// یکشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

استیم مشغول تغییر سیستم پخش کننده موسیقی بازی پلتفرم خود است

شرکت ولو به‌تازگی اعلام کرده است که ویژگی‌های جدیدی را برای گوش دادن به موسیقی و ساندترک‌ بازی‌های ویدیویی داخل استیم تدارک دیده است.

در حال حاضر ساختار ساندترک‌های بازی‌های خریداری شده روی استیم بدین صورت است که جزو بسته‌های الحاقی به‌حساب می‌‌آید و محل مخصوص‌به خود را ندارد که از سایر مدیاها جدا شود. طبق جدیدترین اخبار بازی، شرکت ولو (Valve) با انتشار یک متن در Steamworks Development از تغییرات سیستم موسیقی بازی‌های داخل استیم صحبت کرده است. این ویژگی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که اشخاص علاقه‌مند به موسیقی به‌خوبی می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و همچنین، برای توسعه‌دهندگان هم مفید ظاهر می‌شود.

آپدیت مورد نظر یک برنامه کاملا مجزای Soundtrack را به‌وجود می‌آورد که باعث اعمال تغییرات می‌شود. این برنامه به مخاطبان اجازه می‌دهد که ساندترک‌های موجود در باندل‌های خریداری شده را به‌راحتی مشاهده و آن‌ها را پخش کنند. همچنین این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که درکنار مدیریت موسیقی‌های بازی‌ها، ساندترک‌ بازی‌های مورد علاقه خود را هم به‌صورت جداگانه خریداری و از گوش دادن به آن‌ها لذت ببرید. به بیان دیگر، لازم نیست که برای گوش دادن به موسیقی‌های یک بازی، حتما آن را خریداری یا از فهرست بازی‌های خود دانلود کنید.

سیستم فعلی به‌گونه‌ای است که باندلی را که حاوی ساندترک است، خریداری و سپس دانلود کنید. پس از دانلود بازی، وارد فایل‌های کامپیوتر خود شوید و به ساندترک‌های بازی گوش دهید. این در حالی است که آپدیت ذکر شده کمک می‌کند تا به‌راحتی به فایل‌های موسیقی بازی‌ها دسترسی داشته باشید؛ طوری‌که به‌هیچ‌وجه نیازی به خریداری یا دانلود بازی مذکور نیست. این سیستم جدید، کمک حال سازنده‌ها هم خواهد بود. آن‌ها می‌توانند به‌واسطه‌ی سایت‌های همکار خود، آهنگ‌های مدنظر خود را آپلود کنند. همچنین توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند آلبوم ساندترک‌های بازی‌های خود را بدون توجه به اینکه آیا بازی در استیم عرضه شده است یا خیر، به‌فروش برسانند. دراین‌میان می‌توانند آرت هنری آلبوم موسیقی به همراه متن آهنگ‌ها را هم قرار دهند.

از نظر پخش کننده موسیقی، ولو یک رابط کاربری ویژه‌ای را برای پخش کردن موسیقی درنظر گرفته است که به مرور زمان به تکامل خواهد رسید و کیفیت خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند ساندترک‌های مورد علاقه خود را با بهترین کیفیت گوش دهند. در انتها مشخص شده است که ویژگی به فروش رساندن و آپلود کردن ساندترک‌ها که در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار داده شده است، تنها برای بازی‌سازهایی است که با استیم قرارداد همکاری دارند. 

استیم برنامه‌های بیشتری برای این بخش درنظر گرفته است که به‌نظر می‌رسد در انتهای ماه جاری میلادی، اخبار بیشتری حول آن منتشر می‌شود و شاهد یک فروش ویژه هم خواهیم بود. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده