نویسنده: نیما احمدی
// پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

شایعه: بازی Horizon Zero Dawn برای پی سی عرضه خواهد شد

طبق شایعات منتشر شده توسط یوتیوبری به نام آنتون لاگوینوف، بازی Horizon Zero Dawn در سال آینده میلادی برای پی سی عرضه خواهد شد.

امروز شایعاتی مبنی بر عرضه Horizon Zero Dawn، بازی انحصاری پلی‌استیشن 4، روی سیستم‌عامل ویندوز در سال آینده میلادی، پخش شد. درحالی‌که این خبر، بسیار خوب و خوشحال‌کننده است، ولی هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده و تنها یک شایعه محسوب می‌شود.

این شایعات از طریق یوتیوبری روسیه‌ای با نام آنتون لاگوینوف نشأت گرفته است. او ادعا دارد که بازی Horizon Zero Dawn در بهمن ماه امسال برای پلتفرم کامپیوتر عرضه خواهد شد. لاگوینوف فرد نام آشنایی در حوزه شایعات دسته اول است. او قبلاً نیز گزارش داده بود که Death Stranding، بازی اخیر کوجیما پروداکشنز نیز برای ویندوز عرضه خواهد شد. کمی بعد از این شایعه، خبر انتشار بازی Death Stranding روی ویندوز توسط استودیوی ۵۰۵ گیمز به‌صورت رسمی تأیید شد.

مقاله‌های مرتبط:

مشکل اصلی خبر لاگوینوف درباره بازی Horizon Zero Dawn این است که تاکنون هیچ‌یک از بازی‌های انحصاری شرکت سونی برای پلتفرم کامپیوتر منتشر نشده‌اند. انتشار بازی Death Stranding برای ویندوز نیز به این دلیل است که کوجیما پروداکشنز تحت مالکیت سونی نیست و این استودیو، از همان ابتدا برای عرضه‌ی بازی خود روی پلتفرم کامپیوتر برنامه‌هایی داشته است. همین موضوع برای استودیوی کوانتیک دریم و بازی‌هایی مانند Heavy Rain، Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human نیز صادق است. این دو استودیو درواقع به‌عنوان توسعه‌دهنده‌های Second Party با سونی همکاری کرده‌اند، همین موضوع نیز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بازی‌هایشان را برای دیگر پلتفرم‌ها نیز عرضه کنند.

گوریلا گیمز، برخلاف آن‌ها، یک استودیوی First Party بوده که مستقیماً تحت مالکیت سونی است. تاکنون هیچ بازی First-Party در نسل پلی‌استیشن 4 برای دیگر پلتفرم‌ها عرضه نشده است. با وجود این‌که بازی‌های Death Stranding و Horizon Zero Dawn از موتور گرافیکی یکسانی (Decima) استفاده کرده‌اند، ولی بازهم باید یادآوری کنیم که تا به‌حال هیچ بازی First Party که تحت مالکیت استودیوی سونی بوده، برای دیگر پلتفرم‌ها عرضه نشده است. حال چرا باید این موضوع برای بازی Horizon Zero Dawn فرق کند؟

در نهایت اگر بازی Horizon Zero Dawn برای ویندوز عرضه شود، تغییر شدیدی را در سیاست‌های سونی و انتشار بازی‌هایش نشان می‌دهد. همچنین این موضوع می‌تواند روی تعاملات بین کنسول پلی‌استیشن 5 و دیگر پلتفرم‌ها، تأثیرات زیادی بگذارد. در کل، انتشار بازی Horizon Zero Dawn برای ویندوز، تجربه‌ی بی‌نظیری را در اختیار صاحبان این پلتفرم قرار می‌دهد. گرچه، تا زمانی که سونی به صورت رسمی این خبر را تأیید نکند، این موضوع تنها یک شایعه محسوب می‌شود و نسبت به وقوع آن شک و تردید زیادی وجود دارد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده