نویسنده: نیما احمدی
// دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵

به‌روزرسانی جدیدی برای بازی‌های Doom و Doom 2 منتشر شد

با انتشار به‌روزرسانی بازی‌های Doom و Doom 2، بازیکنان می‌توانند مرحله‌ی مشهور Sigil را که توسط جان رومرو ساخته شده را روی کنسول خود تجربه کنند.

بتسدا به‌تازگی بازی‌های قدیمی Doom و Doom 2 را دوباره منتشر کرده است. حال به‌روزرسانی جدیدی برای این بازی‌ها روی تمامی پلتفرم‌ها در دسترس قرار گرفته است. با این‌که شاید به‌روزرسانی یک بازی ۲۵ ساله کمی عجیب به‌نظر برسد، اما این آپدیت، ویژگی‌های جدیدی را معرفی می‌کند که باعث ایجاد تغییرات زیادی در بازی می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین و بزرگترین ویژگی‌های این آپدیت در بازی‌های Doom و Doom 2، اضافه شدن پشتیبانی از مراحل اضافه است. فهرست منتخبی از مگاوادها (Megawad) ازطریق این به‌روزرسانی در دسترس قرار گرفته‌اند تا بازیکن بدون پرداخت هزینه اضافی، مراحل دلخواه خود را بارگذاری کرده و روی کنسول خود تجربه کنند. یکی از مراحل شناخته شده این فهرست مرحله Sigil بوده که توسط جان رومرو، خالق و بنیان‌گذار بازی اصلی Doom ساخته شده است. مراحل اضافی دیگری نیز در آینده برای این دو بازی منتشر خواهند شد.

همچنین تغییرات زیادی نیز در کیفیت بازی‌های Doom (1993) و Doom 2 اعمال خواهند شد. مشخص‌ترین تغییر پشتیبانی از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای هردو بازی است؛ در حالی‌که بازی اصلی تنها نرخ ۳۵ فریم بر ثانیه را می‌توانست پشتیبانی کند.

ذخیره سریع (Quick Save) نیز ازطریق این به‌روزرسانی به بازی اضافه خواهد شد. این ویژگی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به‌سادگی با فشردن دکمه R، R1 یا RB (بسته به پلتفرم بازیکن) در قسمت منوی بازی، روند خود را ذخیره کنند. علاوه‌بر این موضوع، بازیکنان می‌توانند با فشردن دکمه L، L1 یا LB در قسمت منوی بازی، آخرین روند ذخیره شده را به‌سرعت بارگذاری کنند.

در آخر نیز باید به دیگر تغییرات بازی نیز اشاره کنیم، تغییراتی همچون اضافه شدن انتخاب سریع سلاح (Quick Weapon Select)، بهبود انتخاب مرحله و اضافه شدن نسبت ابعاد صفحه و تنظیمات روشنایی بازی با انتشار این به‌روزرسانی جدید در تمامی پلتفرم‌ها اعمال خواهند شد.

با اینکه هنوز تمام تغییرات و عملکرد آن‌ها را درون بازی نمی‌دانیم، ولی در حال‌حاضر مهم‌ترین ویژگی این آپدیت بارگذاری نقشه‌ها و Megawadها روی نسخه‌های کنسولی بازی Doom و Doom 2 خواهد بود. نسخه دوباره منتشر شده بازی‌های Doom و Doom 2 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، اندروید، آیفون و پی‌سی در دسترس قرار دارند. بازی‌های Doom 3 و Doom (2016) نیز در حال‌حاضر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پی‌سی قابل بازی هستند. شما می‌توانید تا انتشار بازی Doom Eternal در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۹، قسمت‌های قبلی این سری محبوب را تجربه کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده