نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

نسخه پیش نمونه بازی Akira بعد از مدت ها انتظار منتشر شد

در سال ۱۹۹۳ قرار بود یک بازی ویدیویی اقتباسی از انیمیشن Akira ساخته شود که این پروژه ناتمام ماند. حالا نسخه‌ی پیش نمونه این بازی بالاخره منتشر شده است.

انیمه Akira یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های سینمایی جهان است که بدون شک یکی از تأثیرگذارترین انیمه‌ها در صنعت بازی نیز به‌شمار می‌رود. در سال ۱۹۹۳ برنامه‌ای برای توسعه‌ی یک بازی اقتباسی و جاه‌طلبانه از این انیمه آغاز شد که ظاهراً قرار بود برای کنسول Sega Mega Drive (سگا مگا درایو) منتشر شود. متأسفانه این برنامه‌ها چندان موفقیت آمیز ظاهر نشدند، اما به‌تازگی ویدیوی جدیدی از این بازی به‌صورت عمومی منتشر شده که چند مرحله‌ی تکمیل نشده از ساختار این بازی را به‌تصویر می‌کشد.

این ویدیوی یک ساعته توسط کاربری به‌نام Hidden Palace در یوتیوب منتشر شده است. براساس توضیحاتی که در خود این ویدیو ارائه می‌شود، فرایند ساخت بازی Akira از اواخر سال ۱۹۹۳ توسط شرکت Black Pearl Software آغاز شده و قرار بود که این بازی در سال ۱۹۹۵ به‌صورت رسمی منتشر شود. این بازی، یک نسخه‌ی اقتباسی از انیمه اصلی Akira بوده که برخی از مهم‌ترین صحنه‌های این اثر را به شیوه‌ای منحصر به فرد به تصویر می‌کشید.

این بازی برای ارائه‌ی نکات مختلف داستان انیمه Akira از چند سبک مختلف از جمله شوتر اول شخص، مسابقات اتوموبیل رانی، پلتفرمینگ و بیت-ام-آپ در ساختار گیم پلی خود استفاده کرده بود. با اینکه از زمان معرفی و حضور این بازی در مراسم‌های متعددی از جمله Summer Consumer Electronic Show 1994، هیچ خبر جدیدی از پیشرفت فرایند توسعه‌ی آن منتشر نشده، حالا نسخه‌ی پیش نمونه (پروتوتایپ) این بازی برای اولین‌بار به‌صورت عمومی منتشر شده است.

در این ویدیو، می‌توان به خوبی توجه به جزئیات در سطح‌های مختلف این بازی در کنار انیمیشن باکیفیتِ کات سین‌ها و گیم پلی بازی را مشاهده کرد. هرچند برخی از قسمت‌های این بازی، مانند مرحله‌ی بیمارستان کمی خسته کننده و پیچیده به نظر می‌رسد. بدون شک تجربه‌ی نسخه‌ی نهایی این بازی می‌توانست برای بسیاری از طرفداران این انیمیشن جالب باشد. از دیگر بازی‌های فراموش شده که بعد از مدت‌ها خبر جدیدی از آن‌ها منتشر شده می‌توان به Agent از استویدیو Take-Two Interactive، بازی Swap This! که در نهایت در سال ۲۰۱۸ برای نینتندو سوییچ منتشر شد و بازی لغو شده‌ی DICE به‌نام Hardcore که بعد از ۲۵ سال بالاخره عرضه شد، اشاره کرد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده