نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

تقریباً فروش یک سوم از بازی‌ Death Stranding در کشور ژاپن به‌صورت دیجیتالی بوده است

بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از بازی‌ Death Stranding در کشور ژاپن از طریق فروشگاه‌ دیجیتالی پلی استیشن به فروش رسیده است.

با اینکه از زمان انتشار بازی Death Stranding اختلاف نظر زیادی میان بازخورد منتقدان و مخاطبان این بازی وجود داشته و دارد، آمار فروش جهانی این بازی، از عملکرد موفقیت آمیزی آخرین اثر هیدئو کوجیما حکایت دارد. این بازی، هم‌اکنون دومین IP پرفروش سونی در جدول فروش بریتانیا (بعد از Days Gone) است. از طرفی، در فاصله‌ی سه روز از آغاز عرضه‌ی Death Stranding در کشور ژاپن، ۱۸۵.۹۰۹ هزار نسخه از این بازی به فروش رسیده بود. حالا جای تعجب نیست که فروش دیجیتالی این بازی در کشور ژاپن نیز عملکرد درخشانی را از خود به جا گذاشته است.

به‌عنوان بخشی از جدیدترین مقاله‌ی نشریه‌ی هفتگی Weekly Famitsu (به نقل از Twinfinite) آمار جدیدی از فروش دیجیتالی بازی Death Stranding منتشر شده که براساس آن، مجموع فروش فروشگاه PlayStation Store فقط در کشور ژاپن به ۱۰۹.۳۷۵ هزار نسخه (تا ماه نوامبر) رسیده است. این تعداد، تقریباً یک سوم مجموع فروش این بازی تا این تاریخ (حدود ۳۴۵ هزار نسخه) را تشکیل می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع که اکثر فروش بازی‌ها در بازار ژاپن معمولاً به‌صورت فیزیکی صورت می‌گیرد، می‌توان گفت که عملکرد این بازی کاملاً قابل قبول بوده است.

بااین حال، فروش دیجیتالی بازی Death Stranding در مقایسه با Pokemon Sword and Shield با آمار ۶۲۹۶۳۶ نسخه در همین بازه بسیار ضعیف به‌نظر می‌رسد. این تعداد، حدود ۲۶ درصد از آمار فروش کلی این بازی را تشکیل می‌دهد. بازی‌های Luigi’s Mansion 3 با ۷۲.۶۰۰ هزار نسخه و Persona 5 Royal با ۶۰.۴۷۳ هزار نسخه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. دث استرندینگ را می‌توانید هم‌اکنون روی پلی‌استیشن 4 تجربه کنید. اما استودیوی کوجیما پروداکشنز قصد دارد تا در سال آینده‌ی میلادی، این بازی را برای پی سی نیز منتشر کند. نسخه پی‌سی این بازی روی فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز استور در دسترس خواهد بود. برخلاف اکثر بازی‌های بزرگ فروشگاه اپیک گیمز که ابتدا برای کاربران این فروشگاه در دسترس قرار می‌گیرند، دث استرندینگ به‌صورت همزمان در اختیار کاربران استیم و اپیک گیمز استور قرار خواهد گرفت.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده