// سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

لوگو و اطلاعات پلی استیشن 5 رسما در رویداد CES 2020 منتشر شد

در جریان کنفرانس سونی در رویداد CES 2020، این شرکت لوگو پلی استیشن 5 را به‌نمایش گذاشت که طراحی آن همانند پلی استیشن 4 است.

چندی پیش شایعاتی منتشر شده بود از اینکه در جریان کنفرانس سونی در رویداد CES 2020، این شرکت احتمال دارد پلی استیشن 5 را به‌نمایش بگذارد. باتوجه‌به جدیدترین اخبار کنسول های بازی، امروز صبح کنفرانس سونی برگزار شد و خبری از رونمایی از پلی‌استیشن 5 نبود. بااین‌حال این شرکت در کنفرانس خود از لوگو PS5 رونمایی کرد. از نظر طراحی، لوگو پلی‌استیشن 5 دقیقا مثل پلی استیشن 4 طراحی شده است. 

در ادامه سونی اطلاعاتی را هم از کنسول نسل نهمی خود در دسترس قرار داد. جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن، در مورد ویژگی‌هایی صحبت کرد که بعضی از آن‌ها درگذشته تایید یا فاش شده بودند. پلی‌استیشن 5 از تکنولوژی صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند که ترکیب آن با ویژگی ری‌تریسینگ، باعث می‌شود بازی‌ها از نظر بصری و صوتی، در سطح بسیار خوبی قرار بگیرند. همچنین سونی به‌جای هارد دیسک از SSD استفاده کرده است که سرعت بارگذاری بازی و لود شدن صفحات داخل بازی را به‌صورت چشمگیری کاهش می‌دهد. 

پلی استیشن 5

در ادامه می‌توان به ساختار تریگرهای کنترلر Dualshock 5 اشاره کرد که از تکنولوژی هپتیک یا همان بازخورد لمسی استفاده می‌شود. موارد ذکر شده، در گذشته هم مورد بحث قرار گرفته‌اند. سونی تصمیم گرفته که کنسول خود را در رویداد ویژه‌ای معرفی کند، اما اطلاعاتی از آن در دسترس قرار نگرفته است. مایکروسافت در جریان The Game Awards 2019، کنسول نسل آینده خود را با نام Xbox Series X معرفی کرد. ازاین‌رو انتظار می‌رود که سونی در آینده نه‌چندان دور، پلی‌استیشن 5 را به‌صورت کامل معرفی کند.

نظر شما در مورد لوگوی پلی‌استیشن ۵ چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده