نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

سی دی پراجکت رد به پشتیبانی از بازی Gwent روی کنسول‌های نسل هشتمی پایان می‌دهد

پس از گذشت یک سال از انتشار بازی Gwent برای کنسول‌های نسل هشتمی، استودیو CD Projekt RED به پشتیبانی از بازی خود روی این کنسول‌ها با هدف تمرکز روی نسخه‌های موبایل و کامپیوتر پایان می‌دهد. 

بازی Gwent برای اولین‌بار به‌عنوان یک مینی گیم بسیار جذاب و با عمقی بیش از مینی گیم‌های معمول در بازی The Witcher 3: Wild Hunt معرفی شد. این مینی گیم به قدری موفق عمل کرد که استودیو سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED) با اضافه کردن ویژگی‌های جدید و عمیق کردن گیم‌پلی، Gwent را در قالبی جداگانه و به نام Gwent: The Witcher Card Game برای بسیاری از پلتفرم‌ها در طی سال‌های گذشته عرضه کرد. حال طبق آخرین اخبار بازی، به نظر می‌رسد که استودیو سی دی پراجکت رد دیگر از نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بازی پشتیبانی نخواهد کرد و این بازی دیگر روی این دستگاه‌ها قابل بازی نخواهد بود. 

طبق پست منتشر شده در وبسایت رسمی بازی Gwent، سی دی پراجکت رد رسما اعلام کرده است که پشتیانی خود از کنسول‌های نسل هشتمی را به پایان می‌رساند و البته دلیل این کار خود را نیز ذکر کرده است. طبق گفته‌ی این استودیو، آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند از آن‌جایی که بازیکنان این بازی روی تمامی پلتفرم‌ها رو به افزایش هستند، نمی‌توانند پاسخ‌گوی نیاز تمامی آن‌ها روی پلتفرم‌های گوناگون باشند و باید روی پلتفرم‌های خاصی تمرکز کنند.  

پلتفرم کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند (که به‌تازگی میزبان بازی Gwent شده است) به‌گفته‌ی این استودیو، پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های این بازی به شمار می‌روند و متاسفانه، پلی‌‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان آمار کمتری از بازیکنان را به خود اختصاص می‌دهد. با اینکه قطع شدن پشتیانی استودیو سازنده از کنسول‌های نسل هشت خبر بدی برای دارندگان این نسخه‌ها از بازی محسوب می‌شود، بااین‌حال تصمیم سی دی پراجکت رد برای تمرکز روی پلتفرم‌های پرمخاطب‌تر و ارائه‌ی سرویس بهتر به آن‌ها کاملا منطقی به نظر می‌رسد. 

در نتیجه‌ی این تصمیم، استودیو در پست وبلاگ خود توضیح داد که از امروز، بازیکنان Gwent روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان دیگر قادر نخواهند بود تا ازطریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای پول واقعی در بازی خرج کنند و آیتم‌ها یا کارت‌های مختلف را خریداری کنند و درنهایت در تاریخ ۹ دسامبر (۱۸ آذر) پشتیبانی این استودیو از بازی Gwent روی کنسول‌های نسل هشتمی برای همیشه به پایان خواهد رسید و دیگر به‌روزرسانی‌ خاصی برای بازی منتشر نخواهد شد. 

در ۱۸ آذر پشتیبانی از بازی Gwent روی کنسول‌های نسل هشتمی به پایان خواهد رسید

خبر خوب این است که باتوجه‌به پایان یافتن پشتیبانی بازی روی کنسول‌ها، CD Projekt RED اعلام کرده است که بازیکنان این پلتفرم‌ها می‌توانند پیشرفت خود را از این دستگاه‌ها به حساب GOG منتقل کنند تا بتوانند روند خود را در کامپیوتر یا موبایل‌های هوشمند ادامه دهند و به بازی کردن بپردازند. سیستم انتقال پیشرفت بازی از تاریخ ۱۸ آذر تا ۲۰ خرداد در دسترس خواهد بود و به این ترتیب به بازیکنان نسخه‌های PS4 و ایکس‌باکس وان ۶ ماه زمان داده خواهد شد تا به سوی پلتفرم‌های دیگر کوچ کنند و ادامه‌ی بازی را ازطریق کامپیوتر یا موبایل خود دنبال کنند. پیشرفت بازی می‌تواند به اکانتی جدید یا اکانت از قبل ساخته شده در GOG منتقل شود به شرطی که تا پیش از این بازی Gwent روی آن حساب‌ها موجود نباشد. 

Gwent: The Witcher Card Game

حال در جواب این پرسش که چه پیشرفت‌هایی قابل انتقال به حساب GOG بازی است، CD Projekt RED اعلام کرده است که تمامی پول رایج بازی، زیورآلات، کارت‌ها، Deck listها، سطح اکانت، رنک فعلی و پاداش‌های Thronebreaker و همچنین Contractها از نسخه‌های کنسولی قابل انتقال به رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند هستند. Meteorite Powder نیز قابل انتقال است اما فقط از نسخه‌های ایکس‌باکس وان بازی. سی دی پراجکت رد در این‌ مورد توضیح داده است که انتقال این آیتم از طریق PS4 امکان‌پذیر نیست و در عوض توصیه می‌کند که بازیکنان آن‌ها را خرج کنند تا بتوانند آیتم‌های معادل آن‌ها را در سیستم خود ذخیره داشته باشند و به نسخه‌های دیگر بازی منتقل کنند. 

نظر شما راجع به قطع پشتیبانی استودیو CD Projekt RED از نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی Gwent: The Witcher Card Game چیست؟ آیا شما از بازیکنان این بازی روی نسخه‌های کنسولی بوده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده