نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

مدیرکل Daedalic Entertainment: کنسول‌ های جدید سونی و مایکروسافت بسیار هیجان‌انگیز خواهند بود

کارستین فیشلمن، مدیرکل استودیوی دیدالیک اینترتینمنت اظهار نظرات جدیدی را درباره‌ی کنسول‌های نسل جدید و به‌خصوص ایکس‌باکس سری ایکس منتشر کرده است.

نسل کنونی کنسول‌های سونی و مایکروسافت با آغاز ۲۰۲۰ نیز سال بسیار شلوغی را در پیش خواهند داشت؛ به‌خصوص در نیمه‌ی نخست سال. اما هرچه که به پایان این سال نزدیک شویم، نسل جدید کنسول‌ها نیز آرام آرام شروع به خودنمایی خواهند کرد. حالا می‌توان گفت که تنها چند ماه تا رونمایی از پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس فاصله داریم و روزبه‌روز به حجم هیجان و آمادگی طرفدارن برای تجربه‌ی نسل جدید افزوده می‌شود.

کارستین فیشلمن (Carsten Fichtelmann)، مدیرکل استودیوی دیدالیک اینترتینمنت (Daedalic Entertainment) نیز به‌تازگی هیجان خود از نزدیک شدن به زمان رونمایی از کنسول‌های جدید را بروز داده است. فیشلمن در مصاحبه با نشریه‌ی EDGE به اشتراک نقطه نظرات خود درباره‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس می‌پردازد:

فکر می‌کنم عملکرد مایکروسافت به مراتب بهتر از آن چیزی باشد که در نسل کنونی شاهد آن بودیم. از طرفی اطمینان دارم که PS5 نیز فوق‌العاده بزرگ خواهد بود.

فیشلمن در ادامه به قدرت پردازش و قابلیت‌های هیجان انگیز کنسول‌ Xbox Series X اشاره کرده و عقیده دارد قطعات سخت‌افزاری قدرتمندی که در ساختار این سیستم‌ها تعبیه شده‌اند، تفاوت‌ها را رقم خواهند زد:

تقریباً همه‌ی اطلاعاتی که تاکنون از قطعات کنسول ایکس‌باکس سری ایکس شنیده‌ایم در حد شایعه بوده اما چیزهایی که می‌شونیم، وعده‌ی تغییرات بزرگی را می‌دهند. یکی از چیزهای بسیار هیجان انگیزی که شنیده‌ام، استفاده از Flash Memory بسیار سریع در این کنسول است. البته فکر نمی‌کنم که این موضوع ارتباط زیادی با پروژه‌ی ما داشته باشد؛ چون که ما توجه خودمان را روی پی‌سی متمرکز کرده‌ایم. اما این موضوع برای توسعه‌دهندگان، به‌خصوص طراحان مرحله شبیه به رویایی است که به حقیقت پیوسته است. دلیل این موضوع نیز عدم نیاز به نگرانی از محدودیت‌هایی است که در بحث استریمینگ با آن مواجه بودیم. فکر می‌کنم یکی از دردناک‌ترین کارها برای یک توسعه‌دهنده، اجبار به محدود کردن و کنار گذاشتن بخش زیبایی از حاصل تلاش خود به‌دلیل مرزهایی است که در این حوزه با آن مواجه هستیم.

هنوز چیزهای زیادی در رابطه با قطعات و قابلیت‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس وجود دارند که ما از آن‌ها بی‌خبریم،؛ اما اطلاعات جدیدی که به‌تازگی از یک منبع موثق فاش شده است، به احتمال ضعیف‌تر بودن قطعات سخت‌افزاری پلی‌استیشن 5 دربرابر کنسول جدید ایکس‌باکس اشاره می‌کند.

استودیوی توسعه‌دهندگان Deadalic Entertainment، هم‌اکنون مشغول کار روی پروژه‌ی The Lord of the Rings: Gollum هستند که ظاهراً در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده