نویسنده: نیما احمدی
// دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

پتنت جدید کنترلر پلی استیشن 5 خبر از کلیدهای جدید در پشت دوال شاک 5 می‌دهد

طبق جدیدترین پتنت منتشر شده از دوال شاک 5، احتمالاً سونی قصد دارد تا دو دکمه قابل برنامه‌ریزی به پشت این کنترلرها اضافه کند.

چندی پیش سونی یکی از جدیدترین راه‌های خود را برای طراحی کنترلر جدید پلی‌استیشن 5 اعلام کرد. این شرکت قصد دارد تا از تکنولوژی هپتیک یا همان «بازخورد لمسی» در کنترلرهای جدید خود استفاده کند. اما به‌نظر می‌رسد که سونی در تلاش است تا ویژگی‌های دیگری نیز در این کنترلر جای دهد. پتنت جدید سونی از وجود دکمه‌هایی در پشت کنترلر خبر می‌دهد.

همانطور که در این پتنت می‌بینیم، طراحی کنترلر جدید شباهت بسیار زیادی به دوال شاک 4 دارد، هرچند در پشت این کنترلر شاهد اضافه شدن دو دکمه جدید هستیم. هر دو دکمه قابلیت برنامه‌ریزی مجدد دارند، یعنی بازیکن می‌تواند دو دکمه‌ی دیگر را روی آن‌ها تنظیم کند. این قابلیت شباهت بسیار زیادی به وسیله جانبی جدید Back Button برای دوال‌شاک 4 دارد، با این تفاوت که این دکمه‌ها درون کنترلر جدید طراحی شده‌اند.

البته لازم به ذکر است، همانطور که در پتنت نیز مشاهده می‌کنیم، طراحی جلوی کنترلر نیز کمی تغییر کرده است. برای مثال، دکمه Home روی کنترلر دیده نمی‌شود و علاوه‌بر درگاه میکرو USB در کنترلر جدید، وجود یک درگاه USB-C نیز تأیید شده است. این احتمال نیز وجود دارد که این پتنت، طراحی نهایی و جامع کنترلر جدید نباشد. در ادامه می‌توانید تصاویر این پتنت جدید را مشاهده کنید:

DualShock 5 / Playstation 5

DualShock 5 / Playstation 5

هرچند با درنظر گرفتن اتفاقی که همیشه برای پتنت‌ها رخ می‌دهد، احتمال این وجود دارد که این طراحی در کل هیچوقت ساخته نشود. سونی تنها قصد دارد تا از ایده‌های خود محافظت کند. باتوجه به وجود دستگاه جانبی Back Button، این اقدام سونی برای طراحی دکمه‌های پشت کنترلر جدید خود، چندان غیرقابل تصور نخواهد بود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده