نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱

انتشار بسته‌ی الحاقی Genesis بازی Ark: Survival Evolved مجدداً تأخیر خورد

تاریخ انتشار قسمت اول از بسته‌ی الحاقی دو بخشی Genesis برای بازی Ark: Survival Evolved که قرار بود همین ماه منتشر شود، به اسفندماه موکول شد.

براساس اعلام رسمی استودیو وایلدکارد (Wildcard Studios)، تاریخ انتشار بسته‌ی الحاقی بازی Ark: Survival Evolved بار دیگر به تعویق افتاد. ابتدا قرار بود قسمت اول از بسته گسترش‌دهنده Genesis در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ (آذرماه ۹۸) منتشر شود که‌ حالا بعد از گذشت یک ماه، تاریخ انتشار آن مجدداً تأخیر خورده و این‌بار به ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ (ششم اسفند امسال) موکول شده است.

Genesis که اولین‌بار در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ معرفی شد، دومین سیزن پس بازی Ark را تشکیل داده و بعد از انتشار DLCهای پولی Scorched Earth ،Aberration و Extinction، بسته‌های الحاقی چهارم و پنجم این بازی را شامل خواهد شد.

استودیو وایلدکارد در خبری که در رابطه با تأخیر مجدد انتشار بسته‌ی الحاقی Genesis در وبسایت رسمی خود منتشر کرده، می‌نویسد:

ما بابت عقب انداختن یک ماهه‌ی تاریخ انتشار این بسته بسیار متأسف هستیم، اما با در نظر گرفتن توجه ویژه‌ای که افراد تیم به‌منظور اصلاح، ایجاد توازن و جمع‌بندی آخرین تغییرات مورد نیاز به‌کار گرفته‌اند، ما واقعاً احساس کردیم که بهبود کیفیت خود بازی و ویژگی‌های جاه‌طلبانه‌ی این بسته‌ی الحاقی، ارزش انتظار بیشتر را خواهد داشت.

Ark: Survival Evolved

زیست‌بوم قمری جدید Ark با حضور وال‌های فضایی

با این‌که بازی Ark در ابتدا کار خود را به‌عنوان یک بازی سبک بقا (Survival) با تم دایناسوری و تکنولوژی آینده‌نگرانه آغاز کرد، توسعه‌دهندگان وایلدکارد با انتشار بسته‌های الحاقی این بازی، بیشتر به جنبه‌ی علمی‌تخیلی این بازی تمرکز کردند. ظاهراً بسته‌ی الحاقی Genesis نیز از این اصل مستثنی نبوده و به‌همراه خود، موجودات بیگانه و تکنولوژی‌های جدید و عجیب و غریب زیادی را به بازی اضافه خواهد کرد.

تا جایی که می‌دانیم، قسمت اول از بسته‌ی الحاقی ARK: Genesis، در یک دنیای شبیه سازی شده اتفاق می‌افتد. این موضوع، آزادی عمل مورد نیاز برای ارائه‌ی چندین دنیای متنوع و نامرتبط در بازی را بدون نیاز به توضیحات بیش‌از‌حد به توسعه‌دهندگان این‌ استودیو خواهد داد. از جمله نواحی موجود در دنیای این بازی می‌توان به مناطق منجمدی که با کوه‌های آتشفشانی احاطه شده، مناطق وسیعی که زیر دریا قرار داشته، یک باتلاق مه‌آلود و حتی یک زیست‌بوم قمری که جاذبه‌ی بسیار کمی داشته و محل زندگی وال‌های عظیم‌الجثه‌ی فضایی به نام Astrocetus است، اشاره کرد.

همانطور که احتمالاً انتظار داشتید، دنیای این بازی میزبان موجودات دیگری نیز خواهد بود. از جمله‌ی این موارد، می‌توان به گونه‌های اختصاصی این بسته‌ی الحاقی از حیوانات موجود در این بازی و گونه‌های کاملاً جدید اشاره کرد. وایلدکارد، تاکنون از موجودات مختلفی از جمله خزنده‌ی آتشفشانی Lava Lizard و Giant Turtle، جانور شاخدار و عجیب و غریبی به‌نام Bloodstalker و موجود دوست‌داشتنی و یخی Tiny که می‌تواند به یک هیولای وحشتناک تبدیل شود، رونمایی کرده است.

Ark: Survival Evolved

مارماهی بزرگ

از امکانات و تجهیزات جدیدی که به بازی اضافه خواهند شد نیز می‌توان به Tek Claw ،Fishing Net ،Cruise Missile Weapon ،Shoulder Cannon و از همه جالب‌تر، هوش‌مصنوعی همراهی که HLN-A نامیده می‌شود، اشاره کرد. هوش‌مصنوعی جدید این بازی، به‌عنوان ارائه کننده‌ی مأموریت‌ها و اهداف جدید بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قسمت دوم بسته‌ی الحاقی Genesis نیز که همچنان مرموز و ناشناخته باقی‌مانده است، قرار بود زمستان امسال منتشر شود، اما مشخص نیست که آیا این تاریخ نیز تحت تأثیر تأخیرهای متعدد قسمت اول آن قرار خواهد گرفت یا خیر. کسانی که به تجربه‌ی سیزن‌پس Genesis تمایل دارند، می‌توانند هم‌اکنون با قیمت ۴۰ دلار آن را برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی خریداری کنند.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده