نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

PewDiePie در سال ۲۰۲۰ برای مدتی از یوتیوب کنار‌ه‌گیری خواهد کرد

فلیکس شلبرگ ملقب به پیودی پای، یوتیوبر مشهور، اعلام کرده برای استراحت در سال ۲۰۲۰ قصد یک کناره‌گیری کوتاه از این پلتفرم را دارد.

PewDiePie در ویدیوی جدیدی که در اکانت یوتیوب خود منتشر کرده است، از تصمیم خود برای استراحت در سال آینده و یک کناره گیری کوتاه از این پلتفرم می‌گوید. او صحبت‌های خود را با محکوم کردن سیاست جدید یوتیوب در تدوین قوانین جدیدی بر جلوگیری از آزار و اذیت، شروع می‌کند. سیاست‌های ضد تعرض یوتیوب از چهارشنبه هفته‌ی گذشته در قوانین این پلتفرم اعمال شده و براساس آن یوتیوب تمامی محتوای تعرض‌آمیزی را که حاوی خشونت یا توهین به اشخاص خاصی از جامعه باشند تحریم کرده و ویدیوهایی را که از این دستورالعمل سرپیچی می‌کنند حذف می‌کند. پیودیپای در پایان ویدیوی خود می‌گوید:

فکر می‌کنم که حالا زمان مناسبی برای اعلام تصمیمی است که برای مدتی قصد انجام آن را داشتم. من در سال آینده برای مدتی از یوتیوب کناره گیری خواهم کرد و دلیل این کار نیز تصمیم شخصی من برای یک استراحت کوتاه است.

واقعیت امر این است که من واقعاً خسته شدم و برای مدتی به استراحت نیاز دارم. تصمیم گرفتم که این کار را از ابتدای سال جدید شروع کنم. حالا در آینده بیشتر درباره این تصمیم توضیح خواهم داد. فعلاً فقط می‌خواستم که این قضیه را با شما در میان بگذارم.

pewdiepie

این اولین باری نیست که پیودیپای تصمیم به کناره گیری از این پلتفرم را می‌گیرد. اولین باری که این صحبت‌ها توسط Kjellberg مطرح شد، به ماه آگوست سال جاری برمی‌گردد. وی در آن زمان درباره‌ی این تصمیم گفته بود:

فکر می‌کنم بعضی مواقع، یک استراحت کوتاه تصمیم خوبی برای من باشد. فکر می‌کنم حالا دیگر بعد از ۱۰ سال نیاز دارم که برای مدتی یوتیوب را از ذهنم خارج کنم.

Kjellberg در همین ماه با با نامزد خود Marzia Bisognin که خود نیز از یوتیوبرهای سابق است، ازدواج کرد. پیودیپای در اعتراضات خود نسبت به سیاست‌های جدید یوتیوب تنها نیست. بعد از گذشت مدت کوتاهی از اعلام این تغییرات توسط یوتیوب، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این تصمیم واکنش نشان داده و هشتگ‌های YouTubeisOver و YouTubeIsOverParty را در توییتر ترند کردند.

بااین‌حال، PewDiePie سابقه‌ی پر سر و صدایی در ایجاد این بحث و جدل‌ها دارد که می‌تواند او را به یکی از اهداف اصلی این سیاست‌ها تبدیل کند. او یک با در سال ۲۰۱۷ شخصی را استخدام کرده بود تا تابلویی با مضمون «مرگ بر همه‌ی یهودیان» به‌عنوان یک شوخی در دست بگیرد. این اقدام باعث شد تا دیزنی، اسپانسر سابق پیودیپای، به همکاری خود با او پایان دهد. او همچنین یک بار در حین استریم بازی PUBG، از عبارت توهین آمیزی برای سیاه پوستان استفاده کرده بود که حواشی زیادی را به وجود آورد.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده