نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

نام کنسول جدید مایکروسافت فقط «ایکس باکس» است

بسیاری از مخاطبان نسبت به عجیب بودن نام Xbox Series X برای کنسول‌های جدید مایکروسافت واکنش نشان دادند. حالا مشخص شده که این کنسول فقط «ایکس‌باکس» نامیده می‌شود.

بعد از برگزاری مراسم The Game Awards 2019، نام ایکس‌ باکس سری ایکس به یکی از عناوین داغ اخبار بازی تبدیل شده بود. به محض اینکه نام این کنسول در ویدیوی معرفی آن به نمایش در آمد، جامعه‌ی مخاطبان به دو دسته‌ی موافق و مخالف آن تبدیل شده بودند. برخی نام Series X را شایسته‌ی این کنسول می‌دانستند و برخی دیگر نحوه‌ی نام‌گذاری مایکروسافت را گیج کننده توصیف می‌کردند. حالا معلوم شده که نام نسل جدید کنسول‌های مایکروسافت به آن میزان که تصور می‌شد گیج کننده نیست.

براساس ادعای وبسایت Business Insider، یکی از کارکنان مایکروسافت به آن‌ها گفته که نام Series X به مدلِ کنسول جدید مایکروسافت تعلق داشته و این دستگاه در اصل «Xbox» نامیده خواهد شد:

نامی که ما برای نسل بعدی کنسول‌های مایکروسافت در نظر گرفتیم، به‌سادگی «Xbox» خواهد بود. نامی که در مراسم The Game Awards به نمایش گذاشته شد، به کد ویژه‌ی مدل این دستگاه تعلق دارد. ضمن اینکه نامِ Xbox Series X، کار را برای نام‌گذاری کنسول‌های بعدی مایکروسافت ساده‌تر می‌کند.

با فرض صحت این ادعا، عملاً ساخت کنسول‌های بعدی مایکروسافت نیز تأیید می‌شود. ضمن اینکه این شرکت با نام‌گذاری مجدد برند کنسول‌های بازی خود، نام ساده‌ی ایکس‌باکس را برای آن‌ در نظر گرفته است. شاید این تصمیم در نگاه اول خیلی عجیب به نظر برسد، به‌خصوص زمانی‌که اولین کنسول این شرکت دقیقاً با همین نام معرفی شده بود.

البته خیلی از مخاطبان عقیده دارند که سیستم نام‌گذاری مایکروسافت در کنسول‌های قبلی خود هیچ معنا و مفهومی نداشته و حتی با ترتیب انتشار آن‌ها در تناقض است. به‌طور مثال، سیستم کنونی این شرکت، با نام ایکس‌باکس وان شناخته می‌شود درحالی‌که این کنسول اولین دستگاه این مجموعه محسوب نمی‌شود. اولین کنسول مایکروسافت، ایکس‌باکس نام داشت که نسل بعدیِ آن با نام عجیب ایکس‌باکس 360 معرفی شد. شاید شخصی که آشنایی چندانی با دنیای بازی نداشته باشد، به‌سادگی با این نام‌ها دستپاچه شود.

در هر حال، کنسول جدید ایکس‌باکس قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود. Halo Infinite و Hellblade 2: Senua’s Saga اولین بازی‌هایی هستند که به همراه این دستگاه منتشر خواهند شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده