نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۶

بازی پلی استیشن 5 استودیو Bluepoint Games عظیم‌ترین اثر آن‌ها خواهد بود

رئیس Bluepoint Games بازی جدید این استودیو را اثری می‌داند که باعث افتخار آن‌ها خواهد شد.

هرچند هنوز تا معرفی کامل پلی استیشن 5 و بازی‌های آن فاصله داریم ولی یکی از اولین آثاری که برای کنسول نسل بعد سونی معرفی شده، محصول استودیو بلوپوینت (Bluepoint Games) است؛ بازی‌ای که اطلاعات خاصی از آن منتشر نشده، ولی قرار است بزرگ‌ترین ساخته‌ی این استودیو باشد.

مارکو تراش رئیس بلوپوینت که مدتی قبل از قابلیت‌های سخت‌افزار پلی استیشن 5 و تأثیر آن روی افزایش سرعت اجرای بازی‌ها گفته بود، به‌تازگی در گفتگویی با SegmentNext توضیحات کوتاهی در مورد پروژه‌ی جدید استودیو داده است:

ما در نسل گذشته بازی Shadow of the Colossus را برای پلی استیشن 3 ریمستر کردیم و بعدها هم یک‌بار دیگر آن را برای پلی استیشن 4 بازسازی کردیم. این بازی تنها اثری است که تا امروز دو بار روی آن کار کرده‌ایم و بزرگ‌ترین موفقیت ما محسوب می‌شود؛ بازی‌ای که محبوب‌ترین جایگاه را بین اعضای استودیو دارد. ولی این روزها در حال کار روی اثری هستیم که به بزرگ‌ترین دستاورد ما تبدیل خواهد شد و به آن افتخار زیادی می‌کنیم.

تراش از توضیحات بیشتر در مورد این پروژه خودداری می‌کند و از علاقمندان می‌خواهد تا زمان معرفی رسمی بازی توسط سونی منتظر بمانند. او در ادامه توضیحاتی هم در مورد آمادگی استودیو برای ورود به نسل بعد می‌دهد:

خوشبختانه موتور گرافیکی بلوپوینت و ابزار تولید بازی‌های ما از سال‌ها قبل به‌خوبی در حال پیشرفت بوده‌اند و ما تا امروز سرمایه‌گذاری زیادی روی طراحی ابزاری کرده‌ایم که اجازه‌ی ریمستر کردن یا بازسازی بازی‌های ویدیویی را با کیفیت بالا به ما می‌دهند؛ ابزاری مناسب و انعطاف‌پذیر که می‌توانند از قدرت هر سخت‌افزاری به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

اکثر ساخته‌های بلوپوینت را تا امروز ریمسترها و بازسازی‌های آثر سایر استودیوها تشکیل داده‌اند، از نقش استودیو در آماده‌سازی Metal Gear Solid HD Collection تا ارائه‌ی Uncharted: The Nathan Drake Collection و البته Shadow of the Colossus. این روزها هم شایعات زیادی در مورد بازسازی Demon's Souls توسط این استودیو به‌گوش می‌رسد؛ اثری از هیدتاکا میازاکی و FromSoftware برای پلی استیشن 3 که زمینه‌ساز تولید بازی‌های Dark Souls شد.

همچنین مدتی قبل اشعاری مرموز توسط اکانت توئیتر بلوپوینت منتشر شد که شامل اشارات زیادی به بازی‌های مختلف می‌شد و در عین‌حال بعد از معرفی Half-Life: Alyx توسط استودیو ولو (Valve) هم خبری منتشر شد مبنی بر تمایل بلوپوینت برای بازسازی اولین نسخه‌ی این مجموعه.


منبع SegmentNext
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده