نویسنده: نیما احمدی
// جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

رئیس فعالیت های جهانی پلی استیشن انتخاب شد

ورونیکا راجرز توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی برای سازمان‌دهی به بخش‌های مختلف خود، به‌عنوان مدیر فعالیت‌های جهانی سونی انتخاب کرد.

مدتی است که سونی اینتراکتیو اینترتینمت (SIE) در تلاش است تا بخش‌های منطقه‌ای خود را برای مدیریت بهتر، به یک سازمان یکپارچه جهانی تغییر دهد. حال شرکت پلی‌استیشن، ورونیکا راجرز را برای سازمان‌دهی این تغییر و تحولات انتخاب کرده است تا به‌عنوان مدیر جدید فعالیت‌های جهانی مشغول به‌کار شود.

راجرز به‌طور مستقیم تحت نظارت جیم رایان، رئیس و مدیر ارشد اجرایی SIE، کارهای خود را پیش می‌برد. او به‌عنوان معاون جدید ریاست پلی‌استیشن، در گذشته موقعیت‌های مشابهی را در شرکت‌های مایکروسافت و دل تجربه کرده است و اکنون قصد دارد تا از تجربه‌های خود به‌نفع استراتژی کنونی سونی استفاده کند.

جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی گفت:

ورونیکا تجربه‌های بسیار باارزشی در رزومه خود دارد؛ زمینه‌هایی همچون هدایت سازمان‌های فروش جهانی، مدیریت استراتژی برای شراکت، توسعه مدل‌های نوآوری در کسب‌و‌کار و ساخت تیم‌های سطح بالا. وی نقش بسیاری مهمی را در سازماندهی فعالیت‌های پلی‌استیشن ایفا خواهد کرد و من هیجان‌زده هستم از این‌که او تجربیاتش را با خانواده پلی‌استیشن به‌اشتراک گذاشته است.

راجرز اصالت اروپایی دارد و در دانشگاه کمبریج و مدرسه اقتصاد لندن، در رشته اقتصاد تحصیل کرده است. او در کنار افراد مشهوری همچون جیم رایان و هرمن هالست مشغول به‌کار خواهد شد. جیم رایان مدت زیادی مسئول بخش اروپایی پلی‌استیشن بوده است و هرمن هالست نیز به‌تازگی ریاست جدید استودیوهای جهانی سونی را برعهده گرفته است. راجرز  خوشحالی خود را این‌گونه بیان کرد:

پلی‌استیشن یکی از محبوب‌ترین‌ برندها در سرتاسر جهان است. بسیار هیجان‌زده هستم که به این شرکت ملحق شدم، زیرا این شرکت ویژگی‌هایی زیادی همچون جامعه‌ای پرشور، پیشینه‌ای افسانه‌ای و یک تیم رهبری شگفت‌انگیز در خود دارد. امیدوارم تجربه من در زمینه سازمان‌های فروش جهانی منجر به برتری تجاری پلی‌اسیتشن و ارائه بهترین تجربه‌های بازی به طرفداران سونی در سراسر جهان کمک کند.

sony / veronica rogers

ورونیکا راجرز

این موضوع بخشی از تحولات در دست اقدام بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی است. این شرکت در گذشته از سه دفتر اصلی تشکیل می‌شد که تقریباً به‌صورت جداگانه کار می‌کردند. این دفترها که در ژاپن، اروپا و آمریکا واقع شده بودند، همگی با درجه‌ای از استقلال، کارهای خود را پیش می‌بردند.

ولی سونی تصمیم گرفت تا با کنار گذاشتن این مدل قدیمی، بخش‌های مختلف خود را به یک سازمان یکپارجه تبدیل کند. به‌همین دلیل سونی اختیاراتی را به جیم رایان داد تا تمام زیرساخت‌های جهانی این شرکت را تحت یک سیستم مدیریتی جمع‌آوری کند. کمی بعد رایان مشخصاً اعلام کرد که قصد دارد این کار را از اروپا آغاز کند. او بعد از این اتفاق، هرمن هالست را از کارگردانی استودیو گوریلا گیمز به ریاست استودیوهای جهانی سونی منتقل کرد.

رایان در مصاحبه‌ای با سایت GamesIndustry اعلام کرد:

هرمن اصالتاً اروپایی است. او در آینده‌ای نزدیک مدیریت یکی از دفاتر مهم پلی‌استیشن را برعهده خواهد گرفت. من فکر می‌کنم که تمام اروپایی‌ها باید از این اتفاق هیجان‌زده و خوشحال باشند و نسبت به آن افتخار کنند.

سپس، از آن‌جایی که سونی شعبه اروپا مسئولیت پلی‌استیشن را برعهده گرفت، بسیاری از مدیران از سونی جدا شدند. یکی از این مدیران، آقای شاون لیدن بود که به‌صورت ناگهانی در ماه سپتامبر از سونی جدا شد.

سونی در کنار این تغییر و تحولات سازمانی، در حال آماده شدن برای عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 است. این شرکت اعلام کرد که کنسول بعدی پلی‌استیشن در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. چندی پیش نیز در مراسم CES لوگوی این کنسول جدید نیز معرفی شد.

کنسول پلی‌استیشن 4 فروش جهانی بیشتری نسبت به کنسول ایکس‌باکس وان داشته است. اکنون، رایان، هالست و راجرز این فرصت را دارند تا برای بار دیگر این موفقیت را در سطح جهانی رقم بزنند.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده