاء افکت‌های پیشرفته‌ی حرکات مو منتشر کرد، این اطلاعات برای کسانی که در حوزه‌ی انیمیشن و جلوه‌های تصویری فعالیت دارند، چندان هم جدید محسوب نمی‌شود. درهرحال، همانطور که کوپر نیز اشاره کرد، در نسل آینده‌ی بازی‌های ویدیویی شاهد به‌کارگیری این تکنولوژی گرافیکی پیشرفته خواهیم بود. از این‌رو، نگرانی‌هایی که مبنی بر رسیدن به نوعی بن‌بست در مسیر پیشرفت گرافیکی یا طراحی واقع‌گرایانه‌ی بازی‌ها مطرح می‌شد، کنار گذاشته می‌شود. با نزدیک شدن به زمان اولین عرضه‌ی رسمی کنسول‌های PS5 و ایکس‌باکس سری ایکس، امیدواریم تا به‌زودی شاهد استفاده‌ی عملی از این تکنولوژی باشیم.

از طرفی، مایکروسافت و سونی فارغ از آپدیت‌های گرافیکی، درحال آماده‌سازی فضا برای رونمایی نهایی خود هستند. از یک طرف، توسعه دهندگان بازی‌های پلی استیشن 5 مانند بلوپویت گیمز (Bluepoint Games) را داریم که پروژه‌های جدید خود را با عنوان بزرگترین ساخته این استودیو که استانداردهای جدیدی را تعیین خواهند کرد، معرفی می‌کنند. از سوی دیگر، تیم توسعه‌دهندگان ایکس‌اکس سری ایکس مشغول استخدام شماری از باسابقه‌ترین توسعه دهندگان صنعت گیم هستند تا از اشتباه بزرگی که موجب عدم موفقیت مورد انتظار آن‌ها در نسل فعلی کنسول‌ها شد، جلوگیری کنند.

باتوجه به این‌که استودیوهای بازی‌سازی به آرامی درحال رونمایی از بازی‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس هستند، مطمئناً زمان کمی تا انتشار اطلاعات تکمیلی از جمله قیمت و بازی‌های حین عرضه‌ی این کنسول‌ها باقی‌مانده است.

کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت، در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی عرضه خواهند شد. جدیدترین اخبار در این رابطه را از زومجی پیگیری کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده