نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰

ساخت نسخه جدید BioShock چند سال پیش ریبوت شده است

قبل از اینکه فرآیند توسعه‌ی چهارمین بازی از مجموعه BioShock توسط 2K Games به استودیوی Cloud Chamber سپرده شود، بازی برای مدتی توسط Certain Affinity توسعه پیدا می‌کرده است.

روز گذشته، 2K Games در خبری غافلگیر کننده اعلام کرد که مشغول کار روی بازی جدیدی از مجموعه BioShock است. در ادامه‌ی این خبر خواندیم که مسئولیت توسعه و تولید محتوای این بازی، به استودیوی جدید Cloud Chamber سپرده شده است. با اینکه این اولین باری است که خبر پروژه‌ی BioShock به صورت عمومی اعلام می‌شود، ظاهراً این نخستین باری نیست که 2K قصد احیای این مجموعه را در چند سال اخیر داشته است.

بر اساس گزارش Kotaku، اولین باری که 2K Games برای ساخت چهارمین بازی از مجموعه BioShock تصمیم گرفته بود، به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد. استودیوی Certain Affinity، که سابقه‌ی کار روی بازی‌های بزرگی از جمله Halo و Call of Duty را در کارنامه دارد، در آن زمان به عنوان توسعه‌دهنده‌ی این بازی انتخاب شده بود. نکته جالبی که در اینباره وجود دارد، این است که این استودیو تحت مالکیت 2K قرار ندارد. در هر حال، 2K در پایان سال ۲۰۱۵ همکاری خود را با این استودیو لغو کرد و تصمیم گرفت تا یکی از استودیوهای این شرکت وظیفه تولید بازی جدید BioShock را بر عهده بگیرد.

توکی گیمز بعد از این تصمیم شروع به استخدام نیروهای جدید برای تأسیس یک استودیوی بازی‌سازی در کالیفرنیا کرد تا بازی BioShock را به عنوان اولین پروژه‌ به آن بسپارد. چند سال قبل هم خبر استخدام نیروی جدید توسط 2K و برای استودیوی ناشناسی منتشر شد که بسیاری از صاحب نظران در آن زمان اعتقاد داشتند که این استودیوی مرموز برای ساخت بازی جدید بایوشاک تأسیس می‌شود. حالا و در سال ۲۰۱۹ بالاخره این شایعه به حقیقت پیوسته است.

با اینکه ریبوت شدن پروژه‌های مختلف در فواصل متعدد زمانی اتفاقی غیر عادی محسوب نمی‌شود، جالب است که بدانیم Certain Affinity چه دیدگاهی درباره‌ی نحوه ساخت بازی جدید BioShock داشته است. در هر حال، خبر آغاز فرآیند ساخت یک بازی جدید از این سری محبوب همچنان جذاب به نظر می‌رسد. البته می‌دانیم که احتمالاً چند سالی با انتشار این بازی فاصله خواهیم داشت.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده