// دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۲

قابلیت کراس پلتفرم Minecraft فردا برای پلی استیشن فعال می‌شود

بعد از مدت‌ها انتظار، فردا سه‌شنبه قابلیت بازی بین پلتفرمی برای بازیکنان نسخه‌ی‌ پلی‌استیشن 4 بازی Minecraft فعال می‌شود. 

شرکت Microsoft امروز در یک کنفرانس خبری، اعلام کرد که نسخه‌ی Bedrock بازی Minecraft فردا برای پلی استیشن 4 در دسترس قرار می‌گیرد و قابلیت بازی بین پلتفرمی یا کراس پلی را به همراه خواهد آورد. در حال حاضر این نسخه برای پلتفرم‌‌های ایکس باکس وان، ویندوز 10، نینتندو سوییچ، آیفون، اندروید و Gear VR موجود است. 

همانند ایکس‌باکس وان، نسخه‌ی بِد راک پلی استیشن دارای کلاینت جداگانه خواهد بود. شما همچنان می‌توانید نسخه‌ی PlayStation 4 Edition را بازی کنید، اما این نسخه دیگر برای خریداری موجود نخواهد بود. نسخه‌های دیسکی ماینکرفت پلی‌استیشن نیز یک گزینه‌‌ی دانلود برای Bedrock Edition ارائه می‌دهند.

بازیکنان همچنین به یک حساب کاربری ایکس‌باکس برای تجربه‌ی این نسخه‌ی بازی روی پلی‌استیشن نیاز دارند، اما مشخصا نیازی به اشتراک ایکس‌باکس لایو گلد نخواهد بود. یک حساب رایگان مایکروسافت یا ایکس‌‌باکس به بازیکنان اجازه می‌دهد که پیشرفت و خریدهای خود را در بین پلتفرم‌های مختلف مشاهده کنند. اچیومنت‌های ایکس‌باکس نیز برای بازیکنان پلی‌استیشن وجود ندارند و به جای آن‌ها تروفی‌های پلی‌استیشن آنلاک می‌شود. به گفته‌ی مایکروسافت این موضوع، در راستای اهداف اصلی آن‌ها بوده است:

امسال، سال مهمی برای مایکروسافت بود. ما در حال ایجاد تغییراتی مهم در ماینکرفت هستیم؛ اما هدف اصلی ما برای در کنار هم قرار دادن بازیکنان در میان پلتفرم‌های مختلف و ارائه‌ی بهترین تجربه برای آن‌ها همیشه به قدرت سر جای خود مانده است. ما با همکاران خود در سونی صحبت کردیم و فکر می‌کنیم الآن بهترین زمان برای همراه کردن بازیکنان PS4 بود. 

با انتشار Bedrock برای کنسول سونی، دیگر نسخه‌ی پورت شده توسط گروه اسکاتلندی 4J Studios برای کنسول‌ها برای هیچ پلتفرمی موجود نخواهد بود. هم‌اکنون کلاینت Bedrock برای نسخه‌های سوییچ و ایکس‌باکس وان مورد استفاده قرار می‌گیرد که از فردا، کنسول پلی‌استیشن هم از آن استفاده می‌کند. در آخرین به روزرسانی این بازی هم سیستم ساخت شخصیت و روباه و زنبور به بازی اضافه شده بود. در ادامه نیز یک آپدیت بزرگ برای Nether ارائه می‌شود.

احتمالا در پخش زنده‌ی State of Play سونی که فردا ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود‌، اطلاعات بیشتری دریافت کنیم.


منبع ٍEurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده