// پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

کوجیما و شینکاوا در مورد آینده‌ی استودیو کوجیما پروداکشنز می‌گویند

هیدئو کوجیما و یوجی شینکاوا در طی مصاحبه‌ای در مورد پروژه‌های آینده‌ی استودیو کوجیما پروداکشنز صحبت کردند.

به‌تازگی یک مقاله‌ی ۳۰ صفحه‌ای در مورد استودیو Kojima Productions به مناسبت ۴ سالگی این استودیو در مجله‌ی فامیتسو که در تاریخ ۳ بهمن منتشر شده، نوشته شده است. این مقاله شامل یک مصاحبه ۵ صفحه‌ای با هیدئو کوجیما و یوجی شینکاوا بود که در آن در مورد تاریخ آشنایی خود با هم گپ زدند و نگاهی به پیشرفت بازی Death Stranding انداختند که بیشتر آن شامل داستان‌هایی بود که کوجیما پیش از این در مورد آن صحبت کرده بود. 

یکی از داستان‌های جالبی که کوجیما به اشتراک گذاشت این بود که او چگونه از شینکاوا درخواست نکرد که با او در استودیو کوجیما پروداکشنز همکاری کند، بلکه شینکاوا خودش به استودیو پیوست؛ زیرا آن‌ها همیشه با هم کار می‌کردند. شینکاوا خاطرنشان کرد که او قطعاً می‌خواهد در پروژه‌های کوجیما شرکت کند و اینکه یوشیتاکا آمانو، یکی از استادان وی، به او توصیه کرد او قطعاً باید همیشه با کوجیما بماند.

همچنین در بخش پایانی مصاحبه، فامیتسو از هیدئو کوجیما و یوجی شینکاوا پرسید که در آینده چه نوع پروژه‌هایی را می‌خواهند انجام دهند. آن‌ها اول ذکر کردند که دوست دارند با هم روی یک مانگا کار کنند. شینکاوا ذکر کرد که دوست دارد بتواند مستقیماً همه چیز را لمس کند، بنابراین انجام یک پروژه آنالوگ مانند مانگا قطعاً خوب خواهد بود. او همچنین به شوخی گفت که امروزه به‌دلیل ضعیف شدن چشمش در خواندن نیز دچار مشکل شده است.

death stranding

در ادامه آن‌ها اشاره کردند كه چگونه Death Stranding سلاح‌های متعددی دارد، اما شامل تعداد كمی Mecha می‌شود. در نتیجه كوجیما می‌خواهد با مکا چیزی بسازد تا كار طراحی آن‌را به شینکاوا بسپارد. آن‌ها ذکر کردند که چگونه این کار می‌تواند به یک پروژه انیمه تبدیل شود. اگرچه این پروژه کار زیادی را می‌طلبد اما انجام آن کمی ساده‌تر از یک پروژه بازی خواهد بود. کوجیما همچنین اشاره کرد که مایل است فیلم بسازد؛ از جمله فیلمی که شامل طرح‌های شینکاوا باشد. کوجیما و شینکاوا همچنین تایید کردند که با اینکه Death Stranding یک بازی عجیب محسوب می‌شود، اما بسیار شبیه به چیزی است که در گذشته انجام داده‌اند و شخصاً فکر نمی‌کنند عجیب باشد. حتی آن‌ها احساس می‌کنند باید بازی‌های عجیب بیشتری بسازند.

در ادامه، کوجیما اعلام کرد که Kojima Productions قصد دارد روی چندین پروژه‌ کار کند که یکی از آن‌ها یک بازی بزرگ خواهد بود. بااین‌حال، کوجیما همچنین دوست دارد بازی‌های کوچکتری مانند بازی‌های اپیزودیک و بازی‌های فقط دیجیتالی را نیز انجام دهد. او مطمئن نیست که بتواند از پس این کار بر بیاید، اما امیدوار است بتواند در حین کار روی پروژه‌های بزرگتر، پروژه‌های کوچکتری را انجام دهد و منتشر کند.

کوجیما مصاحبه را با آن چیزی که همیشه تکرار می‌کند به پایان رساند؛ اینکه چگونه بازی‌ها و فیلم‌ها تغییر می‌کنند و ترکیب می‌شوند. او خاطرنشان کرد که چگونه بسیاری از کارگردانان فعلی بالای ۴۰ سال با شیوه قصه‌گویی بازی‌ها بزرگ شده‌اند و همچنین اعلام کرد که اخیراً اسکار آیزاک برای بازی به استودیو Kojima Productions آمد و کوجیما دید که او چقدر به بازی‌های ویدیویی احترام می‌‌گذارد. در پایان، كوجیما گفت كه بازی Death Stranding احتمالاً بیشترین تمجید را در بین تمامی کارهایش دریافت كرده، اما دقیقاً مانند Metal Gear Solid ، Boktai یا P.T. نظرات مختلف و مختلط زیادی داشته است، بنابراین او هنوز هم باید در اینکار بهتر شود.

دث استرندینگ را می‌توانید هم‌اکنون روی پلی‌استیشن 4 تجربه کنید. اما استودیوی کوجیما پروداکشنز قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری این بازی را برای پی سی نیز منتشر کند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده