نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

Killer Instinct جدید برای ایکس باکس سری ایکس ساخته نمی‌شود

آدام هارت، توسعه‌دهنده‌ی استودیوی آیرون گلکسی، آغاز فرایند ساخت بازی جدید Killer Instinct برای کنسول نسل بعدی مایکروسافت را تکذیب کرد.

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از کنسول‌های نسل جدید، مایکروسافت نیز تصمیم به معرفی برخی از بازی‌هایی که برای کنسول جدید ایکس‌باکس سری ایکس منتشر خواهد شد، گرفته است. تاکنون بازی‌های Halo Infinite و دنباله‌ی بازی Hellblade تنها آثاری بودند که به‌صورت رسمی برای سیستم‌های جدید مایکروسافت معرفی شده‌اند. بااین‌حال، از سال گذشته تاکنون، شایعات زیادی در رابطه با بازی‌های احتمالی کنسول جدید ایکس‌باکس به گوش می‌رسد. یکی از این بازی‌ها، نسخه‌ی جدیدِ Killer Instinct بود.

آخرین بازی Killer Instinct، در سال ۲۰۱۳ و به‌عنوان سومین قسمت از این مجموعه‌ی مبارزه‌ای و بسیار قدیمی معرفی شد. با وجود شایعات زیادی که در رابطه با ساخت دنباله‌ی این بازی برای نسل جدید کنسول‌ها مطرح شده بود، به نظر می‌رسد که این اخبار حالا به‌طور کلی تکذیب شده است.

اگر به یاد داشته باشید، نسخه‌ی رایگان و بازسازی شده‌ی مجموعه Killer Instinct یکی از بازی‌هایی بود که به‌صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد. این اتفاق، یکی از بزرگ‌ترین دلایلی بود که طرفداران این مجموعه از ابتدا به فکر خرید این کنسول افتادند. این موضوع، باعث شده بود تا برخی از طرفداران، همکاری مجدد مایکروسافت و Rare را برای ساخت دنباله‌ی بازی Killer Instinct، همزمان با رونمایی از کنسول جدید خود پیش‌بینی کنند. باتوجه‌به اینکه از زمان پایان فصل سوم این بازی در سال ۲۰۱۶ هیچگونه محتوای جدیدی برای مجموعه‌ی Killer Instinct منتشر نشده بود، این شایعات بیش‌ازپیش قوت می‌گرفت. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که طرفداران این بازی باید فعلاً منتظر بمانند.

آدام هارت (Adam Heart)، توسعه‌دهنده‌ی استودیوی آیرون گلکسی (Iron Galaxy) در پست توییتری جدید خود تأیید کرده که بازی بعدی این استودیو، قسمت جدیدی از Killer Instinct نخواهد بود. درواقع، هارت با اشاره به اینکه هنوز کارهای زیادی برای تکمیل این پروژه باقی مانده است، از احتمال اینکه این بازی در زمان رونمایی از ایکس‌باکس سری ایکس یا حتی سال جاری میلادی معرفی نشود، صحبت می‌کند.

Killer Instinct

برای افرادی که ممکن است این موضوع را از یاد برده باشند باید گفت که این بازی، اولین‌بار توسط استودیوی Double Helix Game، که یکی از توسعه‌دهندگان زیر مجموعه‌ی Rare محسوب می‌شود، طراحی و تولید شد؛ اما بعدها و با خرید دابل هلیکس گیم توسط شرکت آمازون، فرایند ساخت فصل دوم و سوم این بازی به آیرون گلکسی سپرده شد. احتمال اینکه Rare تیم توسعه‌دهندگان جدیدی را برای ساخت دنباله‌ی بازی Killer Instinct استخدام کرده باشد نیز وجود دارد؛ ولی احتمال انتشار این بازی در زمان معرفی ایکس‌باکس سری ایکس تقریباً نزدیک به صفر است.

با وجود اینکه آغاز فرایند توسعه‌ی Killer Instinct توسط Rare تکذیب شده است، این موضوع به این معنا نیست که این شرکت در حال حاضر هیچ بازی دیگری را در دست ساخت ندارد. در خلال مراسم داخلی ایکس‌باکس در ماه نوامبر بود که مایکروسافت شماری از بزرگ‌ترین استودیوهایی که در آن زمان مشغول ساخت بازی‌های جدید خود بودند را معرفی کرد. یکی از این موارد نیز Rare بود که البته هیچگونه جزئیاتی از پروژه‌ی جدید این شرکت به میان نیامد. با این وجود، کرگ دانکن، رئیس این استودیو وعده‌ی بازی در یک «دنیای طبیعی و جادویی» را به هواداران می‌داد. به احتمال زیاد، در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ جزئیات بیشتری از این بازی منتشر خواهد شد.

آبسیدین، به‌عنوان دیگر استودیوی بزرگ مایکروسافت نیز مشغول ساخت بازی جدید خود است. این استودیو که با عناوین بزرگی همچون The Outer Worlds و Pillars of Eternity شناخته می‌شود، درحال ساخت بازی Grounded، یک بازی چند نفره و در سبک بقاست. ظاهراً این بازی روی نحوه‌ی روایت داستان خود با استفاده از عناصر محیطی تمرکز دارد. Grounded در بهار سال جدید، ازطریق ایکس‌باکس گیم پس منتشر خواهد شد.

Killer Instinct هم‌اکنون برای پی سی و ایکس‌باکس وان قابل دریافت است. کنسول جدید مایکروسافت نیز قرار است در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ معرفی شود.


منبع gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده