// پنجشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۱

فروش کلی پلی استیشن 4 از مرز 22 میلیون دستگاه گذشت

کمپانی سونی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که از زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ تا به امروز توانسته بیش از ۲۲.۳ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

اگر بخواهیم به صورت آماری به این میزان فروش نگاه کنیم، سونی توانسته از زمان عرضه روزانه ۴۴.۶ هزار دستگاه فروش داشته باشد، به عبارتی دیگر هر دو ثانیه یک دستگاه پلی‌استیشن 4 در سراسر جهان به فروش می‌رسد.

طبق گزارش مالی منتشر شده، این کمپانی در سال مالی گذشته که سی و یکم ماه مارچ سال ۲۰۱۵ به پایان رسید، توانست ۱۴.۸ میلیون دستگاه به دست خرده فروشان برساند. آن‌ها انتظار دارند برای سال مالی جدید که سی و یکم ماه مارچ سال ۲۰۱۶ به پایان خواهد رسید این آمار را تا ۱۶ میلیون دستگاه افزایش دهند.

البته هرچقدر که اوضاع در بخش کنسول خانگی برای سونی خوب پیش می‌رود، بخش کنسول‌های دستی هنوز به تقلا کردن ادامه می‌دهد. طبق آمار منتشر شده در طی سال مالی گذشته این کمپانی توانست ۳.۳ میلیون دستگاه پی‌اس‌پی و پی‌اس ویتا روی هم رفته به فروش برساند. (سونی آمار دقیقی از فروش هر دو به صورت جدا اعلام نکرد.) این آمار نسبت به سال گذشته که ۴.۱ میلیون دستگاه بود با افت نسبتا بالایی رو به رو است.

بخش بازی‌سازی سونی با درآمدی معادل ۱۱.۵ میلیارد دلار (۷.۴ میلیارد پوند) برای سومین سال متوالی به پر درآمدترین بخش در کل این کمپانی ژاپنی تبدیل شده است. این آمار همچنین نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. سونی در ادامه توضیح داد که:

همانطور که اشاره شد اصلی‌ترین دلیل این درآمد قابل توجه افزایش فروش پلی‌استیشن 4 بوده است. البته باید اشاره کرد که این آمار به دلیل کاهش فروش نرم افزاری برای کنسول پلی‌استیشن 3 کمی ضربه دیده است. از طرفی دیگر اثرات نامساعد بر روی ارزش پولیِ دلار آمریکا به علاوه افت درآمدی بالغ بر ۱۱.۲ میلیون ین (۹۳ میلیون دلار) از فروش دستگاه‌های پی‌اس ویتا و پی‌اس تی‌وی بر روی درآمد کلی این سال مالی تاثیرات منفی گذاشته است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده