// سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵

آمار فروش پلی استیشن VR و پلی استیشن 4 در CES 2020 منتشر شد

در جریان CES 2020 و کنفرانس سونی مشخص شد که پلی‌استیشن VR پنج میلیون دستگاه فروش داشته و فروش پلی‌استیشن 4 هم به ۱۰۶ میلیون دستگاه رسیده است.

امروز صبح کنفرانس سونی در رویداد CES 2020 برگزار شد و با اینکه خبری از معرفی کنسول نسل نهمی سونی نبود، اما جیم رایان، مدیرعامل پلی‌استیشن، اطلاعاتی را در مورد فروش کنسول پلی‌استیشن 4 و هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR در دسترس قرار دارد.

باتوجه‌به جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، جیم رایان در مورد فروش کنسول‌های پلی‌استیشن توضیحاتی را ارائه کرد. فروش PS4 هم‌اکنون به ۱۰۶ میلیون دستگاه در سراسر جهان رسیده است. این رقم، پلی‌استیشن 4 را به دومین کنسول پر‌فروش سونی تبدیل کرده است. پلی‌استیشن 2 با فروش ۱۵۸ میلیون دستگاه، در رتبه‌ی اول قرار دارد. در ادامه مشخص شد که پلی‌استیشن VR هم پنج میلیون دستگاه فروش داشته است و از نظر فروش بازی، تابه‌حال ۱.۱۵ میلیارد بازی روی PS4 به‌فروش رسیده است.

شبکه پلی‌استیشن هم عملکرد خوبی داشته است. این شبکه دارای ۱۰۳ میلیون کاربر فعال است که از این میزان، ۳۸.۸ میلیون عضو اشتراک پلی‌استیشن پلاس هستند. پلی‌استیشن 4 از نظر فروش و بازی عملکرد بسیار خوبی را در این سال‌ها از خود به‌نمایش گذاشته است و در سال جاری هم بازی‌های انحصاری سرشناسی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با اینکه سونی آمار و ارقام شبکه پلی‌استیشن خود را منتشر کرده است، اما مایکروسافت در گزارش فروش‌های خود آمار و ارقامی را از ایکس‌باکس لایو یا سایر سرویس‌ها در دسترس قرار نمی‌دهد. تنها اعلام می‌کنند که سرویس خود در شرایط خوبی به‌سر می‌برد.

البته چندی پیش آماری از سه‌ماه دوم مایکروسافت منتشر شد که نشان می‌دهد تعداد کاربران فعال ایکس‌باکس لایو به ۶۴ میلیون نفر رسیده است. بخشی از این موفقیت را می‌توان مدیون تخفیف‌های هیجان‌انگیزی دانست که برای اشتراک Xbox Game Pass Ultimate درنظر گرفته می‌شود. کاربران با خرید این سرویس عضو سرویس ایکس‌باکس لایو هم می‌شوند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده